| Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
| İşletme - Lisans - 2013 | YDZF122 | Fransızca II | Seçmeli | 2 | 2,00 | 2 | 0 |
| Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
| İşletme - Lisans - 2013 | YDZF122 | Fransızca II | Seçmeli | 2 | 2,00 | 2 | 0 |
Fizik ve felsefe arasındaki ilişkiyi, tarih boyunca fizik bilgisinin gelişim sürecini ve modern fiziğin doğuşunu kavramak.
-
Gerçeğe ilişkin perspektifler: mekanistik ve üniversal bakış Descartes'dan beri felsefi fikirlerin gelişimi Klasik fizik: Newton'un dünyayı anlayışı Determinizm, Newton mekaniğinin mantıksal yapısı Modern fiziğin anlamı, Kuantum teorisinin tarihçesi Rölativite teorisi Kuantum teorisi ve maddenin yapısı Günümüzde, insanoğlunun düşünce sistemindeki gelişimde modern fiziğin rolü; dersin genel değerlendirilmesi
Anlatım (Lecture), Tartışma (Discussion), Soru-Yanıt (Question and Answer), Gözlem (Observation), Alan Gezisi (Field Trip), Takım/Grup Çalışması (Team/Group Work), Gösterme (Demonstration), Deney (Experiment), Uygulama-Alıştırma (Drill and Practice), Örnek Olay İncelemesi (Case Study), Sorun/Problem Çözme (Problem Solving), Beyin Fırtınası (Brain Storming), Rapor Hazırlama ve/veya Sunma (Preparing and/or Presenting Reports), Proje Tasarımı/Yönetimi (Project Design/Management), Rol Oynama/Dramatize Etme (Role Play/Dramatiztion).
Yok
Türkçe
-
-
| Hafta | Teorik |
|---|---|
| 1 | Kendini ve diğerlerini tanitma, selamlasma |
| 2 | İletişme Girme. Diyalog yapma |
| 3 | Yön tarif etme, harita üzerinde ülke ve sehirleri belirtme. Adres sorma. Bir yer hakkında bilgi edinme |
| 4 | Emir kipi. Yer edatları |
| 5 | Saat ve tarih sorma- söyleme |
| 6 | Mesleğini sorma. Mesleklere gelen artikeller ve son ekler. Soru kalıpları |
| 7 | Dönüşümlü fiiller |
| 8 | Ara Sınav |
| 9 | Ara Sınav |
| 10 | Günlük aktivitelerinden bahsetme. |
| 11 | Alisveris yapmak, siparis vermek, fiyat sormak. |
| 12 | Geçmis zaman |
| 13 | Geçmişteki yaptığı etkinliklerden bahsetme |
| 14 | Geçmisteki olayları akışına göre sıralamak |
| 15 | Final Sınavı |
| 16 | Final Sınavı |
| Değerlendirme | Değer |
|---|---|
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
| Final Sınavı | 100 |
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|
| ÖÇ1 | |||||||||||||||
| ÖÇ2 | |||||||||||||||
| ÖÇ3 | |||||||||||||||
| ÖÇ4 | |||||||||||||||
| ÖÇ5 | |||||||||||||||
| ÖÇ6 |