Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Fen-Edebiyat Fakültesi - Tarih

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
Tarih - Lisans - 2014 TAR3024 Eskiçağ Tarihi Kaynakları Seçmeli 6 3,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Genel olarak Eskiçağ Tarihi, özel olarak ise Eskibatı Tarihi (Hellen-Roma Tarihi) bilimlerinin konusu, kaynakları, temel bilimleri ve ana ilgi alanlarının tanıtılması.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Eskiçağ Tarihi – "Eskidoğu" ve "Eskibatı" Kavramları: "Eskidoğu" Kavramı Eskiçağ Tarihi – "Eskidoğu" ve "Eskibatı" Kavramları: "Eskibatı" Kavramı Eskibatı Tarihinin Temelleri ve Bunları Araştıran Bilimler: Zaman (Kronoloji) Eskibatı Tarihinin Temelleri ve Bunları Araştıran Bilimler: Yer (Coğrafya ve Tarihî Coğrafya) Eskibatı Tarihinin Temelleri ve Bunları Araştıran Bilimler: İnsan (Antropoloji) Eskibatı Tarihi Araştırmalarının Tarihçesi Eskibatı Tarihinin Kaynakları ve "Temel Bilimleri: Klasik Filoloji ve Edebiyat Eserleri Eskibatı Tarihinin Kaynakları ve "Temel Bilimleri: Epigrafya ve Yazıtlar Eskibatı Tarihinin Kaynakları ve "Temel Bilimleri: Nümismatik ve Sikkleler Eskibatı Tarihinin Kaynakları ve "Temel Bilimleri: Papiroloji ve Papirüsler Eskibatı Tarihinin Kaynakları ve "Temel Bilimleri: Klasik Arkeoloji ve Maddî Kültür Kalıntıları Eskibatı Tarihinin Ana İlgi Alanları: Devlet ve Toplum (Sosyo-Politik Tarih) Eskibatı Tarihinin Ana İlgi Alanları: Ekonomik ve Toplum (Sosyo-Ekonomik Tarih) Eskibatı Tarihinin Ana İlgi Alanları: Kültür ve Toplum (Sosyo-Kültürel Tarih)

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

ersler, Öğrencilerin dersten önce haftalık içeriğe uygun olarak hazırlanmaları; öğretim üyesinin dersi anlatması, tartışma ve soru-cevap şeklinde dersin değerlendirilmesi şeklinde işlenecektir.

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

B. İPLİKÇİOĞLU, Eskibatı Tarihi I: Giriş, Kaynaklar, Bibliyografya, Ankara: Türk Tarih Kurumu 1997 (= EBT)

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Mezunlar, bu alana/disipline ilişkin yeterli bilgiye sahip olur, bunları kavrarlar.(PÇ:1)
  • Mezunlar, bu disiplinden kazandıklarını profesyonel olarak eğitim-öğretim kuruluşlarında öğretebilirler (PÇ:2)
  • Mezunlar, Tarih ve Tarih araştırmalarının problemlerini tanımlayabilir ve anlatabilirler (PÇ:3)
  • Mezunlar, Türk ve Dünya Tarihinin evrelerini ve bunların özelliklerini açıklayabilirler (PÇ, 4).
  • Mezunlar, Tarihi olayların zamana ve mekâna göre farklılaşmasından haberdar olur, onlar hakkında yorum yapabilir, tahlil edebilirler (PÇ, 5).

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Eskiçağ Tarihi – "Eskidoğu" ve "Eskibatı" Kavramları: "Eskidoğu" Kavramı
2 Eskiçağ Tarihi – "Eskidoğu" ve "Eskibatı" Kavramları: "Eskibatı" Kavramı
3 Eskibatı Tarihinin Temelleri ve Bunları Araştıran Bilimler: Zaman (Kronoloji)
4 Eskibatı Tarihinin Temelleri ve Bunları Araştıran Bilimler: Yer (Coğrafya ve Tarihî Coğrafya)
5 Eskibatı Tarihinin Temelleri ve Bunları Araştıran Bilimler: İnsan (Antropoloji)
6 Eskibatı Tarihi Araştırmalarının Tarihçesi
7 Eskibatı Tarihinin Kaynakları ve "Temel Bilimleri: Klasik Filoloji ve Edebiyat Eserleri
8 Vize sınavı
9 Eskibatı Tarihinin Kaynakları ve "Temel Bilimleri: Epigrafya ve Yazıtlar
10 Eskibatı Tarihinin Kaynakları ve "Temel Bilimleri: Nümismatik ve Sikkleler
11 Eskibatı Tarihinin Kaynakları ve "Temel Bilimleri: Papiroloji ve Papirüsler
12 Eskibatı Tarihinin Kaynakları ve "Temel Bilimleri: Klasik Arkeoloji ve Maddî Kültür Kalıntıları
13 Eskibatı Tarihinin Ana İlgi Alanları: Devlet ve Toplum (Sosyo-Politik Tarih)
14 Eskibatı Tarihinin Ana İlgi Alanları: Ekonomik ve Toplum (Sosyo-Ekonomik Tarih)
15 Eskibatı Tarihinin Ana İlgi Alanları: Kültür ve Toplum (Sosyo-Kültürel Tarih)
16 Sınav öncesi tekrar
17 Final sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 3 10 30
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 0 0 0
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 0 0 0
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 3 7 21
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 3 10 30
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5