Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Tezli Yüksek Lisans - Eğitim Bilimleri Enstitüsü - Temel Eğitim

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2017 - Okul Öncesi Öğretmeliği OKL7011 Erken Çocukluktan Yetişkinliğe Yaşam Boyu Öğrenme Seçmeli 1 7,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, bireyin doğumdan itibaren yaşamı boyunca devam eden öğrenme süreçlerini anlamak, yaşam boyu öğrenmenin felsefi, psikolojik ve toplumsal temellerini incelemek ve bu süreci etkileyen bireysel ve çevresel faktörleri değerlendirmektir. Öğrencilere, yaşamın farklı evrelerinde öğrenmenin doğasını analiz etme, öğrenme ortamlarını buna göre düzenleme ve yaşam boyu öğrenmeyi destekleyen stratejileri geliştirme becerisi kazandırmak hedeflenmektedir.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Ders kapsamında, yaşam boyu öğrenme kavramı ve tarihsel gelişimi, erken çocukluktan yetişkinliğe kadar olan öğrenme süreçleri, bu süreçlerin gelişim psikolojisiyle ilişkisi, öğrenme motivasyonu, öğrenen bireyin özellikleri, öğrenme ortamları ve politikaları ele alınmaktadır. Ayrıca yaşam boyu öğrenmenin ekonomik, kültürel ve sosyal boyutları, formal, informal ve nonformal öğrenme biçimleri, teknolojinin öğrenme süreçlerindeki rolü ve Türkiye’de yaşam boyu öğrenme politikaları gibi konular işlenecektir.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

-

Staj Durumu

-

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

-

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Yaşam boyu öğrenme kavramının kapsamını ve önemini açıklar.
  • Bireyin yaşamındaki farklı dönemlerdeki öğrenme süreçlerini analiz eder.
  • Formal, informal ve nonformal öğrenme türlerini ayırt eder ve örneklendirir.
  • Yaşam boyu öğrenmeyi etkileyen bireysel ve çevresel faktörleri değerlendirir.
  • Yaşam boyu öğrenmeyi destekleyen stratejiler geliştirir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Dersin tanıtımı, kavramsal çerçeve ve temel kavramlar
2 Yaşam boyu öğrenmenin tarihsel gelişimi ve kuramsal temelleri
3 Yaşam boyu öğrenmenin tarihsel gelişimi ve kuramsal temelleri
4 Ergenlik döneminde öğrenme özellikleri
5 Yetişkinlik döneminde öğrenme ve öğrenen birey özellikleri
6 Formal, informal ve nonformal öğrenme biçimleri
7 Öğrenme motivasyonu ve bireysel farklılıklar
8 Ara sınav
9 Yaşam boyu öğrenme ve sosyal-kültürel çevre ilişkisi
10 Yaşam boyu öğrenmede teknolojinin rolü
11 Öğrenme ortamlarının tasarımı ve erişilebilirlik
12 Türkiye'de yaşam boyu öğrenme politikaları ve uygulamaları
13 Dünya örnekleri: Avrupa Birliği, OECD ülkeleri ve yaşam boyu öğrenme
14 Toplumsal dönüşüm ve yaşam boyu öğrenmenin önemi
15 Öğrenci sunumları ve değerlendirme
16 Final proje sunumları / rapor teslimi
17 YARIYIL SONU SINAVI

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 0 0 0
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 0 0 0
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 0 0 0
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 10 14 140
Arasınav ve Hazırlığı 10 1 10
Kısa Sınav ve Hazırlığı 10 2 20
Final ve Hazırlığı 0 0 0
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi