Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Tezli Yüksek Lisans - 2012 | GT778 | Erken Klâsik Dönem Osmanlı Sanatında Timurî Üslub Etkileri | Seçmeli | 1 | 5,00 | 3 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Tezli Yüksek Lisans - 2012 | GT778 | Erken Klâsik Dönem Osmanlı Sanatında Timurî Üslub Etkileri | Seçmeli | 1 | 5,00 | 3 | 0 |
Osmanlı saray nakkaşhânelerinin, bulunduğu dönemin sanat anlayışını yansıtması ve farklı üslûplarda çalışan sanatkârları aynı çatı altında birleştirmesi açısından ayrı bir önemi vardır. XV. yüzyılın ikinci yarısından itibaren farklı coğrafyalardan gelen sanatkârlar ile Osmanlı sarayındaki mevcut sanatkârların oluşturduğu ortak zevk, yeni bir üslûbun oluşumuna zemin hazırlamıştır. Daima etkileşime açık olan Osmanlı sanatkârı aldığı her farklı biçim ya da tasarımı özümsemiş ve bu anlayışın sonucu olarak kendine has bezeme tarzına sahip “İstanbul Üslûbu” meydana gelmiştir. Bu değişim sürecinde Timuri nakkaşların etkisi yazma eserler üzerinden mukayeseli olarak ele alınacaktır.
-
15.yy. Timuri ve devamında Osmanlı saray atölyelerinde yapılan yazma eser tezhiplerinin benzer ve farklı yönleri değerlendirerek, etkileşimi yazma eser üzerinden mukayeseli olarak irdeler.
Yazma eser kütüphane çalışması, bireysel ve grup ile birlikte sunum, öğrenci kongresi veya makale hazırlığı
Yok
Türkçe
kütüphane çalışması, bireysel ve grup ile birlikte çalışma disiplini, sunum.
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Timurî üslup kavramı üzerine düşünülür |
2 | Timurî Herat-Şiraz- Tebriz nakkaşhaneleri üzerine araştırma |
3 | Timurî Herat-Şiraz- Tebriz nakkaşhaneleri üzerine araştırma |
4 | Timurî Herat-Şiraz- Tebriz nakkaşhaneleri üzerine araştırma |
5 | Timur dönemi Herat-Şiraz- Tebriz nakkaşhanelerinde üslup oluşturan nakkaşlar hakkında araştırma |
6 | Timur dönemi Herat-Şiraz- Tebriz nakkaşhanelerinde üslup oluşturan nakkaşlar hakkında araştırma |
7 | Genel değerlendirme ve sunum |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | Dönem ait bir yazma eser seçimi |
10 | Seçilen yazma eser üzerinden mukayeseli makale yazma teknikleri |
11 | Seçilen yazma eser üzerinden mukayeseli makale yazma teknikleri |
12 | Seçilen yazma eser üzerinden mukayeseli makale yazma teknikleri |
13 | Seçilen yazma eser üzerinden mukayeseli makale yazma teknikleri |
14 | Seçilen yazma eser üzerinden mukayeseli makale yazma teknikleri |
15 | Makaleyi tamamlama ve sunum. |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Ödev ve Hazırlığı | 5 | 8 | 40 |
Araştırma ve Hazırlığı | 2 | 10 | 20 |
Rapor ve Hazırlığı | 1 | 4 | 4 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 4 | 4 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 4 | 4 |