Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Tezli Yüksek Lisans - Sosyal Bilimler Enstitüsü - Halkla İlişkiler ve Tanıtım

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
HIT-Reklamcılık-Tezli Yüksek Lisans-2013 HIT7218 Fordizm, Postfordizm ve Reklam Seçmeli 1 7,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Bu dersin amaci, Fordizm ve Postfordizm teorileri isiginda ogrencilerin reklama yonelik sorgulayici ve elestirel bir kavrayis gelistirmelerini saglamaktir.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Derste fordist donem ve postfordist donem politik, ekonomik, sosyal ve kulturel etkileri dogrultusunda incelenecek ve bu donemlerin reklamlar ve reklamcilik endustrisi uzerine yaratmis oldugu etki tartisilacaktir.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Ogrenciler fordist ve postfordist donemle ilgili okumalar yapacaklar, sunumlar hazirlayacaklar ve final makalesi yazacaklardir.

Staj Durumu

Yoktur.

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Hegemonya, Post-Fordizm ve Küreselleşme Ekseninde Kapitalist Devlet Bob Jessop , Alev Özkazanç (Derleyen) , Betül Yarar (Derleyen). Istanbul: Iletisim.

Dersin Web Sayfası

Hegemonya, Post-Fordizm ve Küreselleşme Ekseninde Kapitalist Devlet Bob Jessop , Alev Özkazanç (Derleyen) , Betül Yarar (Derleyen). Istanbul: Iletisim.

Öğrenme Çıktıları

  • Ogrenciler fordizm ve postfordizm kavramlarini kavrayacaklardir.
  • Ogrenciler reklamin cesitli sosyal ve ekonomik sureclerde yasadigi degisimi anlayacaklardir.
  • Ogrenciler yaptiklari okumalar, sunumlar ve yazdiklari makalelerle ozgun arastirma sorunsallari bulacaklardir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Derse giris
2 Fordizm nedir?
3 Fordizm ve ekonomik surecler
4 Fordizm ve toplumsal surecler
5 Fordizm ve siyasal surecler
6 Fordizm ve reklam endustrisi
7 Fordizm ve reklam anlatilari
8 Ara Sınav Haftası
9 Postfordizm nedir?
10 Postfordizm ve ekonomik surecler
11 Postfordizm ve toplumsal surecler
12 Postfordizm ve siyasal surecler
13 Postfordizm ve reklam endustrisi
14 Postfordizm ve reklam anlatilari
15 Postfordizm ve postmodernist reklam
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 0 0 0
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 1 30 30
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 1 30 30
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 1 60 60
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 1 60 60
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5