Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Tezli Yüksek Lisans - Eğitim Bilimleri Enstitüsü - Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2017- Kimya Öğretmenliği KMYO7014 Fen Öğretiminde Görsel Materyal Tasarımı Seçmeli 1 7,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Çeşitli öğretim teknolojilerinin özellikleri, öğretim sürecindeki yeri ve kullanımı, öğretim teknolojileri yoluyla öğretim materyallerinin (çalışma yaprakları, saydamlar, slaytlar, video, bilgisayar temelli ders materyali, vb.) geliştirilmesi ve çeşitli nitelikteki materyallerin değerlendirilmesi.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Öğretim Materyallerinin Eğitimdeki Yeri ve Önemi, Öğretim Sürecinde Kullanılan Araçlar (Görsel ve İşitsel Araçlar), Öğretim Materyalleri Hazırlama İlkeleri, Görsel Materyal Tasarımı, Uzaktan Eğitim, Bilgisayar Destekli Eğitim Yazılımı Hazırlama Projesi, Eğitim Yazılımlarını Değerlendirme, Proje ve Proje Tabanlı Öğrenme, Eğitimde projenin önemi, Proje Sunumları ve Değerlendirmesi.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Düz anlatım, soru cevap, araştırma, proje tabanlı eğitim, bilgisayar destekli eğitim

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

1- Özcan Demirel- Eralp Altun(2007) Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı, PEgem Yay. ankara. 2- Yalın, H. İ. (2003). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara. 3- Demirel, Ö.; Seferoğlu, S.; Yağcı, E. (2001) Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme, PegemA Yayıncılık, Ankara. 4- ÜCE MUSA. (2015) Constructing models in teaching of chemical bonds: Ionic bond, covalent bond, double and triple bonds, hydrogen bond and molecular geometry. Educational Research and Reviews. Cilt 10. sf 491-500.

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Basit kimyasal maddeler ve aletler kullanarak fen öğretiminde deneysel yöntemin kullanılmasına karşı olumlu tutum geliştirir.
  • Fen Bilimleri öğretiminde bilgisayarda pover point sunum hazırlar ve sunar.
  • Fen Bilimleri öğretiminde modeller oluşturur.
  • Fen Bilimleri öğretiminde kavram haritaları hazırlar ve sunar
  • Geliştirilmiş olan öğretim materyallerini değerlendirebilir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Öğretim teknolojilerinin öğretim sürecindeki önemi ve kullanımı
2 Uygun teknoloji planlamasının yapılması ve yürütülmesi
3 Öğretim materyalinin seçimi
4 Materyallerin tasarım ve geliştirme ilkeleri
5 Tasarım öğeleri, ders materyali geliştirme, Öğretim teknolojileri yoluyla iki ve üç boyutlu materyaller geliştirilmesi
6 Teknolojik pedagojik alan bilgisi, alana özgü teknolojik araç-gereçler ve materyaller: simülasyonlar, animasyonlar
7 Teknolojik pedagojik alan bilgisi, alana özgü teknolojik araç-gereçler ve materyaller: sanal sınıf ve laboratuvar ortamları
8 Ara Sınav Haftası
9 Teknolojik pedagojik alan bilgisi, alana özgü teknolojik araç-gereçler ve materyaller: kavram karikatürleri, bilimsel ölçüm yapan araçlar
10 Teknolojik pedagojik alan bilgisi, alana özgü teknolojik araç-gereçler ve materyaller:çalışma yaprakları, slaytlar, görsel medya gereçleri
11 Fen eğitiminde kullanılabilecek diğer bilişim teknolojileri: öğrenme yönetim sistemleri, artırılmış gerçeklik uygulamaları
12 Teknolojinin entegre edildiği sınıf ortamları, etkileşimli tahta ve eğitim portalları
13 Fen eğitiminde kullanılabilecek bilişim teknolojileri
14 Fen eğitiminde kullanılabilecek bilişim teknolojileri
15 Fen eğitiminde kullanılabilecek bilişim teknolojileri
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 14 3 42
Proje ve Hazırlığı 2 15 30
Ödev ve Hazırlığı 3 10 30
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 2 10 20
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 2 15 30
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 1 8 8
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 1 15 15
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5