Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Seçmeli |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Seçmeli |
Çok kişili karar problemlerinin çözümü konusunda öğrenciye strateji geliştirme, öngörüde bulunma gibi karmaşık karar süreçlerinde etkin karar verme becerisini kazandırmayı hedeflemektedir.
-
1. Oyun Teorisine Giriş: Kısa Tarihçe ve Terimler 2. Beceri ve Şans Oyunları 3. Statik Oyunlar 3.1. Tam Bilgili Statik Oyunlar 3.1.1. İki Kişili- Sıfır Toplamlı Rekabet Oyunları 3.1.1. 1. Tepe Noktalı Oyunlar 3.1.1. 2. Tepe Noktasız Oyunlar 3.1.1. 2.1 Karma Stratejiler i. Grafik Yöntemi ii. Doğrusal Programlama (Simpleks Yöntemi) 3.1.2. Sıfır Toplamlı Olmayan Oyunları 3.1.2.1. İki Kişili-Karmaşık Oyunlar 3.1.2.1.1. Tek Nash Dengeli Oyunlar i. Baskın ve Mahkum Stratejiler ii. Tam Strateji 3.2. Eksik Bilgili Statik Oyunlar (Bayesyen Oyunlar) 4. Dinamik Oyunlar 4.1. Tam Bilgili Dinamik Oyunlar 4.1.1 Ardışık Karar Verme ve Karar Ağaçları 4.1.2 Geriye Dönük Tümevarım Tekniği 4.2. Eksik Bilgili Dinamik Oyunlar 5. Kooperatif Oyunları 6. Sonlu ve Sonsuz Tekrarlanan Oyunlar 7. Çok Oyunculu Oyunlar-Koalisyon
-
Yok
İngilizce
1. Anthony Kelly, Decision Making Using Game Theory: An Introduction For Managers, Cambridge, UK ; New York : Cambridge University Press, 2003. 2. Guillermo Owen, Game Theory, UK-California: Academic Press, 1995. 3. John C. Harsanyi, Rational Behavior and Bargaining Equilibrium in Games and Social Situations, Cambridge, UK ; New York : Cambridge University Press, 1988. 4. Paul R.Thie, An Introduction to Linear Programming and Game Theory, John Wiley &Sons,Inc, New York,Toronto, 1979 5. Richard I.Levin, Charles A.Kirkpatrick, Quantitative Approaches to Management, McGraw Hill Book Company, New York, 1975 6. R.Duncan Luce and Howard Raiffa, Games and Decision, UK; New York ; Toronto, General Publishing Company, Ltd., 1985 7. James W. Friedman, Game Theory with Applications to Economics, New York: Oxford Univrsity Press, 1986 8. Ensar Yılmaz, Oyun Teorisi, İstanbul: Literatür Yayıncılık, 2009 9. Osman Hallaç,Kantitatif Karar Verme Teknikleri, İstanbul: Arpaz Matbaacılık, 1978
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Giriş ve Temel kavramlar |
2 | Statik Oyunlar Tam Bilgili Statik Oyunlar |
3 | İki Kişili- Sıfır Toplamlı Rekabet Oyunları -Tepe Noktalı Oyunlar |
4 | Tepe Noktasız Oyunlar -Karma Stratejiler -Grafik Yöntemi |
5 | Tepe Noktasız Oyunlar -Doğrusal Programlama (Simpleks Yöntemi) |
6 | Sıfır Toplamlı Olmayan Oyunları - İki Kişili-Karmaşık Oyunlar - Tek Nash Dengeli Oyunlar |
7 | Vize Haftası |
8 | Vize Haftası |
9 | Eksik Bilgili Statik Oyunlar (Bayesyen Oyunlar) |
10 | Dinamik Oyunlar Tam Bilgili Dinamik Oyunlar Ardışık Karar Verme ve Karar Ağaçları |
11 | Geriye Dönük Tümevarım Tekniği |
12 | Eksik Bilgili Dinamik Oyunlar |
13 | Sonlu ve Sonsuz Tekrarlanan Oyunlar |
14 | Çok kişili oyunlar ve koalisyon |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|
ÖÇ1 |
ÖÇ2 |
ÖÇ3 |
ÖÇ4 |
ÖÇ5 |