Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - Fen Bilgisi Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2014 - Fen Bilgisi Öğretmenliği IFB4013 Evrim Seçmeli 7 4,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Biyolojinin temel paradigması olan evrim teorisini anlamak amacıyla, evrim teorisinin tarihini ve genel ilkelerini anlamak, evrenin ve yerkürenin evrimini öğrenmek, biyoçeşitliliği ve biyoçeşitliliğe neden olan evrimsel mekanizmaları tanımak, doğal seçilim yoluyla canlılar arasında hayatta kalma mücadelesini anlayabilmek, türleşme ve türleşmeye yol açan mekanizmaları tanımak, yaşam tarihini ortaya koyan delilleri tanımak ve değerlendirebilmek.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Fen bilimleri öğretmen adaylarına biyolojinin temel teorisi olan evrim teorisini tanıtmak amacı güden bu ders, bilim ve evrim konusundaki kavram yanılgıları, evtim teorisinin tarihi ve ana ilkeleri, sınıflandırma ve filogeni, evrim modelleri, evrenin ve yerkürenin evrimi, yaşamın tarihi ve fosil kayıtlar, evrimsel coğrafya ve biyoçeşitlilik, biyoçeşitliliğin kökenleri, doğal seçilim ve uyarlanma, eşeysel seçilim, türleşme, birlikte evrim, gen ve genomlerın evrimi ve insanın evrimi konularını içermektedir.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Sınıf tartışması Video gösterimi Düz anlatım Araştırma projeleri

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Biyoloji (Campbell) Türlerin Kökeni (Charles darwin) Evrim (Douglas J. Futuyama) Neredeyse bir balina (Steve Jones) Darwin ve Sonrası (Stephen J. Gould) Dinozorların Sessiz Gecesi 1-2-3-4-5-6 (Hoimar von Ditfurth) Kalıtım ve Evrim (Ali Demirsoy)

Dersin Web Sayfası

Yok

Öğrenme Çıktıları

  • Türlerin değişen çevrelerdeki kalıtsal özelliklerin üzerinde doğal seçilim sonucu oluştuğunu söyleyebilmek
  • Uyarlanmaların topluluklarda doğal seçilim ile korunduğunu bilmek
  • Genetik çeşitliliğin evrim için gerekli olduğunu anlamak
  • Evrimin zaman içinde değişim olduğunun anlaşılması
  • Bilimin nasıl çalıştığının ve bilimsel olmayandan farkının öğrenilmesi

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Bilim ve Evrim
2 Evrimsel biyolojinin tarihi ve ilkeleri
3 Evrenin ve yerkürenin evrimi
4 Yaşamın tarihi ve fosil kayıtlar
5 Yaşam ağacı: sınıflandırma ve filogeni
6 Evrimsel coğrafya ve biyoçeşitlilik
7 Biyoçeşitliliğin kökenleri
8 Ara Sınav Haftası
9 Genetik sürüklenme
10 Doğal seçilim ve uyarlanma
11 Eşeysel seçilim
12 Türleşme
13 Birikte evrim
14 Gen ve genomların evrimi
15 İnsanin evrimi
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 12 3 36
Proje ve Hazırlığı 1 10 10
Ödev ve Hazırlığı 1 10 10
Sunum ve Hazırlığı 1 5 5
Rapor ve Hazırlığı 1 10 10
Arasınav ve Hazırlığı 1 8 8
Final ve Hazırlığı 1 15 15

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5