Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2018 - Sınıf Öğretmenliği | SEAE154 | Geleneksel Çocuk Oyunları | Seçmeli | 3 | 4,00 | 2 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2018 - Sınıf Öğretmenliği | SEAE154 | Geleneksel Çocuk Oyunları | Seçmeli | 3 | 4,00 | 2 | 0 |
Geleneksel oyunlarını tanımlayabilmek. Farklı yörelere özgü oyunları bilmek ve uygulamalar yapabilmek. Başka kültürlere özgü geleneksel oyunları tanımak. Fark ve benzerlikleri tartışabilmek. İlkokul çocukları için geleneksel oyunlar listesi hazırlamak ve uygulayabilmek.
-
Halk biliminde geleneksel çocuk oyunları, bu oyunların eğitimsel, kültürel değeri, unutulmuş veya unutulmaya yüz tutmuş Türk kültüründeki çocuk oyunlarını hatırlama ve yeni nesillere aktarma; bu oyunların tanımı, önemi, kuralları, yetişkinlerle ve gruplarla oynanan geleneksel çocuk oyunları; geleneksel oyunlarının çocukların gelişim alanlarına etkisi; bu oyunları planlama ve uygulama.
Sunum, Gösterip yaptırma
Yok
Türkçe
And, Metin (2002). Oyun ve Bügü (Türk Kültüründe Oyun Kavramı). Yapı Kredi Yayınları. Sezgin, Bülent (2017). Oyun-Tiyatro-Sinema İlişkisi (Kuram ve Uygulama), bgst Yayınları. Nutku, Özdemir (2008). Oyun, Çocuk, Tiyatro, Özgür Yayınları. Huizinga, Johan (Çev. Kılıçbay, M. Ali)(2010). Homo Ludens (Oyunun Toplumsal İşlevi Üzerine Bir Deneme, Ayrıntı Yayınları.
Yok
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Temel kavramlar |
2 | Halk biliminde geleneksel çocuk oyunları |
3 | Halk biliminde geleneksel çocuk oyunları |
4 | Geleneksel çocuk oyunlarının eğitimsel, kültürel değeri |
5 | Geleneksel çocuk oyunlarının eğitimsel, kültürel değeri |
6 | Unutulmaya yüz tutmuş Türk kültüründeki çocuk oyunları |
7 | Unutulmaya yüz tutmuş Türk kültüründeki çocuk oyunları |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | Yetişkinlerle ve gruplarla oynanan geleneksel çocuk oyunları |
10 | Yetişkinlerle ve gruplarla oynanan geleneksel çocuk oyunları |
11 | Geleneksel oyunlarının çocukların gelişim alanlarına etkisi |
12 | Geleneksel oyunlarının çocukların gelişim alanlarına etkisi |
13 | Geleneksel çocuk oyunlarını planlama ve uygulama |
14 | Geleneksel çocuk oyunlarını planlama ve uygulama |
15 | Portfolyo sunumları |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Proje ve Hazırlığı | 1 | 14 | 14 |
Ödev ve Hazırlığı | 1 | 14 | 14 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 1 | 14 | 14 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 14 | 14 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 14 | 14 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | |||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||
ÖÇ5 |