Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Tezli Yüksek Lisans - Eğitim Bilimleri Enstitüsü - Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2017- Kimya Öğretmenliği KMYO7012 Fen Eğitiminde Program Geliştirme Seçmeli 1 7,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Bu ders sonunda öğrenciler, eğitimde program geliştirme ile ilgili temel kavramlar, program geliştirme süreci, program geliştirme modelleri ile program değerlendirme işlemlerini ve öğretim yöntemlerini öğreneceklerdir.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Program geliştirme ile ilgili temel kavramlar, eğitimde program geliştirmenin kuramsal temelleri (tarihi, felsefi temelleri), eğitimde program geliştirmenin kuramsal temelleri (psikolojik ve toplumsal temeller), eğitim programı tasarımları, program geliştirme modelleri, program geliştirme süreci (planlama, tasarı hazırlama, deneme-değerlendirme, programa süreklilik kazandırma), ihtiyaç belirleme (kullanılan yaklaşımlar ve teknikler), eğitimde hedefler, hedeflerin sınıflandırması, bilişsel alanda hedef yazma, duyuşsal ve psikomotor alanda hedef yazma, içerik, içerik düzenlemedeki yaklaşımlar, öğretim ilkeleri, öğretimde planlı çalışmanın önemi ve yararları, öğretimin planlanması (ünitelendirilmiş yıllık plan, günlük plan ve etkinlik örnekleri), öğretim yöntem ve teknikleri, bunların uygulama ile ilişkilendirilmesi, öğretim yöntem ve teknikleri, bunların uygulama ile ilişkilendirilmesi, programın deneme uygulaması ve değerlendirme.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Anlatım, tartışma, örnek olay, proje tabanlı öğrenme, grup çalışması.

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

DEMİREL,Öğretim ilke ve Yöntemleri: Öğretme Sanatı,PegemA yayıncılık, Ankara, 2009 DEMİREL,Özcan. Eğitimde Program Geliştirme, PegemA yayıncılık, Ankara, 2008 ERDEN Münire, Program Değerlendirme, PegemA, Ankara:2006 Ortaöğretim Kimya Dersi (9,10,11 ve 12. Sınıflar) MEB 2018 SÖNMEZ, Veysel. Program Geliştirmede Öğretmen El Kitabı, Anı Yayıncılık, Ankara:2006

Dersin Web Sayfası

yok

Öğrenme Çıktıları

  • Öğretim programı ile öğretim yöntemlerini ilişkilendirir.
  • Öğretim ilke ve Yöntemleriyle ilgili temel kavramlarını kavrar
  • Program geliştirmenin temellerini kavrar
  • Eğitimde program geliştirmenin rolünü ve önemini kavrar.
  • Program geliştirmenin temel kavramlarını kavrar

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Eğitimde Program Geliştirme İle İlgili Temel Kavramlar
2 Eğitimde Program Geliştirme İle İlgili Temel Kavramlar
3 Program Geliştirmenin Temelleri
4 Program Geliştirmenin Temelleri
5 Program Geliştirme Modelleri
6 Program Geliştirmede Yeni Yaklaşımlar
7 Program Geliştirme Süreci
8 Ara Sınav Haftası
9 Program Geliştirme Süreci
10 Program Geliştirme Süreci
11 Program Uygulama Süreci
12 Program Değerlendirme Süreci
13 Program Değerlendirme Süreci
14 Program Değerlendirme Süreci
15 Program Değerlendirme Süreci
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 14 3 42
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 4 15 60
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 2 15 30
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 2 5 10
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 1 10 10
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 1 15 15
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5