Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2022 - Fen Bilgisi Öğretmenliği - Lisans | FB3004 | Fen Öğretimi Laboratuvar Uygulamaları II | Zorunlu | 6 | 4,00 | 2 | 2 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2022 - Fen Bilgisi Öğretmenliği - Lisans | FB3004 | Fen Öğretimi Laboratuvar Uygulamaları II | Zorunlu | 6 | 4,00 | 2 | 2 |
Fen ve Teknoloji Öğretim Programı öğrencilerinin fizik, kimya, biyoloji konularında çeşitli deneyleri yapabilmelerini sağlamak. Ayrıca bu deneyler için rapor hazırlayabilmelerini geliştirebilmek.
-
Basit ve ucuz malzemeyle yapılan deneyler: bu deneylerde kullanılabilecek fizik, kimya ve biyoloji malzeme örnekleri; basit ve ucuz malzemelerle deney yapma; laboratuvarda teknolojinin yeri ve kullanımı; deneylerde kazandırılacak bilimsel süreç becerilerinin belirlenmesi; Ortaokul 7. ve 8. sınıf Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı kapsamında yer alan fizik, kimya, biyoloji, çevre, yer bilimi konularının doğasına uygun farklı laboratuvar yaklaşımlarına dayalı çeşitli deneylerin planlanması, yürütülmesi ve raporlanması; deneylerde öğrenci performanslarının (bilgi, beceri, tutum-değer) değerlendirilmesinde kullanılacak yaklaşımlar.
deney, soru-cevap
Yok
Türkçe
Prof. Dr. Ömer Ergin, Doç. Dr. Esin Şahin Pekmez, Dr. Sevinç Öngel Erdal, (2012). Kuramdan Uygulamaya Deney Yoluyla Fen Öğretimi. Dinazor Kitabevi.
Yok
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Basit ve ucuz malzemeyle yapılan deneylerin tanımlanması ve örnekleri |
2 | Basit ve ucuz malzemeyle yapılan deneylerde kullanılabilecek fizik, kimya ve biyoloji malzeme örnekleri |
3 | Basit ve ucuz malzemelerle deney yapma/Fizik |
4 | Basit ve ucuz malzemelerle deney yapma/Kimya |
5 | Basit ve ucuz malzemelerle deney yapma/Biyoloji |
6 | Laboratuvarda teknolojinin yeri ve kullanımı |
7 | Laboratuvarda teknolojinin yeri ve kullanımı |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | Deneylerde kazandırılacak bilimsel süreç becerilerinin belirlenmesi |
10 | Ortaokul 7. ve 8. sınıf Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı kapsamında yer alan fizik, kimya, biyoloji, çevre, yer bilimi konularının doğasına uygun farklı laboratuvar yaklaşımlarına dayalı çeşitli deneylerin planlanması, yürütülmesi ve raporlanması |
11 | TGA |
12 | REACT |
13 | 5E |
14 | Argümantasyon |
15 | Deneylerde öğrenci performanslarının (bilgi, beceri, tutum-değer) değerlendirilmesinde kullanılacak yaklaşımlar |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 4 | 4 | 16 |
Proje ve Hazırlığı | 4 | 4 | 16 |
Ödev ve Hazırlığı | 4 | 4 | 16 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 4 | 4 | 16 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 4 | 4 | 16 |
Rapor ve Hazırlığı | 4 | 4 | 16 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 4 | 4 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 4 | 4 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | |||||||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||||||
ÖÇ5 |