Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2017- Kimya Öğretmenliği | KMYO7014 | Fen Öğretiminde Görsel Materyal Tasarımı | Seçmeli | 1 | 7,00 | 3 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2017- Kimya Öğretmenliği | KMYO7014 | Fen Öğretiminde Görsel Materyal Tasarımı | Seçmeli | 1 | 7,00 | 3 | 0 |
Çeşitli öğretim teknolojilerinin özellikleri, öğretim sürecindeki yeri ve kullanımı, öğretim teknolojileri yoluyla öğretim materyallerinin (çalışma yaprakları, saydamlar, slaytlar, video, bilgisayar temelli ders materyali, vb.) geliştirilmesi ve çeşitli nitelikteki materyallerin değerlendirilmesi.
-
Öğretim Materyallerinin Eğitimdeki Yeri ve Önemi, Öğretim Sürecinde Kullanılan Araçlar (Görsel ve İşitsel Araçlar), Öğretim Materyalleri Hazırlama İlkeleri, Görsel Materyal Tasarımı, Uzaktan Eğitim, Bilgisayar Destekli Eğitim Yazılımı Hazırlama Projesi, Eğitim Yazılımlarını Değerlendirme, Proje ve Proje Tabanlı Öğrenme, Eğitimde projenin önemi, Proje Sunumları ve Değerlendirmesi.
Düz anlatım, soru cevap, araştırma, proje tabanlı eğitim, bilgisayar destekli eğitim
Yok
Türkçe
1- Özcan Demirel- Eralp Altun(2007) Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı, PEgem Yay. ankara. 2- Yalın, H. İ. (2003). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara. 3- Demirel, Ö.; Seferoğlu, S.; Yağcı, E. (2001) Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme, PegemA Yayıncılık, Ankara. 4- ÜCE MUSA. (2015) Constructing models in teaching of chemical bonds: Ionic bond, covalent bond, double and triple bonds, hydrogen bond and molecular geometry. Educational Research and Reviews. Cilt 10. sf 491-500.
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Öğretim teknolojilerinin öğretim sürecindeki önemi ve kullanımı |
2 | Uygun teknoloji planlamasının yapılması ve yürütülmesi |
3 | Öğretim materyalinin seçimi |
4 | Materyallerin tasarım ve geliştirme ilkeleri |
5 | Tasarım öğeleri, ders materyali geliştirme, Öğretim teknolojileri yoluyla iki ve üç boyutlu materyaller geliştirilmesi |
6 | Teknolojik pedagojik alan bilgisi, alana özgü teknolojik araç-gereçler ve materyaller: simülasyonlar, animasyonlar |
7 | Teknolojik pedagojik alan bilgisi, alana özgü teknolojik araç-gereçler ve materyaller: sanal sınıf ve laboratuvar ortamları |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | Teknolojik pedagojik alan bilgisi, alana özgü teknolojik araç-gereçler ve materyaller: kavram karikatürleri, bilimsel ölçüm yapan araçlar |
10 | Teknolojik pedagojik alan bilgisi, alana özgü teknolojik araç-gereçler ve materyaller:çalışma yaprakları, slaytlar, görsel medya gereçleri |
11 | Fen eğitiminde kullanılabilecek diğer bilişim teknolojileri: öğrenme yönetim sistemleri, artırılmış gerçeklik uygulamaları |
12 | Teknolojinin entegre edildiği sınıf ortamları, etkileşimli tahta ve eğitim portalları |
13 | Fen eğitiminde kullanılabilecek bilişim teknolojileri |
14 | Fen eğitiminde kullanılabilecek bilişim teknolojileri |
15 | Fen eğitiminde kullanılabilecek bilişim teknolojileri |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Proje ve Hazırlığı | 2 | 15 | 30 |
Ödev ve Hazırlığı | 3 | 10 | 30 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 2 | 10 | 20 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 2 | 15 | 30 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 8 | 8 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 15 | 15 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | |||||||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||||||
ÖÇ5 |