Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Uygulamalı Bilimler Yüksekokulu - Kuyumculuk ve Mücevher Tasarımı

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2020 - Kuyumculuk ve Mücevher Tasarımı FZK1041 Fizik I Zorunlu 1 4,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Statik, kinematik, dinamik, dairesel hareket gibi konularda öğrencileri bilgilendirmek.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Fizikte Vektörler ve Kullanımları: Vektör tanımı, Vektörlerin Bileşenleri Cinsinden İfadesi, Bileşenleri Cinsinden Vektörlerin Toplanması, İki Vektörün Farkı, Vektörlerin Çarpımı, Kinematik: Düzgün Doğrusal Hareket, Düzgün Hızlanan Hareket, Düzgün Yavaşlayan Hareket, Yeryüzünde Hareketler, Düzgün Dairesel Harekette İvme, Kinematik Uygulama Problemleri, Dinamik Sistemler: Newton Kanunları, Ağırlık ve Kütle, Sürtünme Kuvveti, Eğik Düzlemde Sürtünme, Örnek Problemler, Düzgün Dairesel Hareketin Dinamiği, İş- Enerji-Güç: Sabit Kuvvet Tarafından yapılan İş, Değişken Kuvvet Tarafından Yapılan İş, Yerçekimi Kuvvet Tarafından Yapılan İş, Kinetik Enerji ve İş Enerji Bağlantısı, Güç, Enerjinin Korunumu, Potansiyel Enerji, Sürtünme Kuvvetinin Yaptığı İş, Çoklu Parçacı Sistemlerinin Dinamiği: Kütle Merkezi Kavramı, Çizgisel Momentumun Korunumu, Kinetik Enerji ve Momentum, Momentumun Korunumu ve Değişken Kütle, Çarpışmalar: Tamamen Esnek Olmayan Çarpışma, Esnek Çarpışmalar, İki Boyutlu Çarpışmalar, Örnek Problemler.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Staj Durumu

-

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

• Temizyürek K., Genel Fizik, Atlas Yayın Dağıtım, İstanbul, 2005. • Temel Fizik Cilt 1, Paul M Fishbane, Arkadaş Yayınevi, İstanbul, 2008 • Fiziğin Temelleri Mekanik Problem Çözümleri, Halliday D., Resnick R., Arkadaş Yayınları, 1991.

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Fizik alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda sorumluluk alarak çözüm üretebilmek
  • Öğrenmeyi öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebileceğini gösterebilmek
  • Fizik alanındaki kavramları tartışmalar yapabilmek, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilmek
  • Fizik alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirmek, karmaşık problem ve konuları belirlemek ve analiz edebilmek
  • Fizik alanında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olmak

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Ölçme ve Vektörler
2 Ölçme ve Vektörler
3 Ölçme ve Vektörler
4 Kinematik- 1 ( Bir Boyutta Hareket)
5 Kinematik- 1 ( Bir Boyutta Hareket)
6 Kinematik- 1 ( Bir Boyutta Hareket)
7 Kinematik- 2 ( İki Boyutta Hareket)
8 Ara Sınav Haftası
9 Kinematik- 2 ( İki Boyutta Hareket)
10 Kinematik- 2 ( İki Boyutta Hareket)
11 Kinematik- 2 ( İki Boyutta Hareket)
12 Dinamik
13 Dinamik
14 Dinamik
15 Dinamik
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 14 2 28
Arasınav ve Hazırlığı 14 2 28
Final ve Hazırlığı 14 3 42

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi