Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2020-Hemşirelik | SGK2011 | Fizyopatoloji | Zorunlu | 3 | 3,00 | 3 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2020-Hemşirelik | SGK2011 | Fizyopatoloji | Zorunlu | 3 | 3,00 | 3 | 0 |
Bu dersin amacı hastalık ya da yaralanmanın neden olduğu veya ilişkilendirildiği fizyolojik süreçlerdeki işlev bozukluğu sonucunda bedenin ve sistemlerin nasıl çalıştığını kavrayarak, hastalık durumlarında işlev bozukluklarını tanıma, tedavi planlarını anlama, uygulama ve geliştirme ile ilişkilendirmektir.
-
Türkçe
sunum, derse katılım, soru-cevap
Yok
Türkçe
Patofizyolojinin esasları. Çev Ed: Yılmaz M., Seki Z. İstanbul Tıp Kitabevleri,2018 Fizyopatoloji. Ed: Aslan F. E.,Olgun N. Akademisyen Tıp Kitabevi, 2017 Hemşireler için bir bakışta patofizyoloji. Çev Ed: Töre F. İstanbul Tıp Kitabevleri, 2020 Robbins temel patoloji. Çev Ed: Tuzlalı S., Güllüoğlu M., Çevikbaş U. Nobel Tıp Kitabevleri,2013 BRS patoloji. Çev Ed: Karabağlı P., ertan Y. İstanbul tıp kitabevleri,2017 Patoloji ve laboratuvarlarını anlama kılavuzu. Usubütün A., Ankara Nobel Tıp Kitabevleri,2017 Güncel patoloji potcast konuşmaları, you tube videoları (sınıf içi etkinlik) Güncel makaleler, derlemeler
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Tanışma, dersin tanıtımı, beklentilerin alınması, fizyopatolojinin temelleri |
2 | Enflamasyon, immun yanıt ve iyileşme |
3 | Ağrı ve ağrı yönetimi |
4 | Beslenme ile ilişkili bozukluklar |
5 | Enfeksiyon, kanser ve genetik |
6 | Sıvı-elektrolit dengesi ve ilişkili bozukluklar |
7 | Şok |
8 | Ara sınav haftası |
9 | Kalp, solunum sistemi ve ilişkili bozuklukları |
10 | Vasküler sistem, kan ve kanla ilişkili bozukluklar |
11 | Renal sistem, üreme sistemi ve ilişkili bozukluklar |
12 | Gastrointestinal sistem ile ilişkili bozukluklar |
13 | Endokrin sistem ile ilişkili bozukluklar |
14 | Sinir sistemi, kas iskelet sistemi ile ilişkili bozukluklar |
15 | Deri hastalıkları, kulak burun boğaz, göz hastalıkları ile ilişkili (deri ve duyu sistemi)bozukluklar |
16 | Çalışma haftası |
17 | Yarıyıl sonu sınav |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 12 | 2 | 24 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 7 | 7 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 14 | 14 |
Teorik Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | ||||||||||||||||
ÖÇ2 | ||||||||||||||||
ÖÇ3 | ||||||||||||||||
ÖÇ4 | ||||||||||||||||
ÖÇ5 |