Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2014 - Fransızca Öğretmenliği | YDFO1004 | Fransızca Okuma II | Zorunlu | 2 | 3,00 | 3 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2014 - Fransızca Öğretmenliği | YDFO1004 | Fransızca Okuma II | Zorunlu | 2 | 3,00 | 3 | 0 |
Bu kurs, kurslarının sonunda nasıl öğretileceğini bilmesi gereken Fransızca öğrenenleri hedeflemektedir. Okuma kursu, bu beceride ustalaşmasına izin vermelidir. Okuma II dersi, öğrencinin dilbilimsel ve sosyo-kültürel özelliklere sahip metinleri okuyarak genel metinleri anlama performansını artırmasına olanak tanır. Sözlüksel bilgisini daha da derinleştirecek. Dil seviyelerine ve belirli kitlelere göre farklı okuma stratejilerini bilebilecektir.
-
Kurs, Fransızcanın ritmine göre okuyarak Fransızca fonetik eğitimine dayalı okuma modüllerinden oluşacaktır. Daldırma içinde olacak ve mesajın genel duygusuyla metni anlaması ve ardından onu daha ayrıntılı bir şekilde geri yüklemesi gerekecek.
Bu konuda kurslar olduğu için bu gramer veya konjugasyon üzerine bir ders değildir. Ancak 2 yarıyıl boyunca bu iki beceri ikinci sırada takip edilecektir. Farklı metin türlerinin bilgisi de önemli olacaktır. Okuma konularına öğretmen, öğretmen ve öğrenciler karar verecektir. Hedef seviye B1 ila B2 olacaktır. Modül ayrıca okumada farklı pedagojik stratejiler üzerine bir çalışma sunar.
staj yok
Türkçe
ADAM J.-M et PETITJEAN.A: Le texte descriptif. Paris, Nathan, Université, Paris, 1989. • BEAUME.E. : La lecture. Paris : Éd.AFL, 1989. CHAUVEAU, R, cité par Villepontoux in : « Aider les enfants en difficulté à l’école : L’apprentissage du lire-écrire », Bruxelles, DBoeck1997. CHARMEUX.É: Apprendre à lire : Échec à l’échec, Éditions Milan/Éducation, France 1987. • CHAUVEAU.G : Comment l’enfant devient lecteur Pour une psychologie cognitive et culturelle de la lecture. Éditions etz/Pédagogie, Paris, 1997. CATHERINE.M- St-P : Difficultés de lecture et D’écriture : prévention et évaluation orthophonique Auprès des jeunes PUQ, Canada, 2010. CHEVALIER, B : Stratégies de lecture. Les entretiens, Nathan, Lecture, Actes I, Paris, Nathan. 1991. DRAGOMIR M : Considérations sur l’enseignement apprentissage du français langue étrangère, Ed. Dacie, Cluj-Napoca, 2001. GIASSON.J. : « Stratégies de lecture ». Programme d’intervention auprès des élèves à risque. Une nouvelle option éducative, L. Saint-Laurent, J. Giasson, C. Simard, J.J Dionne et collaborateurs. Montréal : Gaëtan Morin 1995. GIASSON.J : La compréhension en lecture. Boucherville : Gaëtan Morin. 1990. • GIASSON.J : La lecture. De la théorie à la pratique. Boucherville : Gaëtan Morin.1995. • GIASSON.J : « Stratégies d’intervention en lecture : quatre modèles récents ». In La lecture et l’écriture. Enseignement et apprentissage, C. Préfontaine et M. Lebrun, Montréal : Logiques.1992. HEBRARD, J, « Du parler au lire. », in Diagramme pour la lecture. Alger O.N.P.S, 1990. LE PAILLEUR.M, GISEL.M, et DOMINIQUE.C : «Apprendre à lire aujourd’hui.» Québec français, automne 2002. MOIRAND. S : Enseigner à communiquer en langue étrangère. Paris, Hachette. 1982. • MARTINEZ, J. P : « les difficultés de lecture », In www.er.uqam.ca. • MARCEL .P : sur la lecture, kindel, 1906. NGUYEN.T.A.C. : Stratégies de lecture dans l’enseignement de la compréhension écrite en FLE au lycée. Mémoire de fin d’études postuniversitaires. Hanoi, 2004. VIGNER. G. : Lire du texte au sens. Paris. CLE International 1979. VAN.G. N. : Les difficultés en lecture. Diagnostic et pistes d’intervention. Boucherville : Gaëtan Morin, 1994.
http://dspace.univbiskra.dz:8080/jspui/bitstream/123456789/5083/1/sf97.pdf • https://www.k12.gov.sk.ca/docs/francais/fransk/fran/elem/doml/doml2.html • http://naitreetgrandir.com/fr/etape/1_3_ans/jeux/fiche.aspx?doc=ik-naitregrandir-enfant-importance-lecture-lire. • http://crefeco.org/fr_version/pages/8@Cornea.pdf. • http://www.melimelune.com/la-comprehension-en-lecture-1-un-modele-decomprehension-en-lecture-a88981067. • http://truyenngan.123doc.vn/document/1027463-etude-de-l-utilisation-desstrategies-de-lecture-des-etudiants-en-2e-et-en-3e-annees-du-departement-defran-ais-ecole-normale-superieure-de-hanoi.htm. • http://www.cndp.fr/crdpamiens/IMG/pdf/francais_college_complements_decembre_2009.pdf.
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | okuma II kursu ve programının bir teşhis testi ile sunumu |
2 | Dönem sonuna kadar bağımsız okunacak kitap |
3 | Çeşitli konularda okuma konusu ve tüm alanlardaki güncel olaylara göre seçilmiş |
4 | Çeşitli konularda okuma konusu ve tüm alanlardaki güncel olaylara göre seçilmiş |
5 | Çeşitli konularda okuma konusu ve tüm alanlardaki güncel olaylara göre seçilmiş |
6 | Çeşitli konularda okuma konusu ve tüm alanlardaki güncel olaylara göre seçilmiş |
7 | Çeşitli konularda okuma konusu ve tüm alanlardaki güncel olaylara göre seçilmiş |
8 | ara sinav |
9 | Hatırlatıcı ve ayrıntılı metin türleri |
10 | Okumak için farklı öğretim stratejileri 1 |
11 | Okumak için farklı öğretim stratejileri 2 |
12 | Okumak için farklı öğretim stratejileri 3 |
13 | Çeşitli konularda okuma konusu ve tüm alanlardaki güncel olaylara göre seçilmiş |
14 | Çeşitli konularda okuma konusu ve tüm alanlardaki güncel olaylara göre seçilmiş |
15 | Çeşitli konularda okuma konusu ve tüm alanlardaki güncel olaylara göre seçilmiş |
16 | revizyon |
17 | final sinav |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 20 | 2 | 40 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 3 | 5 | 15 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Teorik Ders Saati | 10 | 2 | 20 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |