Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - Fen Bilgisi Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2022 - Fen Bilgisi Öğretmenliği - Lisans FB3004 Fen Öğretimi Laboratuvar Uygulamaları II Zorunlu 6 4,00 2 2

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Fen ve Teknoloji Öğretim Programı öğrencilerinin fizik, kimya, biyoloji konularında çeşitli deneyleri yapabilmelerini sağlamak. Ayrıca bu deneyler için rapor hazırlayabilmelerini geliştirebilmek.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Basit ve ucuz malzemeyle yapılan deneyler: bu deneylerde kullanılabilecek fizik, kimya ve biyoloji malzeme örnekleri; basit ve ucuz malzemelerle deney yapma; laboratuvarda teknolojinin yeri ve kullanımı; deneylerde kazandırılacak bilimsel süreç becerilerinin belirlenmesi; Ortaokul 7. ve 8. sınıf Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı kapsamında yer alan fizik, kimya, biyoloji, çevre, yer bilimi konularının doğasına uygun farklı laboratuvar yaklaşımlarına dayalı çeşitli deneylerin planlanması, yürütülmesi ve raporlanması; deneylerde öğrenci performanslarının (bilgi, beceri, tutum-değer) değerlendirilmesinde kullanılacak yaklaşımlar.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

deney, soru-cevap

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Prof. Dr. Ömer Ergin, Doç. Dr. Esin Şahin Pekmez, Dr. Sevinç Öngel Erdal, (2012). Kuramdan Uygulamaya Deney Yoluyla Fen Öğretimi. Dinazor Kitabevi.

Dersin Web Sayfası

Yok

Öğrenme Çıktıları

  • Öğrenciler genel fen kanunları ile ilgili deneyim kazanır.
  • Öğrenciler fen deneylerinin nasıl öğretileceğini öğrenirler.
  • Öğrenciler fen deneyleri tasarlar.
  • Öğrenciler tasarladıkları deneyleri uygularlar.
  • Öğrenciler ilköğretim müfredatında bulunan fen deneylerini bilir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Basit ve ucuz malzemeyle yapılan deneylerin tanımlanması ve örnekleri
2 Basit ve ucuz malzemeyle yapılan deneylerde kullanılabilecek fizik, kimya ve biyoloji malzeme örnekleri
3 Basit ve ucuz malzemelerle deney yapma/Fizik
4 Basit ve ucuz malzemelerle deney yapma/Kimya
5 Basit ve ucuz malzemelerle deney yapma/Biyoloji
6 Laboratuvarda teknolojinin yeri ve kullanımı
7 Laboratuvarda teknolojinin yeri ve kullanımı
8 Ara Sınav Haftası
9 Deneylerde kazandırılacak bilimsel süreç becerilerinin belirlenmesi
10 Ortaokul 7. ve 8. sınıf Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı kapsamında yer alan fizik, kimya, biyoloji, çevre, yer bilimi konularının doğasına uygun farklı laboratuvar yaklaşımlarına dayalı çeşitli deneylerin planlanması, yürütülmesi ve raporlanması
11 TGA
12 REACT
13 5E
14 Argümantasyon
15 Deneylerde öğrenci performanslarının (bilgi, beceri, tutum-değer) değerlendirilmesinde kullanılacak yaklaşımlar
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 4 4 16
Proje ve Hazırlığı 4 4 16
Ödev ve Hazırlığı 4 4 16
Laboratuvar ve Hazırlığı 4 4 16
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 0 0 0
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 4 4 16
Rapor ve Hazırlığı 4 4 16
Arasınav ve Hazırlığı 1 4 4
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 1 4 4
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5