Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2022 İşletme Yönetimi (İngilizce) - Muhasebe Finans | QTDS4096 | Game Theory | Seçmeli | 7 | 5,00 | 3 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2022 İşletme Yönetimi (İngilizce) - Muhasebe Finans | QTDS4096 | Game Theory | Seçmeli | 7 | 5,00 | 3 | 0 |
Çok kişili karar problemlerinin çözümü konusunda öğrenciye strateji geliştirme, öngörüde bulunma gibi karmaşık karar süreçlerinde etkin karar verme becerisini kazandırmayı hedeflemektedir.
-
Ders, çeşitli ekonomik ve sosyal problemlerde denge bulmayı amaçlamaktadır. Başlangıç seviyesi Nash dengesi kavramıdır, bunu alt oyun mükemmel dengesi izler ve Mükemmel Bayesian Nash (sıralı) dengesi ile biter. Dönem boyunca birçok uygulama kapsanmaktad
Ders anlatımı, soru çözümü, ödevler, derse katılım
Yok
İngilizce
1. Anthony Kelly, Decision Making Using Game Theory: An Introduction for Managers, Cambridge, UK ; New York 2. Guillermo Owen, Game Theory, UK-California: Academic Press, 1995. 3. 3. John C. Harsanyi, Rational Behavior and Bargaining Equilibrium in Games
Yok
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Giriş ve Temel kavramlar |
2 | Beceri ve Şans oyunları |
3 | Stratejik Oyunlarda Denge Noktası |
4 | Ardışık karar verme, karar ağaçları ve ortak oyunlar |
5 | Ardışık karar verme, karar ağaçları ve ortak oyunlar |
6 | İki kişili rekabet oyunları (sıfır toplamlı) |
7 | İki kişili rekabet oyunları (sıfır toplamlı) |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | İki kişili karmaşık oyunlar |
10 | İki kişili karmaşık oyunlar için çeşitli çözüm yöntemleri |
11 | İki kişili karmaşık oyunlar için çeşitli çözüm yöntemleri |
12 | Sonlu ve sonsuz tekrarlı oyunlar |
13 | Çok kişili oyunlar ve koalisyon |
14 | Dinamik Oyunlar |
15 | Dinamik Oyunlar |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Final |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 2 | 14 | 28 |
Proje ve Hazırlığı | 1 | 1 | 1 |
Ödev ve Hazırlığı | 2 | 1 | 2 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 14 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 1 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 0 | 1 | 0 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 1 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 1 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 1 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 1 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 20 | 1 | 20 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 10 | 1 | 10 |
Final ve Hazırlığı | 20 | 1 | 20 |
Teorik Ders Saati | 3 | 14 | 42 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 14 | 0 |
ÖÇ1 | ||||||||||||||||
ÖÇ2 | ||||||||||||||||
ÖÇ3 | ||||||||||||||||
ÖÇ4 | ||||||||||||||||
ÖÇ5 |