Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

- -

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
Seçmeli

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Çok kişili karar problemlerinin çözümü konusunda öğrenciye strateji geliştirme, öngörüde bulunma gibi karmaşık karar süreçlerinde etkin karar verme becerisini kazandırmayı hedeflemektedir.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

1. Oyun Teorisine Giriş: Kısa Tarihçe ve Terimler 2. Beceri ve Şans Oyunları 3. Statik Oyunlar 3.1. Tam Bilgili Statik Oyunlar 3.1.1. İki Kişili- Sıfır Toplamlı Rekabet Oyunları 3.1.1. 1. Tepe Noktalı Oyunlar 3.1.1. 2. Tepe Noktasız Oyunlar 3.1.1. 2.1 Karma Stratejiler i. Grafik Yöntemi ii. Doğrusal Programlama (Simpleks Yöntemi) 3.1.2. Sıfır Toplamlı Olmayan Oyunları 3.1.2.1. İki Kişili-Karmaşık Oyunlar 3.1.2.1.1. Tek Nash Dengeli Oyunlar i. Baskın ve Mahkum Stratejiler ii. Tam Strateji 3.2. Eksik Bilgili Statik Oyunlar (Bayesyen Oyunlar) 4. Dinamik Oyunlar 4.1. Tam Bilgili Dinamik Oyunlar 4.1.1 Ardışık Karar Verme ve Karar Ağaçları 4.1.2 Geriye Dönük Tümevarım Tekniği 4.2. Eksik Bilgili Dinamik Oyunlar 5. Kooperatif Oyunları 6. Sonlu ve Sonsuz Tekrarlanan Oyunlar 7. Çok Oyunculu Oyunlar-Koalisyon

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

-

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

İngilizce

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

1. Anthony Kelly, Decision Making Using Game Theory: An Introduction For Managers, Cambridge, UK ; New York : Cambridge University Press, 2003. 2. Guillermo Owen, Game Theory, UK-California: Academic Press, 1995. 3. John C. Harsanyi, Rational Behavior and Bargaining Equilibrium in Games and Social Situations, Cambridge, UK ; New York : Cambridge University Press, 1988. 4. Paul R.Thie, An Introduction to Linear Programming and Game Theory, John Wiley &Sons,Inc, New York,Toronto, 1979 5. Richard I.Levin, Charles A.Kirkpatrick, Quantitative Approaches to Management, McGraw Hill Book Company, New York, 1975 6. R.Duncan Luce and Howard Raiffa, Games and Decision, UK; New York ; Toronto, General Publishing Company, Ltd., 1985 7. James W. Friedman, Game Theory with Applications to Economics, New York: Oxford Univrsity Press, 1986 8. Ensar Yılmaz, Oyun Teorisi, İstanbul: Literatür Yayıncılık, 2009 9. Osman Hallaç,Kantitatif Karar Verme Teknikleri, İstanbul: Arpaz Matbaacılık, 1978

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Bu dersi alan öğrenciler karar problemlerinde denge unsuru hakkında bilgi sahibi olacaklar.
  • Çok kişili karar problemlerinin çözümü konusunda strateji geliştirebilecekler
  • Karmaşık karar süreçlerinde akılcı düşünme ve etkin karar verme becerisi kazanacaklar
  • Karmaşık oyunlar için alternatif çözüm yöntemleri uygulayabilecekler
  • Karar ağaçları oluşturabilecekler.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Giriş ve Temel kavramlar
2 Statik Oyunlar Tam Bilgili Statik Oyunlar
3 İki Kişili- Sıfır Toplamlı Rekabet Oyunları -Tepe Noktalı Oyunlar
4 Tepe Noktasız Oyunlar -Karma Stratejiler -Grafik Yöntemi
5 Tepe Noktasız Oyunlar -Doğrusal Programlama (Simpleks Yöntemi)
6 Sıfır Toplamlı Olmayan Oyunları - İki Kişili-Karmaşık Oyunlar - Tek Nash Dengeli Oyunlar
7 Vize Haftası
8 Vize Haftası
9 Eksik Bilgili Statik Oyunlar (Bayesyen Oyunlar)
10 Dinamik Oyunlar Tam Bilgili Dinamik Oyunlar Ardışık Karar Verme ve Karar Ağaçları
11 Geriye Dönük Tümevarım Tekniği
12 Eksik Bilgili Dinamik Oyunlar
13 Sonlu ve Sonsuz Tekrarlanan Oyunlar
14 Çok kişili oyunlar ve koalisyon

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5