Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - Sınıf Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2018 - Sınıf Öğretmenliği SEAE154 Geleneksel Çocuk Oyunları Seçmeli 3 4,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Geleneksel oyunlarını tanımlayabilmek. Farklı yörelere özgü oyunları bilmek ve uygulamalar yapabilmek. Başka kültürlere özgü geleneksel oyunları tanımak. Fark ve benzerlikleri tartışabilmek. İlkokul çocukları için geleneksel oyunlar listesi hazırlamak ve uygulayabilmek.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Halk biliminde geleneksel çocuk oyunları, bu oyunların eğitimsel, kültürel değeri, unutulmuş veya unutulmaya yüz tutmuş Türk kültüründeki çocuk oyunlarını hatırlama ve yeni nesillere aktarma; bu oyunların tanımı, önemi, kuralları, yetişkinlerle ve gruplarla oynanan geleneksel çocuk oyunları; geleneksel oyunlarının çocukların gelişim alanlarına etkisi; bu oyunları planlama ve uygulama.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Sunum, Gösterip yaptırma

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

And, Metin (2002). Oyun ve Bügü (Türk Kültüründe Oyun Kavramı). Yapı Kredi Yayınları. Sezgin, Bülent (2017). Oyun-Tiyatro-Sinema İlişkisi (Kuram ve Uygulama), bgst Yayınları. Nutku, Özdemir (2008). Oyun, Çocuk, Tiyatro, Özgür Yayınları. Huizinga, Johan (Çev. Kılıçbay, M. Ali)(2010). Homo Ludens (Oyunun Toplumsal İşlevi Üzerine Bir Deneme, Ayrıntı Yayınları.

Dersin Web Sayfası

Yok

Öğrenme Çıktıları

  • Oyun ve oyun teorilerini açıklayabilme.
  • Geleneksel çocuk oyunlarını bilme ve açıklayabilme.
  • Geleneksel çocuk oyunlarının çocuk gelişimindeki yerini açıklayabilme.
  • Oyunları planlama ve değerlendirebilme.
  • Farklı kültürlere ait geleneksel oyunları bilme.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Temel kavramlar
2 Halk biliminde geleneksel çocuk oyunları
3 Halk biliminde geleneksel çocuk oyunları
4 Geleneksel çocuk oyunlarının eğitimsel, kültürel değeri
5 Geleneksel çocuk oyunlarının eğitimsel, kültürel değeri
6 Unutulmaya yüz tutmuş Türk kültüründeki çocuk oyunları
7 Unutulmaya yüz tutmuş Türk kültüründeki çocuk oyunları
8 Ara Sınav Haftası
9 Yetişkinlerle ve gruplarla oynanan geleneksel çocuk oyunları
10 Yetişkinlerle ve gruplarla oynanan geleneksel çocuk oyunları
11 Geleneksel oyunlarının çocukların gelişim alanlarına etkisi
12 Geleneksel oyunlarının çocukların gelişim alanlarına etkisi
13 Geleneksel çocuk oyunlarını planlama ve uygulama
14 Geleneksel çocuk oyunlarını planlama ve uygulama
15 Portfolyo sunumları
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 1 14 14
Proje ve Hazırlığı 1 14 14
Ödev ve Hazırlığı 1 14 14
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 1 10 10
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 1 14 14
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 1 14 14
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 1 14 14
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5