Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2014 - Okul Öncesi Öğretmenliği | OKL3002 | Fen Eğitimi | Zorunlu | 6 | 5,00 | 2 | 2 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2014 - Okul Öncesi Öğretmenliği | OKL3002 | Fen Eğitimi | Zorunlu | 6 | 5,00 | 2 | 2 |
Okul öncesi dönemde fen eğitiminin öneminin açıklanması, çocuklar feni nasıl öğrenir?, bilimsel süreç becerilerinin geliştirilmesi, fen doğa köşesi, materyaller ve öğretmenin rolü, programda fen etkinliklerinin geliştirilmesi.
-
Fen Nedir? Çocuklar Feni Nasıl Öğrenirler?, Okul Öncesinde Fen Eğitiminin Kapsamı, Okul Öncesi Dönemde Fen Eğitiminin Niteliği ve Amacı, Programa Entegre Edilmiş Fen Eğitiminin Yararları, Fen Eğitiminde Bilimsel Süreç Becerileri Çocuklara Süreç Becerilerini Kazandırma, Okul Öncesinde Fen Eğitimi Programı ve Dünyada Uygulanan Fen Eğitimi Programları (Wings of Discovery , Tool Kit for Early Chilhood Science Education, La Main à là Pâte ,Pollen Science-Lab , Design and Making Centre , ScienceStart!, Okul Öncesinde Fen Öğretim Yöntemleri ( Deney, Gezi- Gözlem, Kavram Haritası, Anoloji, Proje, Türkçe Dil Etkinlikleri), Fen Eğitiminde Öğretmenin Rolü, Fen ve Doğa Köşesi, Fen Eğitimi Materyalleri, Fen Eğitiminde Değerlendirme, Fen Eğitiminde Aile ve Toplumun Rolü, Fen Etkinliklerinin Geliştirilmesi (Deney, Kavram Haritaları, Anoloji vb), Fen Etkinliklerinin Geliştirilmesi( Proje Çalışmaları, Gezi-Gözlemler, Müzik), Fen Etkinliklerinin Geliştrilmesi( Drama, Türkçe Dil Etkinlikleri).
Antalım, tartışma, soru-cevap, beyin fırtınası
Yok
Türkçe
1.Okul Öncesinde Fen Eğitimi, (2010) Prof. Dr. Berrin Akman, Doç. Dr. Gülden Uyanık Balat, Doç.Dr. Tülin Güler, Pegem Yayınevi 2.Okul Öncesinde Fen Eğitimi (2007) Prof. Dr. Fatma Alisinanoğlu, Saide Özbey, Gül Kahveci, Nobel Yayın Dağıtım. 3.Fen Ve Matematik Öğreniyorum ( 2007) Prof. Dr. Yaşare Aktaş Arnas, Kök Yayıncılık Okul Öncesi Dönemde Fen Öğretimi (2002) Suzan Erbaş, Remziye Ergül, Yeter Şimşekli, Zehra Özdilek, Ekin Kitabevi 4.Okul Öncesi Dönemde Fen Eğitimi (2005) Dr. Tülin Güler, Mobilsoft Yayın. 5.Okul Öncesi Eğitimde Fen Doğa Matematik Çalışmaları (2001) Hale Dere, Prof. Dr. Esra Ömeroğlu, Anı Yayıncılık. 6.Worms, Shadows And Whirlpools, Science İn The Early Chilhood Clasrooms (2003) Karen Worth, Sharon Grollmann, Heinemann. 7.Early Exploration İn Science, Jane Jahnson, Open University Press. 8.Fen Eğitimi İlkeler, Stratejiler, Ve Yöntemler, Prof. Dr. Ayla Gürdal, Doç.Dr. Fatma Şahin, Prof. Dr. Adil Çağlar Marmara Üniversitesi Yayın No:668. 9.Okul Öncesinde Fen Bilgisi Öğretimi Ve Aktivite Örnekleri (2000) Doç. Dr. Fatma Şahin, Yapa Yayınları. 10.İlköğretimde Fen Ve Teknoloji Öğretimi (2005) Prof. Dr. Mustafa Aydoğdu, Prof. Dr. Teoman Kesercioğlu Anı Yayıncılık. 11.Okul Öncesi Kavram Atlası (2001) Doç.Dr. Fatma Şahin, Ya-Pa Yayınları 12.Fen Ve Doğa Etkinlikleri (2007) Esra Macaroğlu Akgül, Morpa Yayınları
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Fen Nedir? Çocuklar Feni Nasıl Öğrenirler? |
2 | Okul Öncesinde Fen Eğitiminin Kapsamı |
3 | Okul Öncesi Dönemde Fen Eğitiminin Niteliği ve Amacı |
4 | Programa Entegre Edilmiş Fen Eğitiminin Yararları |
5 | Fen Eğitiminde Bilimsel Süreç Becerileri Çocuklara Süreç Becerilerini Kazandırma |
6 | Okul Öncesinde Fen Eğitimi Programı ve Dünyada Uygulanan Fen Eğitimi Programları (Wings of Discovery , Tool Kit for Early Chilhood Science Education, La Main à là Pâte ,Pollen Science-Lab , Design and Making Centre , ScienceStart! |
7 | Okul Öncesinde Fen Öğretim Yöntemleri ( Deney, Gezi- Gözlem, Kavram Haritası, Anoloji, Proje, Türkçe Dil Etkinlikleri) |
8 | Ara sınav Haftası |
9 | Fen Eğitiminde Öğretmenin Rolü |
10 | Fen ve Doğa Köşesi, Fen Eğitimi Materyalleri |
11 | Fen Eğitiminde Değerlendirme |
12 | Fen Eğitiminde Aile ve Toplumun Rolü |
13 | Fen Etkinliklerinin Geliştirilmesi (Deney, Kavram Haritaları, Anoloji vb) |
14 | Fen Etkinliklerinin Geliştirilmesi (Proje Çalışmaları, Gezi-Gözlemler, Müzik) |
15 | Fen Etkinliklerinin Geliştirilmesi ( Drama, Türkçe Dil Etkinlikleri) |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Proje ve Hazırlığı | 14 | 2 | 28 |
Ödev ve Hazırlığı | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 7 | 2 | 14 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 7 | 2 | 14 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 14 | 1 | 14 |
Teorik Ders Saati | 1 | 1 | 1 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | |||||||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||||||
ÖÇ5 |