Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2017 - Okul Öncesi Öğretmeliği | OKL7011 | Erken Çocukluktan Yetişkinliğe Yaşam Boyu Öğrenme | Seçmeli | 1 | 7,00 | 3 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2017 - Okul Öncesi Öğretmeliği | OKL7011 | Erken Çocukluktan Yetişkinliğe Yaşam Boyu Öğrenme | Seçmeli | 1 | 7,00 | 3 | 0 |
Bu dersin amacı, bireyin doğumdan itibaren yaşamı boyunca devam eden öğrenme süreçlerini anlamak, yaşam boyu öğrenmenin felsefi, psikolojik ve toplumsal temellerini incelemek ve bu süreci etkileyen bireysel ve çevresel faktörleri değerlendirmektir. Öğrencilere, yaşamın farklı evrelerinde öğrenmenin doğasını analiz etme, öğrenme ortamlarını buna göre düzenleme ve yaşam boyu öğrenmeyi destekleyen stratejileri geliştirme becerisi kazandırmak hedeflenmektedir.
-
Ders kapsamında, yaşam boyu öğrenme kavramı ve tarihsel gelişimi, erken çocukluktan yetişkinliğe kadar olan öğrenme süreçleri, bu süreçlerin gelişim psikolojisiyle ilişkisi, öğrenme motivasyonu, öğrenen bireyin özellikleri, öğrenme ortamları ve politikaları ele alınmaktadır. Ayrıca yaşam boyu öğrenmenin ekonomik, kültürel ve sosyal boyutları, formal, informal ve nonformal öğrenme biçimleri, teknolojinin öğrenme süreçlerindeki rolü ve Türkiye’de yaşam boyu öğrenme politikaları gibi konular işlenecektir.
-
-
Türkçe
-
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Dersin tanıtımı, kavramsal çerçeve ve temel kavramlar |
2 | Yaşam boyu öğrenmenin tarihsel gelişimi ve kuramsal temelleri |
3 | Yaşam boyu öğrenmenin tarihsel gelişimi ve kuramsal temelleri |
4 | Ergenlik döneminde öğrenme özellikleri |
5 | Yetişkinlik döneminde öğrenme ve öğrenen birey özellikleri |
6 | Formal, informal ve nonformal öğrenme biçimleri |
7 | Öğrenme motivasyonu ve bireysel farklılıklar |
8 | Ara sınav |
9 | Yaşam boyu öğrenme ve sosyal-kültürel çevre ilişkisi |
10 | Yaşam boyu öğrenmede teknolojinin rolü |
11 | Öğrenme ortamlarının tasarımı ve erişilebilirlik |
12 | Türkiye'de yaşam boyu öğrenme politikaları ve uygulamaları |
13 | Dünya örnekleri: Avrupa Birliği, OECD ülkeleri ve yaşam boyu öğrenme |
14 | Toplumsal dönüşüm ve yaşam boyu öğrenmenin önemi |
15 | Öğrenci sunumları ve değerlendirme |
16 | Final proje sunumları / rapor teslimi |
17 | YARIYIL SONU SINAVI |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 0 | 0 | 0 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 10 | 14 | 140 |
Arasınav ve Hazırlığı | 10 | 1 | 10 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 10 | 2 | 20 |
Final ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |