Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2023 - Coğrafya - Lisans | COG4152 | Fiziki Coğrafya Tez Çalışmaları | Zorunlu | 8 | 3,00 | 2 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2023 - Coğrafya - Lisans | COG4152 | Fiziki Coğrafya Tez Çalışmaları | Zorunlu | 8 | 3,00 | 2 | 0 |
COG4011 kodlu Fiziki Coğrafyada Araştırma Yöntemleri dersi kapsamında teorik temelleri oluşturulan, fiziki coğrafya alanında bir bilimsel çalışmayı başlangıcından sonuçlanmasına kadar bütün aşamalarıyla uygulamalı olarak gerçekleştirebilecek bilgi, birikim ve beceriye sahip coğrafyacılar yetiştirmek dersin temel amacıdır. Bu kapsamda, öğrencilerin istek ve taleplerini önceleyecek şekilde fiziki coğrafyanın herhangi bir alt disiplininde bilimsel temelli bir çalışma gerçekleştirmeleri beklentisiyle doğrudan çalışılan alan ve metin özelinde öğrencilerin araştırmacı kimliklerini inşa etmeleri sağlanmaya çalışılır.
-
Fiziki coğrafya alanında bilimsel araştırma yapabilecek yetkinliğe erişildiğini gösteren bir bilimsel rapor hazırlanması.
Anlatım/sunum, soru-cevap, tartışma, gözlem, gezi, ödev
-
Türkçe
Karasar, N. (2008). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Nobel Yayınevi. Bilgiseven, A. K. (1994). Sosyal İlimler Metodolojisi. Filiz Kitabevi. Karasar, N. (2007). Araştırmalarda Rapor Hazırlama. Nobel Yayınevi. Selçuk Biricik, A. (2009). Fiziki Coğrafya - Jeomorfoloji ile Hidrolojinin Temel Prensipleri ve Araştırma Yöntemleri. Bayrak Matb. Karataş, A. (2018). Coğrafyada Kavram, Konu, Kapsam ve Gelişim, Genel Fiziki Coğrafya (Edt. B. Gönençgil). Nobel Yayınevi.
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Bilimsel bir çalışmanın karar verme sürecinin işletilmesi |
2 | Konu, kapsam, problem tespiti ve amaçların ortaya konulması |
3 | Metodolojinin inşa edilmesi |
4 | Materyalin derlenmesi ve analizlerin belirlenmesi ve metnin genel planlaması |
5 | Ham verilerin işlenmiş veriye dönüştürülmesi, materyalin olgunlaştırılması |
6 | İlk analiz ve değerlendirmelerin yapılması |
7 | İlk analiz ve değerlendirmelerin tetkik ve yorumlamasının yapılması |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | Saha çalışmalarının ve veri toplama işlemlerinin tamamlanması |
10 | Saha / laboratuvar bulgularının gözden geçirilip tashihinin yapılması |
11 | Analiz ve değerlendirme süreçlerinin tamamlanması |
12 | Bilimsel raporun/metnin zenginleştirilmesi, taslak ve çerçevesinin oluşturulması |
13 | Raporun/metnin geliştirilip sonuçlandırılması |
14 | Raporun/metnin son okuma ve tashih/revizyon işlemlerinin gerçekleştirilmesi |
15 | Raporun/metnin sonuçlandırılarak sunulması |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 0 | 0 | 0 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 14 | 14 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 14 | 14 |
Teorik Ders Saati | 2 | 28 | 56 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |