Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2017- Coğrafya Öğretmenliği | COGO7019 | Etkinliklerle Coğrafya Öğretimi | Seçmeli | 1 | 7,00 | 3 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2017- Coğrafya Öğretmenliği | COGO7019 | Etkinliklerle Coğrafya Öğretimi | Seçmeli | 1 | 7,00 | 3 | 0 |
Öğrencilere coğrafya eğitiminde etkinlikleri nasıl kullanmaları gerektiğini kazandırmak
-
Coğrafi kavramlara dayalı etkinlikler
Bilinenden bilinmeyene yoluyla öğrenme, gösteri, arazi çalışması, drama, örnek olay inceleme, grup tartışması, beyin fırtınası, mikro öğretim.
Yok
Türkçe
Gülüm, K., & Torun, F. (2009). Oyun ve Etkinliklerle Coğrafya Öğretimi. Anı Yayıncılık (1st Ed.). Anı Yayıncılık. Koparan, T., & Yiğit, E. (2016). Öğretmen Adaylarının Olasılıklı Durumlarda Kullandıkları Stratejilerin Oyun Temelli Etkinliklerle Belirlenmesi. Presented At The 2nd International Congress On Education, Distance Education And Educational Technology . Karayol, S., & Temel, Z. F. (2018). Beş Yaş Çocuklarının Problem Çözme Becerilerinin Oyun Temelli Etkinliklerle Desteklenmesi. Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi, 7(2), 143–174. Yazıcıoğlu, S., & Çavuş Güngören, S. (2019). Oyun Temelli Etkinliklerin Ortaokul Öğrencilerinin Fenöğrenmesine Olan Etkisini Başarı Motivasyon Tutum Vecinsiyet Değişkenlerine Göre İncelenmesi. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi,13(1), 389–413.
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Coğrafi öğretiminde görsel materyaller ve gerçek eşyalar |
2 | Coğrafi öğretiminde modelleme ve döner levhalar |
3 | Coğrafi öğretiminde film ve video |
4 | Coğrafi öğretiminde yazılı materyaller |
5 | Coğrafi öğretiminde bilgisayar, akıllı telefon vb |
6 | Coğrafi öğretiminde tablo ve grafik materyalleri |
7 | Coğrafi öğretiminde gösteri, drama ve grup tartışması, |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | Coğrafi öğretiminde soru-cevap ve ölçme değerlendirme |
10 | Coğrafi öğretiminde beyin fırtınası, beyin temelli öğrenme |
11 | Coğrafi öğretiminde arazi çalışması |
12 | Coğrafi öğretiminde örnek olay inceleme |
13 | Coğrafi öğretiminde işbirlikli ve proje tabanlı öğrenme |
14 | Coğrafi öğretiminde probleme dayalı öğrenme |
15 | Coğrafi öğretiminde mikro öğretim |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 14 | 6 | 84 |
Ödev ve Hazırlığı | 5 | 10 | 50 |
Araştırma ve Hazırlığı | 2 | 10 | 20 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 |
ÖÇ1 | |||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||
ÖÇ5 |