Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Spor Bilimleri Fakültesi - Antrenörlük Eğitimi

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
Antrenörlük Eğitimi - 2016 KSS3044 Etkili İletişim Becerileri Zorunlu 5 5,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

İletişim tanım ve kavramlarını öğrenmek, sporda etkili iletişim becerisi teknikleri kullanımını öğrenmek

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Türkçe

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Türkçe

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Kaya Alim(2011) Kişiler arası ilişkiler ve etkili iletişim becerisi, Pegem Yayıncılık. İletişim Kitabı-Doğru İletişim için 44 Fikir-Mikael Krogerus-2018

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • İletişim bilimine ilişkin temel kavramları ifade edebilir.
  • Öğrenciler iletişim kavramını tanımlayarak eğitim öğretim süreçleriyle olan ilişkisini açıklayabilir.
  • Öğrenciler etkili konuşma ve etkili dinlemenin önündeki engelleri bilerek mesajın kodlanmasına, İletişim kanalına, alıcıya ve geribildirime yönelik engelleri tanımlar.
  • Kavramlar ve uygulama alanlarını anlayabilir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Kişilerarası iletişimin tanımı, sporda kişiler arası ilişkilerin önemi.
2 İletişim modelleri ve sporda kullanılan iletişim modellerinin tartışılması
3 letişim unsurları ve özelliklerinin sporda kullanımı, etkili dinleme ve geri bildirim ile ilgili uygulama ve örnek olay analizi yapmak.
4 Kişilerarası iletişimi engelleyen etkenler (kaynak, kanal, alıcı, vb.),
5 İletişimi kolaylaştıran etkenler, sporda kullanımı.
6 Duyguların iletişimde rolü ve önemi.
7 Duygusal zeka ve iletişim becerisi.
8 Arasınav
9 Sporda duygusal zekanın önemi.
10 İletişimde çatışma ve önlenmesi, spordaki uygulamaların tartışılması.
11 İletişimde çatışma yönetimi uygulaması(Antrenör-sporcu, sporcu-yönetici, sporcu-sporcu v.b)
12 letişimde çatışma yönetimi uygulaması(Antrenör-sporcu, sporcu-yönetici, sporcu-sporcu v.b)
13 Kriz yönetimi ve iletişim becerisi, spordaki uygulamaların incelenmesi.
14 Sporcu veya takım performansında etkili iletişimin rolü.
15 Sporda liderlik ve etkili iletişim becerisi.
16 Final
17

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 10 2 20
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 0 0 0
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 0 0 0
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 5 5 25
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 5 5 25
Teorik Ders Saati 3 15 45
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi