Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Fen-Edebiyat Fakültesi - Türk Dili ve Edebiyatı

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2020-Türk Dili ve Edebiyatı-Şehir Ünv-2.sınıf TDE2013 Eski Türk Edebiyatı Tarihi: 13-15. yy. Zorunlu 3 4,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

13. yüzyıldan 15. yüzyılın sonuna kadar klasik Türk edebiyatı şairlerini ve eserlerini tanıma ve anlamaya çalışma

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Klasik Türk edebiyatının oluşumundan 15. yüzyılın sonuna kadar yetişmiş şair ve yazarların edebi kişiliklerinin eserleri aracılığı ile ortaya konulması, bibliyografya çalışması.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Tarihi kaynaklardan hareketle şair ve yazarların hayatı, edebi yönü ve eserlerinin içeriği üzerinde durma, metin incelemesi ile diliçi çeviri yapma.

Staj Durumu

yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

M. Fuat Köprülü, Türk Edebiyatı Tarihi, İstanbul: Ötüken. Üzeyir Aslan, 14-16. Yüzyıl Çağatay ve Azeri Edebiyatı, İstanbul: Kriter. Ömer Zülfe, Eski Türk Edebiyatı Tarihi, İstanbul: Marmara Üniversitesi yayını. A. Atilla Şentürk-Ahmet Kartal, Üniversiteler İçin Eski Türk Edebiyatı Tarihi, İstanbul: Dergah. Mine Mengi, Eski Türk Edebiyatı Tarihi, Ankara: Akçağ.

Dersin Web Sayfası

yok.

Öğrenme Çıktıları

  • Öğrenci, konuya ilişkin edebiyat bilgisine sahip olur.
  • Mezunlar, bu disiplini/disiplin kısmını profesyonel olarak eğitim-öğretim kuruluşlarında öğretebilirler.
  • Mezunlar, Türk edebiyatının tarihi evrelerini ve bunların özelliklerini açıklayabilirler.
  • Mezunlar, bilgiyi kullanabilir/uygulayabilirler. Dönem içi ve dönem öncesiyle mukayeseli çalışmalar yapabilirler.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Klasik Arap ve Fars edebiyatının meydana geliş süreci ve klasik Türk edebiyatının oluşması
2 Orta Asya'da Türk dilli klasik edebiyatın ilk örnekleri: Çağatay Türkçesi ile yazılmış mesneviler
3 Dehname ve münazara türünde eser veren şairler ve eserleri
4 14. yüzyılda ve 15. yüzyılın ilk yarısında divan sahibi şairler: Harizmli Hafız ve Mevlana Sekkaki
5 Mevlana Lutfi ve Gedai
6 15. yüzyılın ikinci yarısı: Ali Şir Nevayi ve eserleri
7 Hüseyn-i Baykara, Devletşah ve eserleri
8 Ara Sınav Haftası
9 14. ve 15. yüzyılda Azerbaycanda yetişen şairler: Hasanoğlu, Kadı Burhaneddin
10 Nesimi, Kişveri ve Habibi'nin eserleri
11 14. ve 15. yüzyılda Anadolu-Osmanlı sahasında yetişen şairler: Ahmedi, Ahmed-i Dai
12 Şeyhî, Karamanlı Nizami,
13 Avni Fatih Sultan Mehmed, Ahmed Paşa
14 Necati Bey, Mihri Hatun, Ahi
15 Ömer b. Mezid'in nazire mecmuası ve içeriği
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 1 2 2
Proje ve Hazırlığı 5 5 25
Ödev ve Hazırlığı 5 5 25
Sunum ve Hazırlığı 5 5 25
Araştırma ve Hazırlığı 5 5 25
Arasınav ve Hazırlığı 1 2 2
Final ve Hazırlığı 1 2 2

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi