Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - Sınıf Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2022 - Sınıf Öğretmenliği - Lisans SO3003 Fen Bilimleri Öğretimi Zorunlu 5 5,00 2 2

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı ilkokulda fen bilimleri öğretimi sürecinde öğretmen adaylarının gereksinim duyacakları bilgi, beceri ve yetkinliklerin geliştirilmesidir. Bu kapsamda özellikle fen okuryazarlığının geliştirilmesi, çok çeşitli öğretim ve değerlendirme yöntem bilgisinin oluşturulması, fen dersine yönelik pozitif tutum geliştirilmesi amaçlanmaktadır.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Fen bilimleri ve fen eğitimine ilişkin temel kavramlar; fen okuryazarlığı, fen alanlarında düşünme ve öğrenme; bilişsel gelişim ve fen eğitimi; temel fen bilimleri kavramları, kavramsal sistemler ve kavrama; soru sorma teknikleri; öğretim modelleri; fen öğretimi ve araçlarını geliştirme ve kullanma; bilimsel bilgi; kavramsal yaklaşım; bilimsel yöntem; süreç yaklaşımı konularında öğrencilerin yetenek ve becerilerinin geliştirilmesinin sağlanması. Fen öğretim programına ilişkin örnek etkinlik geliştirme ve sunma becerilerinin geliştirilmesi

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Anlatım; sunum, tartışma; işbirlikli öğrenme

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Çepni, S. (2007). Kuramdan uygulamaya Fen ve Teknoloji Öğretimi. Ankara: Pegem Akademi. Milli Eğitim Bakanlığı 3. ve 4. sınıf Fen Bilimleri müfredatı ve ders kitapları

Dersin Web Sayfası

yok

Öğrenme Çıktıları

  • Fen öğretimine yönelik temel kavramları bilir; temel öğrenme teorilerini bilir ve uygular.
  • Fen öğretimine ve öğrenmenin değerlendirmesine ilişkin kapsamlı yöntem bilgisine sahiptir.
  • Fen bilimlerine karşı pozitif tutum gösterir ve çevresindekileri de pozitif tutum geliştirme konusunda teşvik eder.
  • Yaratıcı, eleştirel ve analitik düşünme becerilerine sahiptir.
  • Sorumluluk alabilir; sözel ve iletişim becerileri yüksektir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Derse giriş, kaynakların tanıtımı, program içeriği ve vizyonu.
2 Fen Bilimleri ve fen eğitimi nedir? Bilimin ve bilimsel düşüncenin nitelikleri. Fen öğretiminin amaçları.
3 Eğitimde Program Geliştirme. Öğrenme, öğretim, ve öğretme kavramlarının incelenmesi.
4 Öğrenme Kuramları: Jean Piaget and Lev Vygotsky.
5 Öğrenme Kuramları: Jerome Bruner, David Ausubel, and Robert Gagne.
6 Çoklu zeka kuramı, Yapılandırmacı öğrenme kuramlarının sınıfta uygulanma modelleri: 5E, 7E Modeli
7 Kavram öğretimi ve teknikler; kavram ağları, zihin ve kavram haritaları Uygulamalar
8 Ara Sınav Haftası
9 Beyin fırtınası; Kavramsal değişim metinleri; Anlam çözümleme tablosu, V diagramı, bulmaca, analoji. Uygulamalar
10 Bilimsel problem çözme teknikleri, Proje yöntemi Uygulamalar
11 Öğretim yöntemleri; Grup-sınıf tartışması, işbirlikli öğrenme Uygulamalar
12 Öğretim yöntemleri; Buluş, beyin fırtınası, parçalı öğrenme Uygulamalar
13 Öğretim yöntemleri; Problem çözme, örnek olay, rol oynama, drama, oyun Uygulamalar
14 Öğretim yöntemleri; Gösteri, deney, gezi, gözlem. Uygulamalar
15 Öğretim yöntemleri; laboratuvar yaklaşımları ve laboratuvarda güvenlik. Uygulamalar Genel Değerlendirme
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 6 3 18
Proje ve Hazırlığı 1 10 10
Ödev ve Hazırlığı 0 0 0
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 1 20 20
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 1 20 20
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 1 15 15
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 1 30 30
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5