Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Doktora - Fen Bilimleri Enstitüsü - Biyoloji

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2025 - Biyoloji - Doktora FBE8003 Fen ve Mühendislikte Öğretim ve Öğrenme Seçmeli 2 4,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Fen bilimleri ve mühendislik alanlarında etkili öğretim ve öğrenme stratejilerini anlatmak, bu disiplinlerdeki karmaşık konuları öğrencilere başarılı bir şekilde aktarmak ve öğrencilerin bilimsel düşünce becerilerini, mühendislik yeteneklerini ve problem

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Hangi teorik bakış açıları fen öğrenimini anlamamıza yardımcı olur? Tüm öğrencileri bilim ve mühendisliğin disiplin uygulamalarının anlamlı biçimlerine nasıl dahil edebiliriz? Fen eğitiminde eşitliği ve sosyal adaleti teşvik etmeye hangi kavram ve stratej

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Sınıfta veya uzaktan eğitim ile yapılacaktır.

Staj Durumu

yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

-

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • 1. NRC Çerçevesinde ve Yeni Nesil Bilim Standartlarında ana hatlarıyla belirtilen K-12 Bilim ve Mühendislik Eğitimi için yeni vizyonu öğrenmiş ve eleştirel bir yorumunu geliştirmiş olacaksınız. Araştırmacıların ve öğretmenlerin yeni vizyonun önemli boyutl
  • 2. Fen eğitimi ve öğrenim bilimleri literatüründeki çağdaş eğilimlerle ilişkili olan temel bilim çalışmaları araştırma literatürüne aşina olacak ve yazışma ve olası koordinasyon veya kopukluk ve gerginlik alanlarını tanımlayacaksınız.
  • 3. Bir dizi resmi ve resmi olmayan öğrenme ortamına ilişkin vizyonu daha da geliştirmek, ilişkilendirmek ve desteklemek için gereken uygulama çalışmalarını öğreneceksiniz.
  • 4. Ya: (a) araştırmacılar ve uygulayıcılarla işbirliği içinde vizyonun uygulanmasını destekleyen kaynakların nasıl üretileceğini öğreneceksiniz ya da (b) dersin bir temasıyla ve kendi konunuzla ilgili bir akademik makalenin geliştirilmesine ilişkin uygula
  • Etik ve Sürdürülebilirlik Bilinci

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi