Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Uygulamalı Bilimler Fakültesi - Basım Teknolojileri

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2022 - Basım Teknolojileri - Lisans FZK1032 Fizik II Zorunlu 2 4,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

İş, enerji, momentum, elektriksel alan, alternatif akım v.b konularda öğrencileri bilgilendirmek.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Sıcaklık ve termometre: termodinamiğin sıfırıncı yasası, sıcaklık, genleşme, sıvıların genleşmesi, ısı miktarı, kolorimetrik yöntemler, ısı iletimi, ısıl direnç, termodinamiğin birinci yasası, maddenin faz değişimleri, örnek problemler,yük ve madde. coulomb kanunu: üstüste gelebilme ilkesi, örnek problemler,elektrik alanı: dipol, elektrik alanına konulmuş yük, örnek problemler,gauss kanunu:akı kavramı, tabaka yük, yüklü iletken, içi dolu küre, çizgisel yük, örnek problemler,elektrik potansiyeli :coulomb potansiyel farkı, E ve V arasındaki ilişki, içi dolu küre, elektrik potansiyel enerjisi, örnek problemler, kapasitörler: paralel plakalı kapasitansların hesaplanması, küresel kapasitörler, seri ve paralel bağlamalar, kapasitansta depolanan enerji, yalıtkanların kapasitansa etkisi, örnek problemler,elektrik akımı ve direnç: direnç ve özdirenç ohm kanunu, örnek problemler,doğru akım devreleri: kirchoff voltaj kanunu, wheatstone köprüsü, kirchoff akım kuralı, eşdeğer direnç, örnek problemler.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Anlatım/sunum, soru-cevap, tartışma, problem çözme, örnek olay, ödev

Staj Durumu

-

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

• Halliday D., Resnick R.,Fiziğin Temelleri Mekanik Problem Çözümleri 1.1, Arkadaş Yay, ISBN 9789755090245. • Cengiz Yalçın, Erdoğan Apaydın, Temizyürek K., Genel Fizik, Atlas yayın dağıtım, İstanbul, 2005.

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Fizik alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda sorumluluk alarak çözüm üretebilmek
  • Öğrenmeyi öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebileceğini gösterebilmek
  • Fizik alanındaki kavramları tartışmalar yapabilmek, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilmek
  • Fizik alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirmek, karmaşık problem ve konuları belirlemek ve analiz edebilmek
  • Fizik alanında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olmak

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 İş ve enerji
2 İtme ve momentum
3 İtme ve momentum
4 İtme ve momentum
5 İtme ve momentum
6 İtme ve momentum
7 Durgun elektrik
8 Ara Sınav Haftası
9 Durgun elektrik
10 Elektriksel alan
11 Elektriksel alan
12 Magnetizma
13 Magnetizma
14 Alternatif akım
15 Alternatif akım
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 14 3 42
Arasınav ve Hazırlığı 14 2 28
Final ve Hazırlığı 14 2 28

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi