Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2022 - Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği - Lisans TD2055 Eski Türk Edebiyatı Metinleri II Seçmeli 3 4,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Osmanlı şiiri metinlerini doğru okumak ve yorumlamak

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Osmanlı şiiri, anlambilim, Osmanlı şiirinde sosyal hayat, şair-cemiyet ilişkisi

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Anlatma, tartışma, soru cevap, beyin fırtınası

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

1 Divan Edebiyatı, Agah Sırrı Levend, Enderun Kitabevi, İstanbul 1984. 2 Eski Türk Edebiyatı Nazım Şekilleri ve Aruz, Haluk İpekten, Dergah Yay., İstanbul 2011 3 Divan Edebiyatında Türler, Rıdvan Canım, Grafik Yayınları, Ankara 2016. 4 Divan Şiirinde Ahenk Unsurları, Muhsin Macit, Kapı Yayınevi 2016. 5 Söz ve Sihir Arasında Edebî Sanatlar, Bahir Selçuk vd., Kesit Yayınları, İstanbul 2015. 6 Eski Türk Edebiyatı Tarihi, Ahmet Atilla Şentürk-Ahmet Kartal, Dergâh Yay., İst. 2012 7 Osmanlı Şiiri Antolojisi, Ahmet Atilla Şentürk, YKY Yayınları, İstanbul 1999 8 Eski Türk Edebiyatında Mazmunlar, Ahmet Talat Onay, TDV Yay., Ankara 1993. 9 Klasik Dönem Osmanlı Nazmı, Muhsin Macit vd., Kesit Yay., İstanbul 2013. 10 Üniversiteler İçin Eski Türk Edebiyatı Metin Şerhi, Nihat Öztoprak-Sebahat Deniz vd., İdeal Kültür Yayıncılık,. İstanbul 2019 . Eski Türk Edebiyatında Mazmunlar, Ahmet Talat Onay, TDV Yayınları, Ankara 1993. 11 Klasik Dönem Osmanlı Nesri, Cihan Okuyucu vd., Kesit Yayınları, İstanbul 2012. 12 Dil ve Edebiyat Öğretim Yöntemleri, Ed. İsmet Çetin, Nobel Yayınları, Ankara 2015. 13 Dil ve Edebiyat Öğretimi 1, Ed. Ahmet Akkaya, Asos Yayınları, İstanbul 2017.

Dersin Web Sayfası

Yok

Öğrenme Çıktıları

  • Mezunlar, bu alana/disipline ilişkin yeterli bilgiye sahip olur, bunları kavrarlar
  • Mezunlar, bu disiplini/disiplin kısmını profesyonel olarak eğitim-öğretim kuruluşlarında öğretebilirler
  • Mezunlar, bilgiyi kullanabilir/uygulayabilirler. Dönem içi ve dönem öncesiyle mukayeseli çalışmalar yapabilirler
  • Mezunlar, analiz yapabilirler
  • Mezunlar, yaşam boyu öğrenme niteliği/davranışı edinirler

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Metin okuma ve anlama
2 Vezne göre metin okuma
3 Eski Yazı Metinlerin Doğru okunması
4 Fuzuli Gazel
5 Bâkî Gazel
6 Şiir Yorumlama
7 Yazma Şiir Mecmuaları
8 Ara Sınav Haftası
9 Pervane Beg Nazire Mecmuasından bir gazel
10 Pervane Beg Nazire Mecmuasından bir gazel
11 Osmanlı şiirinde sosyal hayat unsurları
12 Osmanlı şiirinde sosyal hayat unsurları
13 Şair cemiyet ilişkisi
14 Fuzuli'nin Su Kasidesi
15 Fuzuli'nin Su Kasidesi
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 20 1 20
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 0 0 0
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 20 2 40
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 20 2 40
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5