Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2022 - Sınıf Öğretmenliği - Lisans | SO3003 | Fen Bilimleri Öğretimi | Zorunlu | 5 | 5,00 | 2 | 2 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2022 - Sınıf Öğretmenliği - Lisans | SO3003 | Fen Bilimleri Öğretimi | Zorunlu | 5 | 5,00 | 2 | 2 |
Bu dersin amacı ilkokulda fen bilimleri öğretimi sürecinde öğretmen adaylarının gereksinim duyacakları bilgi, beceri ve yetkinliklerin geliştirilmesidir. Bu kapsamda özellikle fen okuryazarlığının geliştirilmesi, çok çeşitli öğretim ve değerlendirme yöntem bilgisinin oluşturulması, fen dersine yönelik pozitif tutum geliştirilmesi amaçlanmaktadır.
-
Fen bilimleri ve fen eğitimine ilişkin temel kavramlar; fen okuryazarlığı, fen alanlarında düşünme ve öğrenme; bilişsel gelişim ve fen eğitimi; temel fen bilimleri kavramları, kavramsal sistemler ve kavrama; soru sorma teknikleri; öğretim modelleri; fen öğretimi ve araçlarını geliştirme ve kullanma; bilimsel bilgi; kavramsal yaklaşım; bilimsel yöntem; süreç yaklaşımı konularında öğrencilerin yetenek ve becerilerinin geliştirilmesinin sağlanması. Fen öğretim programına ilişkin örnek etkinlik geliştirme ve sunma becerilerinin geliştirilmesi
Anlatım; sunum, tartışma; işbirlikli öğrenme
Yok
Türkçe
Çepni, S. (2007). Kuramdan uygulamaya Fen ve Teknoloji Öğretimi. Ankara: Pegem Akademi. Milli Eğitim Bakanlığı 3. ve 4. sınıf Fen Bilimleri müfredatı ve ders kitapları
yok
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Derse giriş, kaynakların tanıtımı, program içeriği ve vizyonu. |
2 | Fen Bilimleri ve fen eğitimi nedir? Bilimin ve bilimsel düşüncenin nitelikleri. Fen öğretiminin amaçları. |
3 | Eğitimde Program Geliştirme. Öğrenme, öğretim, ve öğretme kavramlarının incelenmesi. |
4 | Öğrenme Kuramları: Jean Piaget and Lev Vygotsky. |
5 | Öğrenme Kuramları: Jerome Bruner, David Ausubel, and Robert Gagne. |
6 | Çoklu zeka kuramı, Yapılandırmacı öğrenme kuramlarının sınıfta uygulanma modelleri: 5E, 7E Modeli |
7 | Kavram öğretimi ve teknikler; kavram ağları, zihin ve kavram haritaları Uygulamalar |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | Beyin fırtınası; Kavramsal değişim metinleri; Anlam çözümleme tablosu, V diagramı, bulmaca, analoji. Uygulamalar |
10 | Bilimsel problem çözme teknikleri, Proje yöntemi Uygulamalar |
11 | Öğretim yöntemleri; Grup-sınıf tartışması, işbirlikli öğrenme Uygulamalar |
12 | Öğretim yöntemleri; Buluş, beyin fırtınası, parçalı öğrenme Uygulamalar |
13 | Öğretim yöntemleri; Problem çözme, örnek olay, rol oynama, drama, oyun Uygulamalar |
14 | Öğretim yöntemleri; Gösteri, deney, gezi, gözlem. Uygulamalar |
15 | Öğretim yöntemleri; laboratuvar yaklaşımları ve laboratuvarda güvenlik. Uygulamalar Genel Değerlendirme |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 6 | 3 | 18 |
Proje ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Ödev ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | |||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||
ÖÇ5 |