Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2014 - Fen Bilgisi Öğretmenliği | IFB3018 | Fen, Sürdürülebilirlik ve Çevre | Zorunlu | 6 | 4,00 | 3 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2014 - Fen Bilgisi Öğretmenliği | IFB3018 | Fen, Sürdürülebilirlik ve Çevre | Zorunlu | 6 | 4,00 | 3 | 0 |
Öğrencilerin; insanların çevre üzerindeki etkileri ve sürdürülebilir bir çevrenin temel konularında bilimsel bilginin önemi hakkında anlayış geliştirmelerini sağlamak. Sürdürülebilir bir gelişme için eğitimin önemini vurgulamak. Bilimsel, toplumsal ve politik konularda sürdürülebilirliğin çeşitli yansımalarının farkındalığını sağlamak.
-
Sürdürülebilir gelişimin önemi ve tarihi, Enerji, iklim değişikliği, genetiği değiştirilmiş organizmalar, hava kirliliği ve taşınması, biyolojik çeşitlilik ve tür kaybı gibi yaygın çevre sorunlarında bilim, Medyada sıkça görülen çevre sorunları ve sınıfta tartışılması, Gelecek için eğitim ve öğretimin önemi.
seminer, alan gezisi, proje, poster
yok
Türkçe
Wheeler, K.A. & Bijur, A.P. (2000). Education for a Sustainable Future: A Paradigm of Hope for the 21st Century. Kluwer Academic/Plenum: New York. Janice VanCleave proje kitapları
yok
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Bilim, sürdürülebilirlik ve çevre kavramları |
2 | Sürdürülebilirliğin tarihi |
3 | Sürdürülebilirliğin temelleri |
4 | Sürdürülebilir ekosistem yönetimi |
5 | Sürdürülebilirlik üzerine insan davranışlarının etkisi |
6 | Sağlıklı ev ve topluluklar |
7 | Sürdürülebilirlikte sık karşılaşılan sorunlar ve bilim |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | çevrede tartışmalı konular |
10 | çevrede tartışmalı konular |
11 | Feni ve yeryüzünü anlayarak uzun vadeli sürdürülebilirlik için eğitimin önemi |
12 | Sürdürülebilirlik için eğitim ve çevre eğitimi |
13 | Teoriden uygulamaya: Sürdürülebilir bir gelecek için yaratıcı eğitim |
14 | Gelecek için eğitim |
15 | Sürdürülebilirlik için öğretmen eğitimi |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Proje ve Hazırlığı | 1 | 14 | 14 |
Ödev ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 1 | 14 | 14 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 1 | 14 | 14 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 1 | 14 | 14 |
Rapor ve Hazırlığı | 1 | 14 | 14 |
Arasınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 14 | 14 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | |||||||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||||||
ÖÇ5 |