Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Lisans %30 - 2013 | FZK1054 | Fizik II | Zorunlu | 2 | 7,00 | 3 | 2 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Lisans %30 - 2013 | FZK1054 | Fizik II | Zorunlu | 2 | 7,00 | 3 | 2 |
Fiziğin temel kavram ve prensiplerini öğrencilere, açık ve mantıklı bir şekilde vermek ve gerçek dünyadaki ilginç uygulamalarla birlikte geniş bir bakış açısı içinde fiziğin temel prensip ve kavramlarının anlaşılırlığını sağlamaktır. Fiziğin deneysel gözlemlere dayalı bir bilim dalı olması sebebiyle, bu dersin kapsamında labaratuar çalışmaları da yapılmaktadır.
-
Elektrik ve Manyetizmanın Temel Konu, Kavram ve Prensipleri. ( Coulomb Kanunu, Elektrik Alanlar, Elektrik Akısı, Gauss Kanunu, Elektrik Potansiyeli,Sığa ve Dielektrik, Akım ve Direnç, Doğru Akım Devreleri, Manyetik Alanlar, Manyetik Alan Kaynakları, Faraday Kanunu ).
Anlatım, soru-cevap, tartışma, problem çözme, örnek olay, deney/laboratuvar, ödev . Yüzyüze eğitim, deney, soru-cevap, tartışma.
Yok
Türkçe
Fen ve Mühendislik için Fizik, II.CİLT, SERWAY . Fizik-Laboratuar Deney Föyleri (Elektrik).
Yok
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Elektrik Alanı : Elektrik Yüklerinin Özellikleri, Yalıtkanlar ve İletkenler, Coulomb Kanunu. Deneysel Verilerin Değerlendirilmesi -II |
2 | Bir Nokta Yükün Elektik Alanı, Sürekli Bir Yük Dağılımının Elektrik Alanı, Elektrik Alan Çizgileri, Düzgün Bir Elektrik Alandaki Yüklü Parçacıkların Hareketi. Laboratuvarda Kullanılacak Aletlerin Tanıtımı. |
3 | Elektrik Akısı, Gauss Kanunu, Gauss Kanununun Yüklü Yalıtkanlara Uygulanması, Elektrostatik Dengedeki İletkenler. Ohm Kanunu ve Özdirenç Deneyi. |
4 | Elektrik Potansiyeli: Potansiyel Farkı ve Elektrik Potansiyeli, Düzgün Bir Elektrik Alanında Potansiyel Farkı, Nokta Yükün Elektrik Potansiyeli ve Potansiyel Enerji. Problem Çözme. |
5 | Sürekli Yük Dağılımının Oluşturduğu Elektrik Potansiyel, Elektrik Potansiyelinden E' nin Elde Edilmesi, Yüklü Bir İletkenin Potansiyeli.Ohmic Olmayan Direnç Deneyi. |
6 | Sığa ve Dielektrik : Sığanın Tanımı, Sığanın Hesaplanması, Kondansatörlerin Bağlanması, Yüklü Kondansatörlerde Depolanan Enerji. Problem Çözme. |
7 | Dielektrikli Kondansatörler, Bir Dış Elektrik Alandaki Elektrik Dipol. Bir İletkenin Direnci Nelere Bağlıdır? Deneyi. |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | Akım ve Direnç: Elektrik Akımı, Direnç ve Ohm Kanunu, Çeşitli İletkenlerin Özdirenci, Elektriksel İletkenlik İçin Bir Model, Elektriksel Enerji ve Güç. Problem Çözme. |
10 | Doğru Akım Devreleri: Elektromotor Kuvvet, Seri ve Parelel Bağlı Dirençler, Kirchhoff Kuralları. Seri ve Parelel Bağlı Dirençler Deneyi. |
11 | RC Devreleri, Bir Kondansatörün Yüklenmesi, Bir Kondansatörün Boşaltılması ve bu süreçlerde akımın ve yükün zamana bağlı ifadelerinin türetilmesi. Wheatstone Köprüsü Deneyi. |
12 | Magnetik Alanlar:Magnetik Alanın Tanımı ve Özellikleri, Akım Taşıyan İletkene Etkiyen Manyetik Kuvvet, Düzgün Manyetik Alanda İçindeki Akım İlmeğine Etkiyen Tork. Kondansatörün Boşalması ve Yüklenmesi Deneyi. |
13 | Yüklü Bir Parçacığın Manyetik Alan İçerisindeki Hareketi, Manyetik Alandaki Yüklü Parçacıkların Hareketi ile İlgili Uygulamalar. |
14 | Magnetik Alan Kaynaklarıı: Biot-Savart Kanunu, İki Parelel İletken Arasındaki Manyetik Kuvvet, Ampere Kanunu. Problem Çözümü. |
15 | Problem Çözümü. |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 17 | 3 | 51 |
Ödev ve Hazırlığı | 14 | 1 | 14 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 14 | 2 | 28 |
Sunum ve Hazırlığı | 8 | 2 | 16 |
Demo ve Hazırlığı | 8 | 1 | 8 |
Araştırma ve Hazırlığı | 14 | 2 | 28 |
Rapor ve Hazırlığı | 14 | 1 | 14 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 5 | 5 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 7 | 7 |
ÖÇ1 | |||||||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||||||
ÖÇ5 |