Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2014 - Fransızca Öğretmenliği | YDFO1006 | Fransızca Yazma II | Zorunlu | 2 | 3,00 | 3 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2014 - Fransızca Öğretmenliği | YDFO1006 | Fransızca Yazma II | Zorunlu | 2 | 3,00 | 3 | 0 |
İkinci dönem, aynı alanda daha yüksek bir aşamaya geçmenizi sağlayacaktır. Bu nedenle, amacın onu paylaşmak olduğunu her zaman unutmadan, fikrinin organizasyonuna ilişkin bilgisini geliştirmesine, dolayısıyla giderek daha kontrollü bir iletişim boyutunda yazmasına izin verecektir. Bu sömestr, modülü bitirmeye, yani denemeye dayalı olarak bir denemenin başlangıcından tamamen tamamlanmasına ayrılacaktır.
-
Öğrencinin kendisini son 3 aşamayla, yani bir girişin inşası, bir gelişimin gerçekleştirilmesi ve bir sonuca varması ile karıştırması gereken bir soru olacaktır. B1 – B2 seviyesinde bir test sunabilmelidir.
Sınıfta çok yoğun uygulamalı çalışma olacak, ardından evde bağımsız çalışma olacak. Dilbilgisi ve yazım sorunları sınıfta ele alınacak ama en önemli çalışma olmayacak, ne söylemek istediğimizi, neden ve nasıl söylemek istediğimizi bilmek... Her zaman, yazmanın anlaşılırlığını artırmak için en iyi yaklaşımları arayarak. İleti. Bu nedenle bu dönem özet, sorunsal ve taslağa ayrılacaktır.
staj yok
Türkçe
AMIGUES, René, ZERBATO-POUTOU M.T, Les pratiques scolaires d’apprentissage et d’évaluation, dunod, paris, 1996. Badger, R., White,G., W. 2002. « A Process Genre Approach to Teaching Writing ». ELT Journal, vol. 54, no.2, p. 153-160. Bereiter, C., Scarmadalia, M. 1982. From Conversation to Composition: The Role of Instruction in a Developmental Process. In : Advances in Instructional Psychology. Vol. 2. Cornaire C. & Raymond P. M. (1999). La production écrite. Paris : Clé International, coll. « Didactique des langues étrangères ». Coste D. (1977). « L’écrit et les écrits en didactique du français, langue étrangère ». Etudes de linguistique appliquée n°28. pp. 85-103. Groupe EVA, évaluer les écrits à l’école primaire, hachette, 1991. Hillsdale, New Jersey: Erlbaum. Cyr P. 1996. Les stratégies d’apprentissage. Paris : CLE KHAN Gisèle, des pratiques de l’écrit, Tunisie, Hachette, 1993 International. De la Cruz, M. 2016. Enseñanza y representaciones sociales de la expresión escrita: un acercamiento a profesores universitarios de Francés Lengua Extranjera (FLE). Mémoire de Maitrise en Linguistique Appliquée. Mexico: UNAM. Favart, M., Olive, T. 2005. « Modèles et méthodes d’étude de la production écrite ». Psychologie française, no. 50, p. 273-285. Flower, L., Hayes, J.R. 1981. « A cognitive process theory of writing ». College Composition and Communication, vol.32, no. 4, p. 365-387. Fayol M. (1997). Des idées au texte. Psychologie cognitive de la production verbale, orale et écrite. Presses Universitaires de France, coll. « Le psychologue ». Hyland, K. 2002. « Teaching and Researching: Writing ». Applied Linguistics in Action, p 6-48. Lundquist L. (1980). La cohérence textuelle : syntaxe, sémantique, pragmatique. Frederiksberg : Samfundslitteratur. Valdés, G., Haro, P., Echevarriarza, M.P. 1992. «The Development of Writing Abilities in a Foreign Language: Contributions towards a General Theory of L2 Writing ». The Modern Language Journal, 76, p. 333-352. MEYER Jean-Claude, PHELUT Louis, Apprendre à écrire le français au collège, 2éme édition, Lyon ,1985 . Tardif. J. 1997. Pour un enseignement stratégique. L’apport de la psychologie cognitive. Montréal: Les Editions logiques. Wenden, A. 1991. Learning Strategies for Learner autonomy. New Jersey: Prentice Hall. Reichler-Béguelin M.-J., Dénervaud M. & Jespersen J. (1990) : Ecrire en français. Cohésion textuelle et apprentissage de l’expression écrite. Paris : Delachaux et Niestlé.
Barré-De Miniac Christine. « La didactique de l'écriture : nouveaux éclairages pluridisciplinaires et état de la recherche », .inhttp://www.persee.fr. ALLAL, A, Les représentations de l’évaluation 1991 sur : http:// www.gtf/eval/apprenant/fr – GERMAIN Claude, L’évaluation de la production écrite en français intensif : critères et résultats. Disponible sur : http://www.mmecarr.ca/ - ICF/ICF_PDFs/Evaluat%20ecrite.pdf, consulté le 13/05/2013. MESSEGUE Anne, « Intervention de la métacognitionen production de textes écrits » in http://www.uv.mx.
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Metin hatırlatıcı – özet – sorunlu ve test içeren taslak |
2 | deneme sunumu |
3 | Taslak ve giriş |
4 | giriş 1 |
5 | giriş 2 |
6 | geliştirme paragrafı |
7 | 7. Geliştirme paragrafları |
8 | ara sinav |
9 | Geliştirme 1 |
10 | 10. Geliştirme 2 |
11 | sonuç 1 |
12 | sonuç2 |
13 | geliştirme ve taslak |
14 | pratikte deneme |
15 | pratikte deneme 2 |
16 | revizyon |
17 | final sinav |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 3 | 20 | 60 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 2 | 5 | 10 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 1 | 1 | 1 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Teorik Ders Saati | 2 | 2 | 4 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |