Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Tezli Yüksek Lisans - Sosyal Bilimler Enstitüsü - Tarih

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
ECT-Tezli Yüksek Lisans-2013 ECT7001 Eski Doğu Tarihine Giriş Seçmeli 1 8,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Anadolu ve Mezopotamya Uygarlıkları hakkında temel bilgileri ve bunlarla ilgili kaynakları vermek

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Mezopotamya ve Anadolu Coğrafyası ve Uygarlıkların tanıtımı Mezopotamya ve Anadolu Tarihinin Kaynakları Tarihöncesi Tunç Çağı, Tarihsel Sürecin Başlangıcı Yazının Ortaya Çıkışı Erken Hanedanlar Dönemi Sümer Mitolojisi ve İlk Kanunlar Sami Toplumlarının Mezopotamya'ya Gelişi Akkadlar ve Yeni Devlet Anlayışı Yeni Sümer Devleti: III. Ur Sülalesi Yeni Sümer Devleti: III. Ur Sülalesi Eski Assur ve Anadolu İlişkileri

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Kaynak değerlendirme yöntemleri İstanbul'daki kütüphanelerin ve müzelerin tanıtımı Endnote uygulamasına veri girişinin öğretilmesi, not alma, word uygulamasıyla ilişkili endnote kullanarak metin yazma Seminer Sunum yaptırma

Staj Durumu

-

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Frangipane, M. 2002 Yakındoğu'da Devletin Doğuşu: Mezopotamya ve Çevresinde Güçlü Aile Yönetimlerinin Devlet Çarkına Dönüşmesi, (Z. Z. İlkgelen) İstanbul: Arkeoloji ve Sanat Yayınları. Köroğlu, K., Konyar, E. (Ed.) 2011 Urartu: Doğu’da Değişim/ Transformation in the East, İstanbul: Yapı Kredi Yayınları Köroğlu, K. 2006 Eski Mezopotamya Tarihi. Başlangıcından Perslere Kadar, İstanbul: İletişim Yayınları. Kuhrt, A. 2010 Eski Çağ'da Yakındoğu (M.Ö. 3000-330) l, (D. Şendil) İstanbul: Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları.

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • 1-Mezunlar, bu alana/disipline ilişkin yeterli bilgiye sahip olur, bunları kavrarlar.
  • 2-Mezunlar, bu disiplinden kazandıklarını profesyonel olarak eğitim-öğretim kuruluşlarında öğretebilirler
  • 3-Mezunlar, Eskiçağ Tarihi araştırmalarının problemlerini tanımlayabilir ve anlatabilirler.
  • 5-Mezunlar, Eskiçağ Tarihi olayların zamana ve mekâna göre farklılaşmasından haberdar olur, onlar hakkında yorum yapabilirler.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Mezopotamya ve Anadolu Coğrafyası ve Uygarlıkların tanıtımı
2 Mezopotamya ve Anadolu Tarihinin Kaynakları
3 Tarihöncesi
4 Kalkolitik Dönem, Halaf ve Obeyd Kültürleri
5 Tunç Çağı, Tarihsel Sürecin Başlangıcı
6 Devletin ortaya çıkışı
7 Yazının kullanımı ve yayılması
8 Ara Sınav Haftası
9 Erken Hanedanlar Dönemi
10 Sümer Mitolojisi ve İlk Kanunlar
11 Sümer Mitolojisi ve İlk Kanunlar
12 Akkadlar ve Yeni Devlet Anlayışı
13 Eski Assur ve Anadolu İlişkileri
14 Eski Doğu'nun hafızası, günümüze ulaşan geçmiş
15 Seminer sunumları
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 3 20 60
Proje ve Hazırlığı 4 20 80
Ödev ve Hazırlığı 0 0 0
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 10 0 0
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 2 20 40
Rapor ve Hazırlığı 2 14 28
Arasınav ve Hazırlığı 1 0 0
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 0 0 0
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5