Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon - Doktora - 2014 | FTTR8020 | Fizyoterapide Klinik Karar Verme | Seçmeli | 1 | 7,50 | 2 | 2 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon - Doktora - 2014 | FTTR8020 | Fizyoterapide Klinik Karar Verme | Seçmeli | 1 | 7,50 | 2 | 2 |
Bu ders kapsamında, öğrencilerin fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında klinik akıl yürütme ve klinik karar verme modelleri hakkında bilgi sahibi olmasını sağlamak, klinik karar vermenin öğrenme, öğretme ve değerlendirme süreçleri ile ilgili becerisini arttırmak amaçlanmaktadır.
-
Ders içeriğinde, klinik karar verme modellerinin sınıflandırılması, fizyoterapi alanında güncel klinik karar verme rehberlerinin incelenmesi ve fizyoterapi eğitimi sürecinde klinik karar vermenin geliştirilmesi gibi konuları yer almaktadır.
Anlatım/sunum, soru-cevap, tartışma, problem çözme, örnek olay, proje, ödev
Yok
Türkçe
1. Musolino GM, Jensen G. Clinical Reasoning and Decision Making in Physical Therapy: Facilitation, Assessment, and Implementation. 1st Edition. SLACK Incorporated, 2019. 2. Jensen G, Mostrom M. Handbook of Teaching and Learning for Physical Therapists. Saunders, 2012. 3. Escorpizo R, Stucki G, Cieza A, Davis K, Stumbo T, Riddle DL. Creating an interface between the International Classification of Functioning, Disability and Health and physical therapist practice. Phys Ther. 2010;90:1053-63. 4. Baker SE, Painter EE, Morgan BC, et al. Systematic Clinical Reasoning in Physical Therapy (SCRIPT): Tool for the Purposeful Practice of Clinical Reasoning in Orthopedic Manual Physical Therapy. Phys Ther. 2017;97(1):61-70. doi:10.2522/ptj.20150482 5. Kenyon LK. The hypothesis-oriented pediatric focused algorithm: a framework for clinical reasoning in pediatric physical therapist practice. Phys Ther. 2013;93(3):413-420. doi:10.2522/ptj.20120080
Yok
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Klinik karar verme modellerinin sınıflandırılması ve kapsamı |
2 | Sağlığın Uluslararası Sınıflandırılması (ICF) kapsamında klinik karar verme |
3 | Fizyoterapi ve rehabilitasyonda hasta yönetim basamakları |
4 | Fizyoterapi alanında güncel uygulama rehberlerinin incelenmesi |
5 | Fizyoterapi alanında güncel uygulama rehberlerinin incelenmesi |
6 | Klinik karar vermede algoritmalar |
7 | Klinik karar vermede müdehale planı oluşturma |
8 | Arasınav |
9 | Fizyoterapi eğitimi sürecinde klinik karar vermenin geliştirilmesi-1 |
10 | Fizyoterapi eğitimi sürecinde klinik karar vermenin geliştirilmesi-2 |
11 | Klinik karar verme- Ortopedik Rehabilitasyon ile ilişkili olgu örneği |
12 | Klinik karar verme- Nörolojik Rehabilitasyon ile ilişkili olgu örneği |
13 | Klinik karar verme- Pediatrik Rehabilitasyon ile ilişkili olgu örneği |
14 | Fizyoterapi ve rehabilitasyonda klinik karar verme ile ilgili literatür tarama |
15 | Fizyoterapi ve rehabilitasyonda klinik karar verme ile ilgili literatür tarama |
16 | Ders çalışma haftası |
17 | Yarıyıl sonu sınavı (final) |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 2 | 16 | 32 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 2 | 15 | 30 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 2 | 25 | 50 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 5 | 15,1 | 75,5 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | |||||||||
ÖÇ2 | |||||||||
ÖÇ3 | |||||||||
ÖÇ4 | |||||||||
ÖÇ5 | |||||||||
ÖÇ6 |