Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Fen-Edebiyat Fakültesi - İngiliz Dili ve Edebiyatı (İngilizce)

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2020 - İngiliz Dili ve Edebiyatı (İngilizce) Şehir Ünv UNI 100 Exploring Istanbul Zorunlu 1 5,00 2 2

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Bu ders, genelde şehir ve özelde İstanbul kültürü ile ilgili konulara yer vermektedir. Dünya şehirleri, kişiler, mekânlar, zenaatler, sanatlar, gündelik yaşam ve şehir tarihi başlıca konulardır. Ayrıca, saha dersleri ve görsel sunumlar yoluyla şehirlerin işlevleri, yapıları, yaşam tarzları ve geçmişleri gibi birçok farklılığı aynı anda bir arada barındıran özelliğine dikkat çekilmekte, öğrencilerin görsel okur- yazarlık ve fotoğraflama becerilerinin geliştirilmesi amaçlanmaktadır.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Bu ders, genelde şehir ve özelde İstanbul kültürü ile ilgili konulara yer vermektedir. Dünya şehirleri, kişiler, mekânlar, zenaatler, sanatlar, gündelik yaşam ve şehir tarihi başlıca konulardır. Ayrıca, saha dersleri ve görsel sunumlar yoluyla şehirlerin işlevleri, yapıları, yaşam tarzları ve geçmişleri gibi birçok farklılığı aynı anda bir arada barındıran özelliğine dikkat çekilmekte, öğrencilerin görsel okur- yazarlık ve fotoğraflama becerilerinin geliştirilmesi amaçlanmaktadır.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

-

Staj Durumu

-

Dersin Sunulduğu Dil

İngilizce

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

-

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Overview of the course, the syllabus and the textbooks
2 Basic concepts and theories in media economics (Macro economic and micro economic theories)
3 Basic concepts and theories in media economics (The factors that influence media economy)
4 Basic concepts and theories in media economics (Critical political economy approach)
5 Key Concepts to Understand the Media Economy
6 Issues on media economics
7 Issues on media economics
8 Midterm Exam
9 The Economics of Broadcasting and Print Industry
10 The Economics of the Film Industry
11 The Economics of the New Media
12 Analysis of Media Economy in Turkey (Market and Ownership Structures)
13 Analysis of Media Economy in Turkey (Examples)
14 New media business models and Sustainability
15 Presentation of projects and review of the term before final
16 Final Exam

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5