Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Tarih Öğretmenliği - Lisans | TAR365 | Eskiçağ Tarihi Kaynakları | Zorunlu | 5 | 3,00 | 2 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Tarih Öğretmenliği - Lisans | TAR365 | Eskiçağ Tarihi Kaynakları | Zorunlu | 5 | 3,00 | 2 | 0 |
Eskiçağ Tarihi'nin yazılı ve arkeolojik kaynaklarını tanıtmak. Çivi yazısı ve hiyeroglif yazıyıyla yazılmış belgeler konusunda fikir vermek.
-
Eskiçağ Tarihi: Zaman ve Mekan Bakımından Sınırları, Uygarlıklar, Eskiçağ Tarihi’nin Kaynakları, Birinci Elden Kaynaklar/ Arkeolojik Belgeler, İkinci Elden Kaynaklar/ Anallar ve Kitaplar gibi konular tartışılır.
Sunuş yoluyla öğretme, soru cevap etkinlikleri, kütüphane çalışması
Yok
Türkçe
Dinçol, A., "Hititler", Anadolu Uygarlıkları Ansiklopedisi I, İstanbul 1982: 18-120 Payne, M., Urartu Çiviyazılı Belgeler Kataloğu, İstanbul 2006, Arkeoloji ve Sanat Y. Karauğuz, G., Boğazköy ve Ugarit Çivi Yazılı Belgelerine Göre Hitit Devleti’nin Siyasi Antlaşma Metinleri, Konya 2002, Çizgi Kitabevi. Köroğlu, K., Eski Mezopotamya Tarihi. Başlangıcından Perslere Kadar, İstanbul 2006, İletişim Y. Önder, M., Türkiye Müzeleri, İstanbul 1985, İş Bankası Y.
yok
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Eskiçağ Tarihi: Zaman ve Mekan Bakımından Sınırları, Uygarlıklar |
2 | Eskiçağ Tarihi’nin Kaynakları |
3 | Birinci Elden Kaynaklar/ Arkeolojik Belgeler |
4 | İkinci Elden Kaynaklar/ Annallar ve Kitaplar |
5 | Birinci Elden Kaynakların Değerlendirilmesi; Müze ve Sergi Gezisi |
6 | İkinci Elden Kaynakların Değerlendirilmesi; Kitap Tanıtımı ve Kitap Eleştirisi |
7 | Eskiçağ Tarihi Araştırmalarında Yararlanılacak Kütüphaneler |
8 | Ders çalışma haftası |
9 | Ara Sınav(lar) |
10 | Bir Araştırma Yapılırken İzlenecek Yöntem |
11 | Yazının Ortaya Çıkışı ve İlk Arşivler, Kütüphaneler |
12 | Annal geleneğinin başlangıcı: Mezopotamya/Assur, Babil |
13 | Anadolu/Hitit Annalları/Yazılı Antlaşma Metinleri |
14 | Urartu yazılı belgeleri |
15 | Antik Çağ’dan Günümüze Ulaşan Kitaplar |
16 | Grekçe ve Latince tarih yazımı |
17 | Ders çalışma haftası |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 2 | 10 | 20 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 10 | 1 | 10 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 10 | 1 | 10 |
Teorik Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | |||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||
ÖÇ5 |