Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2017- Kimya Öğretmenliği | KMYO7012 | Fen Eğitiminde Program Geliştirme | Seçmeli | 1 | 7,00 | 3 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2017- Kimya Öğretmenliği | KMYO7012 | Fen Eğitiminde Program Geliştirme | Seçmeli | 1 | 7,00 | 3 | 0 |
Bu ders sonunda öğrenciler, eğitimde program geliştirme ile ilgili temel kavramlar, program geliştirme süreci, program geliştirme modelleri ile program değerlendirme işlemlerini ve öğretim yöntemlerini öğreneceklerdir.
-
Program geliştirme ile ilgili temel kavramlar, eğitimde program geliştirmenin kuramsal temelleri (tarihi, felsefi temelleri), eğitimde program geliştirmenin kuramsal temelleri (psikolojik ve toplumsal temeller), eğitim programı tasarımları, program geliştirme modelleri, program geliştirme süreci (planlama, tasarı hazırlama, deneme-değerlendirme, programa süreklilik kazandırma), ihtiyaç belirleme (kullanılan yaklaşımlar ve teknikler), eğitimde hedefler, hedeflerin sınıflandırması, bilişsel alanda hedef yazma, duyuşsal ve psikomotor alanda hedef yazma, içerik, içerik düzenlemedeki yaklaşımlar, öğretim ilkeleri, öğretimde planlı çalışmanın önemi ve yararları, öğretimin planlanması (ünitelendirilmiş yıllık plan, günlük plan ve etkinlik örnekleri), öğretim yöntem ve teknikleri, bunların uygulama ile ilişkilendirilmesi, öğretim yöntem ve teknikleri, bunların uygulama ile ilişkilendirilmesi, programın deneme uygulaması ve değerlendirme.
Anlatım, tartışma, örnek olay, proje tabanlı öğrenme, grup çalışması.
Yok
Türkçe
DEMİREL,Öğretim ilke ve Yöntemleri: Öğretme Sanatı,PegemA yayıncılık, Ankara, 2009 DEMİREL,Özcan. Eğitimde Program Geliştirme, PegemA yayıncılık, Ankara, 2008 ERDEN Münire, Program Değerlendirme, PegemA, Ankara:2006 Ortaöğretim Kimya Dersi (9,10,11 ve 12. Sınıflar) MEB 2018 SÖNMEZ, Veysel. Program Geliştirmede Öğretmen El Kitabı, Anı Yayıncılık, Ankara:2006
yok
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Eğitimde Program Geliştirme İle İlgili Temel Kavramlar |
2 | Eğitimde Program Geliştirme İle İlgili Temel Kavramlar |
3 | Program Geliştirmenin Temelleri |
4 | Program Geliştirmenin Temelleri |
5 | Program Geliştirme Modelleri |
6 | Program Geliştirmede Yeni Yaklaşımlar |
7 | Program Geliştirme Süreci |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | Program Geliştirme Süreci |
10 | Program Geliştirme Süreci |
11 | Program Uygulama Süreci |
12 | Program Değerlendirme Süreci |
13 | Program Değerlendirme Süreci |
14 | Program Değerlendirme Süreci |
15 | Program Değerlendirme Süreci |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 4 | 15 | 60 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 2 | 15 | 30 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 2 | 5 | 10 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 15 | 15 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | |||||||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||||||
ÖÇ5 |