Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Doktora - Sağlık Bilimleri Enstitüsü - Fizyoterapi ve Rehabilitasyon

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon - Doktora - 2014 FTTR8020 Fizyoterapide Klinik Karar Verme Seçmeli 1 7,50 2 2

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Bu ders kapsamında, öğrencilerin fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında klinik akıl yürütme ve klinik karar verme modelleri hakkında bilgi sahibi olmasını sağlamak, klinik karar vermenin öğrenme, öğretme ve değerlendirme süreçleri ile ilgili becerisini arttırmak amaçlanmaktadır.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Ders içeriğinde, klinik karar verme modellerinin sınıflandırılması, fizyoterapi alanında güncel klinik karar verme rehberlerinin incelenmesi ve fizyoterapi eğitimi sürecinde klinik karar vermenin geliştirilmesi gibi konuları yer almaktadır.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Anlatım/sunum, soru-cevap, tartışma, problem çözme, örnek olay, proje, ödev

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

1. Musolino GM, Jensen G. Clinical Reasoning and Decision Making in Physical Therapy: Facilitation, Assessment, and Implementation. 1st Edition. SLACK Incorporated, 2019. 2. Jensen G, Mostrom M. Handbook of Teaching and Learning for Physical Therapists. Saunders, 2012. 3. Escorpizo R, Stucki G, Cieza A, Davis K, Stumbo T, Riddle DL. Creating an interface between the International Classification of Functioning, Disability and Health and physical therapist practice. Phys Ther. 2010;90:1053-63. 4. Baker SE, Painter EE, Morgan BC, et al. Systematic Clinical Reasoning in Physical Therapy (SCRIPT): Tool for the Purposeful Practice of Clinical Reasoning in Orthopedic Manual Physical Therapy. Phys Ther. 2017;97(1):61-70. doi:10.2522/ptj.20150482 5. Kenyon LK. The hypothesis-oriented pediatric focused algorithm: a framework for clinical reasoning in pediatric physical therapist practice. Phys Ther. 2013;93(3):413-420. doi:10.2522/ptj.20120080

Dersin Web Sayfası

Yok

Öğrenme Çıktıları

  • Klinik karar verme modellerini tanımlayarak, özelliklerini analiz edebilir.
  • Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında hasta yönetim basamaklarını listeleyerek bu basamakların içerikleri hakkında bilgi sahibi olur.
  • Toplumda sık karşılaşılan hastalıklar ile ilgili fizyoterapi ve rehabilitasyon güncel uygulama rehberlerini ve tavsiyelerini bilir.
  • Delphi yöntemi kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki uygulamaların analizini yapma becerisi kazanır.
  • Toplumda sık karşılaşılan hastalıkların fizyoterapi ve rehabilitasyonuna yönelik klinik karar verme süreçlerini tartışabilir.
  • Fizyoterapi ve rehabilitasyon eğitimi içinde eğitimin basamağına uygun olarak klinik karar verme süreçlerini geliştirme yolları ile ilgili analiz yapabilir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Klinik karar verme modellerinin sınıflandırılması ve kapsamı
2 Sağlığın Uluslararası Sınıflandırılması (ICF) kapsamında klinik karar verme
3 Fizyoterapi ve rehabilitasyonda hasta yönetim basamakları
4 Fizyoterapi alanında güncel uygulama rehberlerinin incelenmesi
5 Fizyoterapi alanında güncel uygulama rehberlerinin incelenmesi
6 Klinik karar vermede algoritmalar
7 Klinik karar vermede müdehale planı oluşturma
8 Arasınav
9 Fizyoterapi eğitimi sürecinde klinik karar vermenin geliştirilmesi-1
10 Fizyoterapi eğitimi sürecinde klinik karar vermenin geliştirilmesi-2
11 Klinik karar verme- Ortopedik Rehabilitasyon ile ilişkili olgu örneği
12 Klinik karar verme- Nörolojik Rehabilitasyon ile ilişkili olgu örneği
13 Klinik karar verme- Pediatrik Rehabilitasyon ile ilişkili olgu örneği
14 Fizyoterapi ve rehabilitasyonda klinik karar verme ile ilgili literatür tarama
15 Fizyoterapi ve rehabilitasyonda klinik karar verme ile ilgili literatür tarama
16 Ders çalışma haftası
17 Yarıyıl sonu sınavı (final)

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 2 16 32
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 2 15 30
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 2 25 50
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 5 15,1 75,5
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 0 0 0
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5
ÖÇ6