Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Sağlık Bilimleri Fakültesi - Beslenme ve Diyetetik

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2020- Beslenme ve Diyetetik BDY2057 Fitoterapi ve Fonksiyonel Besinler Seçmeli 4 3,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğrencinin Fitoterapi kavramını,tarihçesi ve bilimsel dayananakları ile pekiştirmesini, Türkiye ve Avrupadaki durumunu karşılaştırarak eleştirebilmesini, yarar ve tehlikeli olabilecek durumları kavrayarak,fitoterapinin sağlıklı bir şekilde ülkemizde uygulanması için gerekli çalışmalara destek olabilmesini sağlamaktır.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Fitoterapinin tarihçesi, bilimsel dayanağı, temel kavramları, Avrupadaki ve Türkiye’deeki durumu, Fitotarpide kullanılan ilaçların sınıflandırılması, ESCOP monografları, fitoterapi konusunda diyetisyenlere düşen görevler,yararları ve dezavantajları

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Sunum, ödev

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Hekimler ve Eczacılar İçin Fitoterapi Kursu Ders Notları Ege Üniversitesi Eczacılık Fakültesi, Farmakognozi Anabilim Dalı, Bijen Kıvçak (ed),Nehir Ünver, Hüsniye(Sağlam) Kayalar, G. İrem Kaya, 2007. 1.Hekimler ve Eczacılar İçin Fitoterapi Kursu Ders Notları Ege Üniversitesi Eczacılık Fakültesi, Farmakognozi Anabilim Dalı, Bijen Kıvçak (ed),Nehir Ünver, Hüsniye(Sağlam) Kayalar, G. İrem Kaya, 2007. 2.Herbal Medicine,1988, Rudolf Fritz Weiss,Hippokrates Verlag GmbH,Stuttgart 1985 3.Leitfaden Phytotherpie, H. Schilchner,S. Kammerere, T. Wegener,3. Auflage,Urban & Fischer, München,2007 4.Herbal Drugs and Phytopharmaceuticals, - A handbook for practice on a scientific basis, M. Wichtl, Medpharm Scientific Publischers , Stuttgart 1994 5.Bitkisel Tedavi, Marmara Üniversitesi Yayın No:699, Elçin Gürkan, Deniz V. Öndersev, Melek Ulusoylu, Zeynep Göztaş, Neşe Dinçşahin, İstanbul 2003 6.Phytotherapie Manual , Volker Fintelmann, Hans Georg Menssen, Claus- Peter Siegers,Hippokrates Verlag, GmbH Stuttgart 1993 7.Bitkilerle Tedavi,MİSEP 10, İstanbul Eczacı Odası Yayınları/14 F8.itoterapi Yardımcı Ders Kitabı, İstanbul Üniversitesi Eczacılık Fakültesi Faramakognozi Anabilim Dalı, Bayhan Çubukçu, Günay Sarıyar, Ali Hikmat Meriçli, Nurhayat Sütlüpınar, Afife Mat, Filiz Meriçli,İstanbul 2002 Bagchi, D., Preuss, H.G., Swaroop, A. (2015). Nutraceuticals and Functional Foods in Human Health and Disease Prevention. Wildman R.E.C. (2007). Handbook of Nutraceuticals and Functional Foods.

Dersin Web Sayfası

Yok

Öğrenme Çıktıları

  • Fitoterapi, Fonksiyonel besin, diyet takviyeleri, nutrasötikler temel kavramlarının öğrenilmesi Fitoterapinin ve fonksiyonel besinlerin sağlıklı bir şekilde ülkemizde uygulanması ve uygulamalar için gerekli altyapı, üretim çalışmalara destek olabilme
  • Fitoterapide kullanılan bitkilerin tanınması ve fitoterapi yöntemlerinin öğrenilmesi
  • Fonksiyonel besinlerin tanımlarını, sınıflandırılmasını ve tarihsel gelişim sürecinin öğrenilmesi
  • Fitoterapi ve Fonksiyonel besinlerle ilişkili ülkemizde ve dünyadaki yasal düzenlemeleri bilinmesi
  • Fonksiyonel besinlerin ve fitoterapinin diyetetik açıdan ele almayı öğrenilmesi ve bunların beslenme ile ilişkili hastalıklarda önemi

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Fitoterapide Kullanılan Bitkisel İlaçlar
2 Fitoterapide Temel Kavramlar
3 Temel Farmakognozi
4 Etnobotanik
5 Tıbbi Bitki Tayini
6 Bitkisel İlaçların Farmakolojisi
7 Aromaterapi I
8 Ara Sınav Haftası
9 Bitkisel İlaçların Toksikolojisi
10 Bitkisel İlaçlar ve Gıda Destekleri
11 Fonksiyonel Besinlerle İlgili Temel Kavramlar
12 Fonksiyonel Besinlerin tanımı, Tarihsel süreci ve Sınıflandırılması
13 Fonksiyonel Besin Bileşenleri
14 Fonksiyonel Besinlerin Sağlık Etkileri
15 Fonksiyonel Besinler ve Fitoterapi ile ilgili Yasal Düzenlemeler
16 Fonksiyonel Besinlerin Diyetetik Uygulamalarındaki Önemi
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 7 1 7
Proje ve Hazırlığı 7 1 7
Ödev ve Hazırlığı 7 1 7
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 7 2 14
Seminer ve Hazırlığı 7 2 14
Demo ve Hazırlığı 7 1 7
Araştırma ve Hazırlığı 7 1 7
Rapor ve Hazırlığı 7 1 7
Arasınav ve Hazırlığı 1 1 1
Kısa Sınav ve Hazırlığı 1 1 1
Final ve Hazırlığı 1 1 1
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5