Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - Fizik Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2022 - Fizik Öğretmenliği - Lisans FZ3051 Fizik Ders Kitabı İncelemesi Seçmeli 4 4,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Konu alanında MEB tarafından onaylanmış ders kitaplarının ve öğretim programlarının eleştirel bir bakış açısı ile incelenmesi; kitapların içerik, dil, öğrenci seviyesine uygunluk, format, çekicilik, anlamlı öğrenmeye katkısı, öğretimde kullanım kolaylığı

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Ders kitabının bir dersin en önemli gereçlerinden biri olarak öğretimdeki yeri. Ders kitabını oluşturan dış koşullar (yasalar, yönetmelikler; okul türleri, piyasa koşulları vb.) ile iç koşulların (kullanılacak yöntemler, konu alanının özellikleri, fizikse

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Anlatım (Lecture), Tartışma (Discussion), Soru-Yanıt (Question and Answer), Gözlem (Observation), Alan Gezisi (Field Trip), Takım/Grup Çalışması (Team/Group Work), Gösterme (Demonstration), Deney (Experiment), Uygulama-Alıştırma (Drill and Practice), Örne

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

ders notları

Dersin Web Sayfası

yok

Öğrenme Çıktıları

  • Fizik öğretmeninin meslek hayatı boyunca kullanacağı ders kitaplarını tanıma
  • Fizik öğretmeninin meslek hayatı boyunca kullanacağı ders kitaplarını anlama
  • Fizik öğretmeninin meslek hayatı boyunca kullanacağı ders kitaplarını çözümleme
  • Fizik öğretmeninin meslek hayatı boyunca kullanacağı ders kitaplarını yardımcı olarak kullanma
  • Fizik öğretmeninin meslek hayatı boyunca kullanacağı ders kitaplarını tanıma

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Ders kitaplarıyla öğretim programının ögeleri-1
2 Ders kitaplarıyla öğretim programının ögeleri-2
3 Ders kitaplarıyla öğretim programının ögeleri-3
4 Ders kitaplarıyla öğretim programının ögeleri-4
5 Ders kitaplarını kullanmanın olumlu ve olumsuz yanları-1
6 Ders kitaplarını kullanmanın olumlu ve olumsuz yanları-2
7 Ders kitaplarıyla öğretim programının ögeleri arasındaki ilişki-1
8 Ara Sınav Haftası
9 Ders kitaplarıyla öğretim programının ögeleri arasındaki ilişki-2
10 Öğretmen kılavuz ve öğrenci çalışma kitaplarının, ders kitabının kullanımında ve öğretimdeki rolü-1
11 Öğretmen kılavuz ve öğrenci çalışma kitaplarının, ders kitabının kullanımında ve öğretimdeki rolü-2
12 Öğretmen kılavuz ve öğrenci çalışma kitaplarının, ders kitabının kullanımında ve öğretimdeki rolü-3
13 Örnek bir ders kitabı oluşturma-1
14 Örnek bir ders kitabı oluşturma-2
15 Örnek bir ders kitabı oluşturma-3
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 14 4 56
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 1 10 10
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 0 0 0
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 1 10 10
Arasınav ve Hazırlığı 1 10 10
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 1 10 10
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5