Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2018 - Sınıf Öğretmenliği | SEAE202 | Fen Bilimleri Laboratuvar Uygulamaları | Zorunlu | 3 | 3,00 | 0 | 2 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2018 - Sınıf Öğretmenliği | SEAE202 | Fen Bilimleri Laboratuvar Uygulamaları | Zorunlu | 3 | 3,00 | 0 | 2 |
İlkokullara yönelik deney planlama, yürütme ve değerlendirme
-
Işık konulu deneyler Yanma olayı Laboratuvar güvenliği ve laboratuvar malzemelerinin tanıtımı Fen ve teknoloji öğretiminde deneyin önemi, ilköğretim fen müfredatında bilimsel süreç becerileri Temel ölçü aletlerinin tanıtımı ve kullanımı Preparat hazırlama ve mikroskopta inceleme Bitki ve hayvan hücrelerinin gözlemlenmesi) Bakterilerin, nişasta hücrelerinin mikroskopta incelenmesi Ses ve ışık deneyleri, yansıma olayı Açıkhava basıncı hakkında deneyler Isı ve sıcaklık deneyleri Ara sınav Asit ve bazlar deneyleri Manyetizma deneyleri Karışımların ayrılması deneyleri Öğrencilerin kendi deneylerini kendilerinin planlamaları, uygulamaları ve değerlendirmeleri Kaldırma kuvveti, yüzme-batma hakkında deneyler Maddelerin hal değiştirmesi Bir açık uçlu deney örneği
Probleme dayalı öğrenme, deney
Yok
Türkçe
Bozkurt, O. (2008). Fen ve Teknoloji Lab. Uygulamaları. Ankara: Maya Akademi İlköğretim 4-5. Sınıflar Fen ve Teknoloji Kitapları Çepni vd.. (2008). Sınıf Öğretmenleri ve Öğrencileri İçin Fen ve Teknoloji Laboratuvar Uygulamaları I, Alternatif Ölçme Değerlendirme Etkinlikleri İlaveli, Celepler Matbaacılık. Coşkun vd. (2005). Fen Bilgisi Laboratuvarı, Ankara, Nobel Yayın.
Yok
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Laboratuvar güvenliği ve laboratuvar malzemelerinin tanıtımı. Fen ve Teknoloji öğretiminde deneyin önemi, ilköğretim fen müfredatında bilimsel süreç becerileri |
2 | Temel ölçü aletlerinin tanıtımı ve kullanımı |
3 | Preparat hazırlama ve mikroskopta inceleme Bitki ve hayvan hücrelerinin gözlemlenmesi) |
4 | Bakterilerin, nişasta hücrelerinin mikroskopta incelenmesi |
5 | Ses ve ışık deneyleri, yansıma olayı |
6 | Açık hava basıncı hakkında deneyler |
7 | Isı ve sıcaklık deneyleri |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | Asit ve bazlar deneyleri |
10 | Manyetizma deneyleri |
11 | Karışımların ayrılması deneyleri |
12 | Öğrencilerin kendi deneylerini kendilerinin planlamaları, uygulamaları ve değerlendirmeleri |
13 | Kaldırma kuvveti, yüzme-batma hakkında deneyler |
14 | Maddelerin hal değiştirmesi |
15 | Bir açık uçlu deney örneği |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 2 | 15 | 30 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 15 | 15 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | |||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||
ÖÇ5 |