Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - Tarih Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
Tarih Öğretmenliği - Lisans TAR152 Eski Mezopotamya Tarihi Zorunlu 2 2,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Fırat ve Dicle nehirlerinin suladığı alan çevresinin eski adı olan Mezopotamya uygarlık sürecinde oldukça önemli rol oynamıştır. Sümerler, Akkadlar, Babilliler, Assurlar, Hurriler, Aramiler ve daha birçok toplum bu süreçte rol oynamıştır. Kentleşme, çivi yazısının keşfi, ternolojik birçok ilk adım burada gerçekleşmiştir. Bu derste power point görüntüleri eşliğinde bu bölgedeki eski uygarlıklar, bunların uygarlığa kazandırdıkları ve siyasal gelişmeler anlatılmaktadır.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Mezopotamya Tarihinin Kaynakları İlk araştırmalar, Çiviyazılı kil tabletler ve çözümleri., Mezopotamya’nın Tarihöncesi, ilk köyler, Hassuna-Samarra, Halaf, Obeyd dönemleri, Mezopotamya’da Tarihsel Sürecin Başlangıcı, Uruk dönemi, Yazı, Cemdet Nasr dönemi tartışılacaktır.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Sunuş yoluyla öğretme, soru cevap etkinlikleri, kütüphane çalışması

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Köroğlu, K., Eski Mezopotamya Tarihi. Başlangıcından Perslere Kadar, İstanbul 2006, İletişim Yayınları. Roaf, M., Mezopotamya ve Eski Yakındoğu (Çev. Z. Kılıç), İstanbul 1996.

Dersin Web Sayfası

yok

Öğrenme Çıktıları

  • Öğrenci, alana ilişkin temel araştırma problemleri hakkında bilgi sahibi olur (PÇ: 1, 3, 7, 10)
  • Mezunlar, öğrendikleri bilgileri araştırmalarında kullanabilir/uygulayabilirler.( PÇ 7)
  • Mezunlar, tarihi ve aşamalarındaki değişimi yorumlar.
  • Mezunlar, medeniyetlerin gelişimlerini anlar.
  • Mezunlar, analitik ve bilimsel metodolojiyi öğrenir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Mezopotamya Tarihinin Kaynakları İlk araştırmalar, Çiviyazılı kil tabletler ve çözümleri.
2 Mezopotamya’nın Tarihöncesi, ilk köyler, Hassuna-Samarra, Halaf, Obeyd dönemleri
3 Mezopotamya’da Tarihsel Sürecin Başlangıcı, Uruk dönemi, Yazı, Cemdet Nasr dönemi
4 Erken Hanedanlar Dönemi, Sümerler, ilk krallar, Kent devletleri ve yönetimi, Mitoloji ve din
5 Sami Toplumlarının Mezopotamya’ya Gelişi, Akkadlar, Büyük fatihler: Sargon ve Naram-Sin
6 III. Ur Sülalesi (Yeni Sümer Devleti), Siyasal gelişmeler, İnşa faaliyetleri
7 Yeni Göçler ve Kent Devletleri, Hurriler, Amurrular, Eski Assur ve Eski Babil krallıkları
8 Ara Sınava Hazırlık
9 Ara Sınav
10 Hurri Mitanni Devleti
11 Orta Assur Krallığı
12 Aramiler
13 Yeni Assur Krallığı
14 Kral, devlet, din ve kültür
15 Yeni Babil Krallığı
16 Mezopotamya Uygarlıklarının Mirası
17 Yarıyıl Sonu Sınavına Hazırlık

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 14 1 14
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 0 0 0
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 0 0 0
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 0 0 0
Teorik Ders Saati 14 2 28
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5