Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - Okul Öncesi Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2014 - Okul Öncesi Öğretmenliği OKL3002 Fen Eğitimi Zorunlu 6 5,00 2 2

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Okul öncesi dönemde fen eğitiminin öneminin açıklanması, çocuklar feni nasıl öğrenir?, bilimsel süreç becerilerinin geliştirilmesi, fen doğa köşesi, materyaller ve öğretmenin rolü, programda fen etkinliklerinin geliştirilmesi.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Fen Nedir? Çocuklar Feni Nasıl Öğrenirler?, Okul Öncesinde Fen Eğitiminin Kapsamı, Okul Öncesi Dönemde Fen Eğitiminin Niteliği ve Amacı, Programa Entegre Edilmiş Fen Eğitiminin Yararları, Fen Eğitiminde Bilimsel Süreç Becerileri Çocuklara Süreç Becerilerini Kazandırma, Okul Öncesinde Fen Eğitimi Programı ve Dünyada Uygulanan Fen Eğitimi Programları (Wings of Discovery , Tool Kit for Early Chilhood Science Education, La Main à là Pâte ,Pollen Science-Lab , Design and Making Centre , ScienceStart!, Okul Öncesinde Fen Öğretim Yöntemleri ( Deney, Gezi- Gözlem, Kavram Haritası, Anoloji, Proje, Türkçe Dil Etkinlikleri), Fen Eğitiminde Öğretmenin Rolü, Fen ve Doğa Köşesi, Fen Eğitimi Materyalleri, Fen Eğitiminde Değerlendirme, Fen Eğitiminde Aile ve Toplumun Rolü, Fen Etkinliklerinin Geliştirilmesi (Deney, Kavram Haritaları, Anoloji vb), Fen Etkinliklerinin Geliştirilmesi( Proje Çalışmaları, Gezi-Gözlemler, Müzik), Fen Etkinliklerinin Geliştrilmesi( Drama, Türkçe Dil Etkinlikleri).

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Antalım, tartışma, soru-cevap, beyin fırtınası

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

1.Okul Öncesinde Fen Eğitimi, (2010) Prof. Dr. Berrin Akman, Doç. Dr. Gülden Uyanık Balat, Doç.Dr. Tülin Güler, Pegem Yayınevi 2.Okul Öncesinde Fen Eğitimi (2007) Prof. Dr. Fatma Alisinanoğlu, Saide Özbey, Gül Kahveci, Nobel Yayın Dağıtım. 3.Fen Ve Matematik Öğreniyorum ( 2007) Prof. Dr. Yaşare Aktaş Arnas, Kök Yayıncılık Okul Öncesi Dönemde Fen Öğretimi (2002) Suzan Erbaş, Remziye Ergül, Yeter Şimşekli, Zehra Özdilek, Ekin Kitabevi 4.Okul Öncesi Dönemde Fen Eğitimi (2005) Dr. Tülin Güler, Mobilsoft Yayın. 5.Okul Öncesi Eğitimde Fen Doğa Matematik Çalışmaları (2001) Hale Dere, Prof. Dr. Esra Ömeroğlu, Anı Yayıncılık. 6.Worms, Shadows And Whirlpools, Science İn The Early Chilhood Clasrooms (2003) Karen Worth, Sharon Grollmann, Heinemann. 7.Early Exploration İn Science, Jane Jahnson, Open University Press. 8.Fen Eğitimi İlkeler, Stratejiler, Ve Yöntemler, Prof. Dr. Ayla Gürdal, Doç.Dr. Fatma Şahin, Prof. Dr. Adil Çağlar Marmara Üniversitesi Yayın No:668. 9.Okul Öncesinde Fen Bilgisi Öğretimi Ve Aktivite Örnekleri (2000) Doç. Dr. Fatma Şahin, Yapa Yayınları. 10.İlköğretimde Fen Ve Teknoloji Öğretimi (2005) Prof. Dr. Mustafa Aydoğdu, Prof. Dr. Teoman Kesercioğlu Anı Yayıncılık. 11.Okul Öncesi Kavram Atlası (2001) Doç.Dr. Fatma Şahin, Ya-Pa Yayınları 12.Fen Ve Doğa Etkinlikleri (2007) Esra Macaroğlu Akgül, Morpa Yayınları

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Okulöncesi eğitimde fen eğitiminin önemini bilir. (P.Ç. 5)
  • Bilimsel süreç becerilerini kullanır ve geliştirir. (P.Ç.5)
  • Fen eğitimi öğretim yöntemlerini tanır ve uygular. (P.Ç. 5-11)
  • Fen eğitimi değerlendirme yöntemlerini bilir. (P.Ç. 5)
  • Okul öncesi çocuklar için fen etkinliklikleri geliştirebilir. (P.Ç. 5-11)

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Fen Nedir? Çocuklar Feni Nasıl Öğrenirler?
2 Okul Öncesinde Fen Eğitiminin Kapsamı
3 Okul Öncesi Dönemde Fen Eğitiminin Niteliği ve Amacı
4 Programa Entegre Edilmiş Fen Eğitiminin Yararları
5 Fen Eğitiminde Bilimsel Süreç Becerileri Çocuklara Süreç Becerilerini Kazandırma
6 Okul Öncesinde Fen Eğitimi Programı ve Dünyada Uygulanan Fen Eğitimi Programları (Wings of Discovery , Tool Kit for Early Chilhood Science Education, La Main à là Pâte ,Pollen Science-Lab , Design and Making Centre , ScienceStart!
7 Okul Öncesinde Fen Öğretim Yöntemleri ( Deney, Gezi- Gözlem, Kavram Haritası, Anoloji, Proje, Türkçe Dil Etkinlikleri)
8 Ara sınav Haftası
9 Fen Eğitiminde Öğretmenin Rolü
10 Fen ve Doğa Köşesi, Fen Eğitimi Materyalleri
11 Fen Eğitiminde Değerlendirme
12 Fen Eğitiminde Aile ve Toplumun Rolü
13 Fen Etkinliklerinin Geliştirilmesi (Deney, Kavram Haritaları, Anoloji vb)
14 Fen Etkinliklerinin Geliştirilmesi (Proje Çalışmaları, Gezi-Gözlemler, Müzik)
15 Fen Etkinliklerinin Geliştirilmesi ( Drama, Türkçe Dil Etkinlikleri)
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 14 2 28
Proje ve Hazırlığı 14 2 28
Ödev ve Hazırlığı 14 2 28
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 7 2 14
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 7 2 14
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 14 1 14
Teorik Ders Saati 1 1 1
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5