| Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
| 2022 - Fizik - Lisans %30 | TDE3092 | Farsçaya Giriş | Seçmeli | 5 | 3,00 | 2 | 0 |
| Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
| 2022 - Fizik - Lisans %30 | TDE3092 | Farsçaya Giriş | Seçmeli | 5 | 3,00 | 2 | 0 |
Temel düzeyde Farsça bilgisi kazandırmak
-
Farsça Alfabe Öğretimi, Temel Zamanlar, Şahıslar, İsim Cümleleri, Fiil Cümleleri
Yazma-Okuma-Konuşma
Staj yok.
Türkçe
-
-
| Hafta | Teorik |
|---|---|
| 1 | Fars Alfabesi ve Sesleri Tanıma |
| 2 | Ünlü ve Ünsüz Harfler |
| 3 | Hesten / Nîsten / bûden-nebûden în - ân - çe? |
| 4 | Sayıların yazılışı ve okunuşu Sıra sayılar |
| 5 | Geniş / geçmiş zamanda olumlu-olumsuz isim cümleleri hesten – buden ile kurulan cümleler |
| 6 | İsimlerde tekillik-çoğulluk. Ân ve hâ eki. |
| 7 | İsimlerde belirlilik-belirsizlik. |
| 8 | İsim ve Sıfat tamlamaları, tamlamaların özellikleri, ek halindeki iyelik zamirleri |
| 9 | Fiillerin özellikleri: Basit – Ön edatlı – Birleşik Fiiller, Daşten “sahip olmak” fiili |
| 10 | Ara Sınav |
| 11 | Fiil Çekimleri Basit Zamanlar Şimdiki zaman – Geniş zaman Kabl-kabl ez-ba‘d-ba‘den-ba‘d ez-nîm-nısf-çend-çend tâ |
| 12 | Di’li geçmiş zaman – Miş’li geçmiş zaman Hîç-hîçkes-hîç çîz-hîç vakt |
| 13 | Gelecek zaman – Emir – İstek kipleri Sâ‘at çend est? |
| 14 | Fiil Çekimleri Bileşik Zamanlar Şimdiki zamanın hikayesi (-yor idi) |
| 15 | İsim ve sıfat, sıfat-ı berter / sıfat-ı berterîn |
| 16 | Gelecek zamanın hikayesi (-ecek idi), yön zarfları: Rûy-zîr-bâlâ-pâyîn-dâhil-kenâr-meyân-beyn Rivayet geçmiş zamanın hikayesi (-mış idi) Sıra sayı sıfatları (2., 3. 50.) |
| 17 | Dönem Sonu Sınavı |
| Değerlendirme | Değer |
|---|---|
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
| Final Sınavı | 100 |
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|
| ÖÇ1 | ||||||||||||
| ÖÇ2 | ||||||||||||
| ÖÇ3 | ||||||||||||
| ÖÇ4 | ||||||||||||
| ÖÇ5 |