Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - İşletme Fakültesi - İşletme Yönetimi (İngilizce) (UOLP-ABD North Carolina Üniversitesi (UNCW))

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2022 İşletme Yönetimi (İngilizce) - Muhasebe Finans QTDS4096 Game Theory Seçmeli 7 5,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Çok kişili karar problemlerinin çözümü konusunda öğrenciye strateji geliştirme, öngörüde bulunma gibi karmaşık karar süreçlerinde etkin karar verme becerisini kazandırmayı hedeflemektedir.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Ders, çeşitli ekonomik ve sosyal problemlerde denge bulmayı amaçlamaktadır. Başlangıç ​​seviyesi Nash dengesi kavramıdır, bunu alt oyun mükemmel dengesi izler ve Mükemmel Bayesian Nash (sıralı) dengesi ile biter. Dönem boyunca birçok uygulama kapsanmaktad

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Ders anlatımı, soru çözümü, ödevler, derse katılım

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

İngilizce

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

1. Anthony Kelly, Decision Making Using Game Theory: An Introduction for Managers, Cambridge, UK ; New York 2. Guillermo Owen, Game Theory, UK-California: Academic Press, 1995. 3. 3. John C. Harsanyi, Rational Behavior and Bargaining Equilibrium in Games

Dersin Web Sayfası

Yok

Öğrenme Çıktıları

  • Karar problemlerinde denge unsuru hakkında bilgi sahibi olunması
  • Çok kişili karar problemlerinin çözümü hakkında strateji geliştirilmesi
  • Karmaşık oyunlar için altenatif yöntemler uygulanabilmesi
  • Karmaşık karar süreçlerinde akılcı düşünme ve etkin karar verme becerisi kazanılması
  • Karar ağaçları oluşturulabilmesi

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Giriş ve Temel kavramlar
2 Beceri ve Şans oyunları
3 Stratejik Oyunlarda Denge Noktası
4 Ardışık karar verme, karar ağaçları ve ortak oyunlar
5 Ardışık karar verme, karar ağaçları ve ortak oyunlar
6 İki kişili rekabet oyunları (sıfır toplamlı)
7 İki kişili rekabet oyunları (sıfır toplamlı)
8 Ara Sınav Haftası
9 İki kişili karmaşık oyunlar
10 İki kişili karmaşık oyunlar için çeşitli çözüm yöntemleri
11 İki kişili karmaşık oyunlar için çeşitli çözüm yöntemleri
12 Sonlu ve sonsuz tekrarlı oyunlar
13 Çok kişili oyunlar ve koalisyon
14 Dinamik Oyunlar
15 Dinamik Oyunlar
16 Ders Çalışma Haftası
17 Final

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 2 14 28
Proje ve Hazırlığı 1 1 1
Ödev ve Hazırlığı 2 1 2
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 14 0
Atölye ve Hazırlığı 0 1 0
Sunum ve Hazırlığı 0 1 0
Seminer ve Hazırlığı 0 1 0
Demo ve Hazırlığı 0 1 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 1 0
Rapor ve Hazırlığı 0 1 0
Arasınav ve Hazırlığı 20 1 20
Kısa Sınav ve Hazırlığı 10 1 10
Final ve Hazırlığı 20 1 20
Teorik Ders Saati 3 14 42
Uygulama Ders Saati 0 14 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5