Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - Fen Bilgisi Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2018 - Fen Bilgisi Öğretmenliği FBAE152 Fen Bilgisi Ders Kitabı İncelemesi Seçmeli 3 4,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

İlköğretim programlarını değerlendirebilmek, ders kitaplarını verimli kullanabilmek ve konu alanındaki ders kitaplarını eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilmek. Konu alanındaki ders kitaplarını içerik, dil, format, bireysel farklılıklar vb. açılardan inceleyebilmek, ders kitaplarında tasarımı kavramak

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Konu alanında MEB tarafından onaylanmış ders kitaplarının ve öğretim programlarının eleştirel bir bakış açısı ile incelenmesi; kitapların içerik, dil, öğrenci seviyesine uygunluk, format, çekicilik, anlamlı öğrenmeye katkısı, bireysel farklılıklar öğretimde kullanım kolaylığı, vb. açılarından incelenmesi.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Grup Çalışması, Soru-cevap, Tartışma, Gösteri, Bilgisayar destekli öğretim.

Staj Durumu

yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

KÜÇÜKAHMET L (editör). (2003). Konu Alanı Ders Kitabı İnceleme Kılavuzu, Nobel Yayınları, Ankara. CEYHAN E. Birol Yiğit. (2003). ). Konu Alanı Ders Kitabı İncelemesi, Anı Yayıncılık, Ankara. KILIÇ A. Serdal Seven. (2002). ). Konu Alanı Ders Kitabı İncelemesi, PegemA Yayıncılık, Ankara. ders kitapları örnekleri

Dersin Web Sayfası

yok

Öğrenme Çıktıları

  • Öğrenci ders kitabıyla diğer kitaplar arasındaki farkı kavrar. Öğrenci ders kitabıyla diğer kitaplar arasındaki farkı kavrar.
  • Öğrenci bireysel farklıklara göre ders kitabında bir bölüm hazırlar
  • Öğrenci ders kitabı-öğretim programı ilişkisini kavrar.
  • Öğrenci ders kitabının taşıması gereken özellikleri kavrar.
  • Öğrenci ders kitabının fiziksel ve içerik özelliklerini değerlendirir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Ders Kitabı
2 Fen eğitimi sürecinde ders kitabının önemi
3 Ders kitabı-öğretim programı ilişkisi
4 Ders kitabının taşıması gereken özellikler
5 Fiziksel özellikler
6 İçerik özellikleri
7 Ders(metin) kitabı
8 Ara Sınav Haftası
9 Öğrenci çalışma kitabı
10 Öğretmen kılavuz kitabı
11 Ders kitabı incelemeleri
12 Ders kitabı incelemeleri
13 Ders kitabı incelemeleri
14 Ders kitabı incelemeleri
15 Ders kitabı incelemeleri
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 4 5 20
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 6 5 30
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 5 5 25
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav ve Hazırlığı 3 4 12
Final ve Hazırlığı 3 4 12
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5