Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
İşletme (Almanca) - Lisans - 2013 | MGT4001 | Führung von KMU's | Seçmeli | 7 | 3,00 | 3 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
İşletme (Almanca) - Lisans - 2013 | MGT4001 | Führung von KMU's | Seçmeli | 7 | 3,00 | 3 | 0 |
Öğrencilere KOBİ'ler için iş ortamını, KOBİ'ler için girişimcilik şartlarını, ağ şebekelerini ve girişimcilerin başarı faktörlerini öğretmektir.
-
Bu ders kapsamında küçük işletmelerin doğası, başarı ve başarısızlık, başarılı girişimcilik, bir iş planı geliştirmek, franchising, sermaye kaynakları, yer seçiminin belirlenmesi, örgütsel biçimin seçilmesi, planlama ve organizasyon, yönlendirme, performansın izlenmesi, pazarın anlaşılması, fiyatlama, reklam ve satış, küçük işletmelere devlet desteği konuları ele alınacaktır. Türkiye’den bazı aile işletmeleri örnekleri incelenecektir.
Ders notları ve vaka örnekleri ile uygulamalı anlatım
Yok
Almanca
Fueglistaller U./ Müller C./ Volery T., (2004) Entrepreneurship. Modelle, Umsetzung, Perspektiven – Gabler. Bouncken B. R. (Hrsg.) (2003) Management von KMU und Gründungsunternehmen. Festschrift für Egbert Kahle zum 60. Geburtstag- Deutscher Universitäts-Verlag. Kraut N. , (2002), Unternehmensanalyse in mittelständischen Unternehmen. Konzeption – Methoden – Instrumente. Deutscher Universitäts-Verlag. Rottmann H. (1998). Zukunftsträger KMU – 12 Thesen zum Marktauftritt an der Jahrtausendschwelle 2000 Plus. Cosmos Verlag. Meyer J.-A. (2000). Jahrbuch der KMU-Forschung 2000. Verlag Vahlen.
http://bwl.isletme.marmara.edu.tr/
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Girişimcilik kavramı |
2 | Girişimci ve çevresi ile olan ilişkileri |
3 | Girişimcinin özellikleri |
4 | Küçük işletmelerin kuruluş ilkeleri |
5 | Büyüyen bir işletmeyi yönetme ilkeleri |
6 | Girişimciliğin küresel yönü |
7 | Stratejik yönetim ve girişimci |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | Gelişen şirketlere liderlik etme ve yönetim zincirini planlama |
10 | Küçük işletmeler için başarılı bir pazarlama planı |
11 | Finansal plan oluşturmanın genel ilkeleri |
12 | Mevcut bir işletmenin satın alınması |
13 | Franchising sistemi |
14 | Aile şirketlerinde yönetim |
15 | Girişimciliğin küresel boyutları |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 5 | 1 | 5 |
Proje ve Hazırlığı | 5 | 1 | 5 |
Ödev ve Hazırlığı | 5 | 1 | 5 |
Sunum ve Hazırlığı | 10 | 1 | 10 |
Arasınav ve Hazırlığı | 10 | 1 | 10 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 10 | 1 | 10 |
Final ve Hazırlığı | 10 | 2 | 20 |
ÖÇ1 | ||||||||||||||
ÖÇ2 | ||||||||||||||
ÖÇ3 | ||||||||||||||
ÖÇ4 | ||||||||||||||
ÖÇ5 |