Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - Fransızca Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2014 - Fransızca Öğretmenliği YDFO3001 Fransızca Dil Edinimi Zorunlu 5 6,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Yabancı dil, ikinci dil gibi terimler hakkında bilgi sahibi olmak, Dil edinimi ve yabancı dil öğrenim süreçleri hakkında bilgi sahibi olmak, Ana dili ve yabancı dil öğretim kuramları hakkında bilgi sahibi olmak.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Ana dilin ve yabancı dilin tanımı, Ana dili edinim ve yabancı dil öğretim süreçleri Ana dili ve yabancı dil öğretim kuramları.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Soru-cevap Bireysel ve grup çalışmaları

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Bogaards, P. 1998..Aptitude et affectivité dans l’apprentissage des langues étrangères, Paris: Hatier. CECR, Le Cadre européen commun de référence pour les langues : apprendre, enseigner, évaluer, texte intégral et volume complémentaire avec de nouveaux descripteurs. Strasbourg : Edition du Conseil de l’Europe (2001 et 2018). Cyr, P.1998. Les stratégies d’apprentissage, Paris: CLE. Gaonac’h, D.1987. Théories d’apprentissage et acquisition d’une langue étrangère, Paris: Hatier, Collection LAL. Dabène, L. 1994. Repères sociolinguistiques pour l’enseignement des langues étrangères, Paris: Hachette. Kail, M. 2012. L’acquisition du langage, Paris: PUF. Klein, W.1987.L’acquisition de langue étrangère, Paris: A.Colin.

Dersin Web Sayfası

Yok

Öğrenme Çıktıları

  • Ana dili edinim sürecini tanımlama
  • Yabancı dil öğrenim sürecini tanımlama
  • Ana dil edinimi ve yabancı dil öğrenimi süreçleri arasındaki farklılıkları tanıma
  • Ana dil edinim kuramlarını tanıma
  • Yabancı dil öğrenim kuramlarını tanıma

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Dil ve söz nedir? Saussure Dil ve söz nedir? Saussure
2 Ana dili edinimi nedir?
3 Yabancı dil öğrenimi. Broca ve Wernicke alanı. Krashen'in öğrenim modeli Yabancı dil öğrenimi. Broca ve Wernicke Alanı, Krashen'in dil öğrenim modeli
4 Çok dillik ve çok kültürlülük bağlamında yüksek lisans tezçalışması: Jim örneği Ana dili ve çokdillilik üzerine bir durum incelemesi: Jim
5 Dil edinim biçimleri: ana dili edinimi, yabancı dil öğrenimi, ikinci dil
6 Birinci dil ediniminden ikinci dil öğrenimine kadar geçen süreç; yeniden edinim
7 Yabancı dil öğrenim kuramları
8 Ara Sınav Haftası
9 Davranışçılık ve yabancı dil öğrenimi
10 Bilişselcilik kuramı
11 Doğuştancılık ve evrensilcilik kuramı
12 Yapılandırmacılık ve sosyalyapılandırmacılık kuramı
13 Çokdillilik
14 Yabancı dil öğretiminde sosyokültürel faktörler
15 Kreol ve Pidjin
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 1 20 20
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 1 11 11
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 1 20 20
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 1 40 40
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 1 50 50
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi