Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - Tarih Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
Tarih Öğretmenliği - Lisans TAR365 Eskiçağ Tarihi Kaynakları Zorunlu 5 3,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Eskiçağ Tarihi'nin yazılı ve arkeolojik kaynaklarını tanıtmak. Çivi yazısı ve hiyeroglif yazıyıyla yazılmış belgeler konusunda fikir vermek.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Eskiçağ Tarihi: Zaman ve Mekan Bakımından Sınırları, Uygarlıklar, Eskiçağ Tarihi’nin Kaynakları, Birinci Elden Kaynaklar/ Arkeolojik Belgeler, İkinci Elden Kaynaklar/ Anallar ve Kitaplar gibi konular tartışılır.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Sunuş yoluyla öğretme, soru cevap etkinlikleri, kütüphane çalışması

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Dinçol, A., "Hititler", Anadolu Uygarlıkları Ansiklopedisi I, İstanbul 1982: 18-120 Payne, M., Urartu Çiviyazılı Belgeler Kataloğu, İstanbul 2006, Arkeoloji ve Sanat Y. Karauğuz, G., Boğazköy ve Ugarit Çivi Yazılı Belgelerine Göre Hitit Devleti’nin Siyasi Antlaşma Metinleri, Konya 2002, Çizgi Kitabevi. Köroğlu, K., Eski Mezopotamya Tarihi. Başlangıcından Perslere Kadar, İstanbul 2006, İletişim Y. Önder, M., Türkiye Müzeleri, İstanbul 1985, İş Bankası Y.

Dersin Web Sayfası

yok

Öğrenme Çıktıları

  • Öğrenci, alana ilişkin temel araştırma problemleri hakkında bilgi sahibi olur (PÇ: 1, 3, 7, 10)
  • Mezunlar, öğrendikleri bilgileri araştırmalarında kullanabilir/uygulayabilirler.(PÇ: 7)
  • Mezunlar, tarihin gelişimini ve evrelerini açıklayabilirler
  • Mezunlar, uygarlığın doğuşu ve gelişim sürecini öğrenir
  • Mezunlar, kültürel analiz ve sentez yapabilirler

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Eskiçağ Tarihi: Zaman ve Mekan Bakımından Sınırları, Uygarlıklar
2 Eskiçağ Tarihi’nin Kaynakları
3 Birinci Elden Kaynaklar/ Arkeolojik Belgeler
4 İkinci Elden Kaynaklar/ Annallar ve Kitaplar
5 Birinci Elden Kaynakların Değerlendirilmesi; Müze ve Sergi Gezisi
6 İkinci Elden Kaynakların Değerlendirilmesi; Kitap Tanıtımı ve Kitap Eleştirisi
7 Eskiçağ Tarihi Araştırmalarında Yararlanılacak Kütüphaneler
8 Ders çalışma haftası
9 Ara Sınav(lar)
10 Bir Araştırma Yapılırken İzlenecek Yöntem
11 Yazının Ortaya Çıkışı ve İlk Arşivler, Kütüphaneler
12 Annal geleneğinin başlangıcı: Mezopotamya/Assur, Babil
13 Anadolu/Hitit Annalları/Yazılı Antlaşma Metinleri
14 Urartu yazılı belgeleri
15 Antik Çağ’dan Günümüze Ulaşan Kitaplar
16 Grekçe ve Latince tarih yazımı
17 Ders çalışma haftası

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 14 1 14
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 2 10 20
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 0 0 0
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 10 1 10
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 10 1 10
Teorik Ders Saati 14 2 28
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5