Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2014 - Fransızca Öğretmenliği | YDFO3001 | Fransızca Dil Edinimi | Zorunlu | 5 | 6,00 | 3 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2014 - Fransızca Öğretmenliği | YDFO3001 | Fransızca Dil Edinimi | Zorunlu | 5 | 6,00 | 3 | 0 |
Yabancı dil, ikinci dil gibi terimler hakkında bilgi sahibi olmak, Dil edinimi ve yabancı dil öğrenim süreçleri hakkında bilgi sahibi olmak, Ana dili ve yabancı dil öğretim kuramları hakkında bilgi sahibi olmak.
-
Ana dilin ve yabancı dilin tanımı, Ana dili edinim ve yabancı dil öğretim süreçleri Ana dili ve yabancı dil öğretim kuramları.
Soru-cevap Bireysel ve grup çalışmaları
Yok
Türkçe
Bogaards, P. 1998..Aptitude et affectivité dans l’apprentissage des langues étrangères, Paris: Hatier. CECR, Le Cadre européen commun de référence pour les langues : apprendre, enseigner, évaluer, texte intégral et volume complémentaire avec de nouveaux descripteurs. Strasbourg : Edition du Conseil de l’Europe (2001 et 2018). Cyr, P.1998. Les stratégies d’apprentissage, Paris: CLE. Gaonac’h, D.1987. Théories d’apprentissage et acquisition d’une langue étrangère, Paris: Hatier, Collection LAL. Dabène, L. 1994. Repères sociolinguistiques pour l’enseignement des langues étrangères, Paris: Hachette. Kail, M. 2012. L’acquisition du langage, Paris: PUF. Klein, W.1987.L’acquisition de langue étrangère, Paris: A.Colin.
Yok
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Dil ve söz nedir? Saussure Dil ve söz nedir? Saussure |
2 | Ana dili edinimi nedir? |
3 | Yabancı dil öğrenimi. Broca ve Wernicke alanı. Krashen'in öğrenim modeli Yabancı dil öğrenimi. Broca ve Wernicke Alanı, Krashen'in dil öğrenim modeli |
4 | Çok dillik ve çok kültürlülük bağlamında yüksek lisans tezçalışması: Jim örneği Ana dili ve çokdillilik üzerine bir durum incelemesi: Jim |
5 | Dil edinim biçimleri: ana dili edinimi, yabancı dil öğrenimi, ikinci dil |
6 | Birinci dil ediniminden ikinci dil öğrenimine kadar geçen süreç; yeniden edinim |
7 | Yabancı dil öğrenim kuramları |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | Davranışçılık ve yabancı dil öğrenimi |
10 | Bilişselcilik kuramı |
11 | Doğuştancılık ve evrensilcilik kuramı |
12 | Yapılandırmacılık ve sosyalyapılandırmacılık kuramı |
13 | Çokdillilik |
14 | Yabancı dil öğretiminde sosyokültürel faktörler |
15 | Kreol ve Pidjin |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 1 | 11 | 11 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 40 | 40 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 50 | 50 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |