Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - Sınıf Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2018 - Sınıf Öğretmenliği SEAE202 Fen Bilimleri Laboratuvar Uygulamaları Zorunlu 3 3,00 0 2

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

İlkokullara yönelik deney planlama, yürütme ve değerlendirme

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Işık konulu deneyler Yanma olayı Laboratuvar güvenliği ve laboratuvar malzemelerinin tanıtımı Fen ve teknoloji öğretiminde deneyin önemi, ilköğretim fen müfredatında bilimsel süreç becerileri Temel ölçü aletlerinin tanıtımı ve kullanımı Preparat hazırlama ve mikroskopta inceleme Bitki ve hayvan hücrelerinin gözlemlenmesi) Bakterilerin, nişasta hücrelerinin mikroskopta incelenmesi Ses ve ışık deneyleri, yansıma olayı Açıkhava basıncı hakkında deneyler Isı ve sıcaklık deneyleri Ara sınav Asit ve bazlar deneyleri Manyetizma deneyleri Karışımların ayrılması deneyleri Öğrencilerin kendi deneylerini kendilerinin planlamaları, uygulamaları ve değerlendirmeleri Kaldırma kuvveti, yüzme-batma hakkında deneyler Maddelerin hal değiştirmesi Bir açık uçlu deney örneği

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Probleme dayalı öğrenme, deney

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Bozkurt, O. (2008). Fen ve Teknoloji Lab. Uygulamaları. Ankara: Maya Akademi İlköğretim 4-5. Sınıflar Fen ve Teknoloji Kitapları Çepni vd.. (2008). Sınıf Öğretmenleri ve Öğrencileri İçin Fen ve Teknoloji Laboratuvar Uygulamaları I, Alternatif Ölçme Değerlendirme Etkinlikleri İlaveli, Celepler Matbaacılık. Coşkun vd. (2005). Fen Bilgisi Laboratuvarı, Ankara, Nobel Yayın.

Dersin Web Sayfası

Yok

Öğrenme Çıktıları

  • Fen öğretiminde laboratuvarın yeri ve önemini kavrayabilme
  • Yapılandırmacı yaklaşımın gerektirdiği laboratuvar becerilerini kazanabilme
  • Bilimsel süreç becerilerini kazandıracak deneyler düzenleyebilme
  • İlköğretim birinci kademeye uygun deneyler planlayabilme, yürütebilme ve deney sonuçlarını raporlaştırabilme.
  • Yapılandırmacı yaklaşımın gerektirdiği laboratuvar becerilerini kazanabilme

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Laboratuvar güvenliği ve laboratuvar malzemelerinin tanıtımı. Fen ve Teknoloji öğretiminde deneyin önemi, ilköğretim fen müfredatında bilimsel süreç becerileri
2 Temel ölçü aletlerinin tanıtımı ve kullanımı
3 Preparat hazırlama ve mikroskopta inceleme Bitki ve hayvan hücrelerinin gözlemlenmesi)
4 Bakterilerin, nişasta hücrelerinin mikroskopta incelenmesi
5 Ses ve ışık deneyleri, yansıma olayı
6 Açık hava basıncı hakkında deneyler
7 Isı ve sıcaklık deneyleri
8 Ara Sınav Haftası
9 Asit ve bazlar deneyleri
10 Manyetizma deneyleri
11 Karışımların ayrılması deneyleri
12 Öğrencilerin kendi deneylerini kendilerinin planlamaları, uygulamaları ve değerlendirmeleri
13 Kaldırma kuvveti, yüzme-batma hakkında deneyler
14 Maddelerin hal değiştirmesi
15 Bir açık uçlu deney örneği
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 1 15 15
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 0 0 0
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 2 15 30
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 1 15 15
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 1 15 15
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5