Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - İletişim Fakültesi - Radyo, Televizyon ve Sinema

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
Radyo, Sinema ve Televizyon - Lisans BSB162 Felsefe Seçmeli 2 3,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Felsefe tarihine genel bir bakış açısı sunan ders, gerek iletişim sektöründe gerekse akademik anlamda iletişimle uğraşmak isteyen öğrencilere olaylara çok yönlü bakabilme, sorgulama, eleştirel bir bilinç kazandırma yetisini kazandırmayı amaçlar.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Türkçe

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Türkçe

Staj Durumu

-

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Aydoğan, Filiz(2000). Media and Leisure Time. İst. Om Pub. Aydoğan, Filiz(2005). Writings on Media and Popular Culture. İst. Mediacat. Gökberk, Macit (1998). History of Philosophy. Ist: Remzi Pub. Horkheimer, M‐Adorno, T(1995). Dialectics of Enligthenment.Trans.Oğuz Özgül. İst. Kabalcı Pub. Kellner, Dauglas‐Steven Best(1999). Postmodern Theory. Trans: Mehmet Küçük. İst: İletişim Pub.

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Öğrenciler, ders boyunca analitik düşünceyi öğrenir.
  • Felsefenin temel kavramlarını öğrenirler.
  • Öğrenciler, eleştirel düşüncenin temellerini öğrenirler.
  • Öğrenciler, medyaya yönelik eleştirel düşünce kazanırlar.
  • Öürenciler felsefe tarihi hakkında bilgi sahibi olurlar.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Derse Giriş
2 Felsefenin ortaya çıkışı
3 Antikçağ Felesefesi
4 Platon , Aristoteles
5 Roma dönemi ve kitle eğlencesi: ekmek ve sirk
6 Ortaçağ Döneminde Felsefe
7 Rönesans Felsefesi ve birey
8 Vize Sınavı
9 Modern dönem ve rasyonalizm
10 Modern dönemde serbest zaman ve çalışma
11 Çalışma dışı zaman ve medya
12 Frankfurt Okulu ve Kitle Kültürü
13 Habermas: Kamusal alan ve medya
14 Kültürel Çalışmalar ve popüler kültür
15 Baudrillard: Medya ve tüketim toplumu
16 Foucault, Panoptikon ve medya
17 Final Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 1 10 10
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 0 0 0
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 0 0 0
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 1 20 20
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 1 20 20
Teorik Ders Saati 1 20 20
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5