Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2020-Almanca Mütercim ve Tercümanlık | AMT3156 | EU-Terminologie für Fortgeschrittene | Seçmeli | 3 | 3,00 | 2 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2020-Almanca Mütercim ve Tercümanlık | AMT3156 | EU-Terminologie für Fortgeschrittene | Seçmeli | 3 | 3,00 | 2 | 0 |
Güz döneminde edinilen arka plan bilgisine ek olarak, öğrenciler daha karmaşık ve komplike AB mevzuatındaki güncel metinlerin çevirileri üzerinde çalışma fırsatı bulacaklardır. Öğrenciler Türkçe-Almanca AB terminolojisinin anlamı ve kullanımı hakkında bilgi alırlar. AB bağlamında çevirmenler için en yaygın çeviri sorunları ve olası çözümler için stratejiler geliştirirler.
-
Bu derste öğrenciler güz döneminde edindikleri arka plan bilgelerine ek olarak daha karmaşık ve komplike AB mevzuatında yer alan güncel metinlerin çevirileri yapacaklardır. Türkçe Almanca AB terminolojisinin kullanımının metin çevirilerindeki önemi hakkında bilgi sahibi olurlar ve kendi veri tabanlarını nasıl oluşturacaklarını öğrenirler. Ayrıca çevirmenlerin AB kapsamında en çok karşılaştıkları çeviri sorunları ve olası çözüm önerilerini öğrenirler.
< Anlatım/sunum, soru-cevap, tartışma, problem çözme, örnek olay, proje, ödev >
-
Almanca
-
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Güz dönemi dersinin tekrarı |
2 | AB'deki mevzuat ve düzenlemeler |
3 | AB metinlerinde çeviri sorunları |
4 | AB metinlerinde çeviri sorunlarını çözmek için öneriler |
5 | AB çevirisi örneği 1 |
6 | AB çevirisi örneği 2 |
7 | AB çevirisi örneği 3 |
8 | Arasınav |
9 | AB terminolojisi ve veri tabanlarının gözden geçirilmesi (Almanca-Türkçe) |
10 | AB terimlerini ve veri tabanlarını geliştirmek için diğer dillerdeki veri tabanlarının analizi |
11 | Çeviriler için AB terim tabanlarının kullanılması Örnek 1 |
12 | Çeviriler için AB terim tabanlarının kullanılması Örnek 2 |
13 | Çeviriler için AB terim tabanlarının kullanılması Örnek 3 |
14 | Çeviriler için AB terim tabanlarının kullanılması Örnek 4 |
15 | Ders içeriğinin tekrarı |
16 | Ders çalışma haftası |
17 | Yarıyıl sonu sınavı (final) |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|