Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Tezli Yüksek Lisans - Eğitim Bilimleri Enstitüsü - Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2017- Coğrafya Öğretmenliği COGO7019 Etkinliklerle Coğrafya Öğretimi Seçmeli 1 7,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Öğrencilere coğrafya eğitiminde etkinlikleri nasıl kullanmaları gerektiğini kazandırmak

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Coğrafi kavramlara dayalı etkinlikler

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Bilinenden bilinmeyene yoluyla öğrenme, gösteri, arazi çalışması, drama, örnek olay inceleme, grup tartışması, beyin fırtınası, mikro öğretim.

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Gülüm, K., & Torun, F. (2009). Oyun ve Etkinliklerle Coğrafya Öğretimi. Anı Yayıncılık (1st Ed.). Anı Yayıncılık. Koparan, T., & Yiğit, E. (2016). Öğretmen Adaylarının Olasılıklı Durumlarda Kullandıkları Stratejilerin Oyun Temelli Etkinliklerle Belirlenmesi. Presented At The 2nd International Congress On Education, Distance Education And Educational Technology . Karayol, S., & Temel, Z. F. (2018). Beş Yaş Çocuklarının Problem Çözme Becerilerinin Oyun Temelli Etkinliklerle Desteklenmesi. Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi, 7(2), 143–174. Yazıcıoğlu, S., & Çavuş Güngören, S. (2019). Oyun Temelli Etkinliklerin Ortaokul Öğrencilerinin Fenöğrenmesine Olan Etkisini Başarı Motivasyon Tutum Vecinsiyet Değişkenlerine Göre İncelenmesi. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi,13(1), 389–413.

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Hangi etkinliği nasıl ve ne zaman yapması gerektiğini kavrar.
  • Coğrafi kavram öğretmede etkinlik kullanma yeteerliği kazanır.
  • İhtiyaca göre materyal tasarlayabilir.
  • Mevcut materyalleri etkinliklerinde nasıl ve ne sıklıkta kullanacağını bilir.
  • Etkinliklerinde oyunu kullanabilir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Coğrafi öğretiminde görsel materyaller ve gerçek eşyalar
2 Coğrafi öğretiminde modelleme ve döner levhalar
3 Coğrafi öğretiminde film ve video
4 Coğrafi öğretiminde yazılı materyaller
5 Coğrafi öğretiminde bilgisayar, akıllı telefon vb
6 Coğrafi öğretiminde tablo ve grafik materyalleri
7 Coğrafi öğretiminde gösteri, drama ve grup tartışması,
8 Ara Sınav Haftası
9 Coğrafi öğretiminde soru-cevap ve ölçme değerlendirme
10 Coğrafi öğretiminde beyin fırtınası, beyin temelli öğrenme
11 Coğrafi öğretiminde arazi çalışması
12 Coğrafi öğretiminde örnek olay inceleme
13 Coğrafi öğretiminde işbirlikli ve proje tabanlı öğrenme
14 Coğrafi öğretiminde probleme dayalı öğrenme
15 Coğrafi öğretiminde mikro öğretim
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 14 6 84
Ödev ve Hazırlığı 5 10 50
Araştırma ve Hazırlığı 2 10 20
Arasınav ve Hazırlığı 1 10 10
Final ve Hazırlığı 1 20 20

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5