Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - Sosyal Bilgiler Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2018 - Sosyal Bilgiler Öğretmenliği GK156 Geleneksel Türk El Sanatları Seçmeli 3 3,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Geleneksel Türk Sanatları hakkında bilgi edinmek

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Tezhip, Ebru, Hat, Minyatür vb. Geleneksel Türk Sanatlarının Türk kültüründeki yeri ve öneminin kavranması.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Anlatım, soru-cevap ve sorgulama yöntemi.

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

ders notları

Dersin Web Sayfası

yok

Öğrenme Çıktıları

  • Geleneksel Türk Sanatlarıyla ilgili terim ve kavramları bilir.
  • Geleneksel Türk Sanatlarının; birey ,toplum ve ülke ekonomisine katkılarını ve önemini bilir.
  • Geleneksel Türk Sanatlarının tarihi gelişimi ve Cumhuriyet dönemi Türk Sanatlarıyla ilgili kurum ve kuruluşları bilir.
  • Geleneksel Sanatlarının yapım teknikleri ve hammadeleri hakkında bilgi sahibi olur.
  • Geleneksel Türk Sanatlarının eğitimi, üretimi ve pazarlanmasını analiz eder.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Ders giriş
2 Geleneksel Türk el sanatlarıyla ilgili terim ve kavramla
3 Geleneksel Türk el sanatlarının önemi
4 Geleneksel Türk el sanatlarının önemi
5 Geleneksel Türk el sanatlarının birey, toplum ve ülke ekonomisine katkıları
6 Geleneksel Türk el sanatlarının birey, toplum ve ülke ekonomisine katkıları
7 eleneksel Türk el sanatlarının tarihi gelişimi (Hunlar, Göktürkler, Uygurlar, Selçuklular, Beylikler ve Osmanlı Dönemi)
8 arasınav
9 eleneksel Türk el sanatlarının tarihi gelişimi (Hunlar, Göktürkler, Uygurlar, Selçuklular, Beylikler ve Osmanlı Dönemi)
10 Cumhuriyet dönemi Türk sanatlarıyla ilgili kurum ve kuruluşlar
11 Cumhuriyet dönemi Türk sanatlarıyla ilgili kurum ve kuruluşlar
12 eleneksel sanatların hammadde ve yapım tekniklerine göre sınıflandırılması; geleneksel dokuma (halı-kilim, kumaş vb.), baskı, örgü, keçe, cam (vitray, zücaciye, boncuk vb.) sanatları; metal (demir, bakır, gümüş ve altın vb.) sanatları; ağaç (kündekari, oy
13 eleneksel sanatların hammadde ve yapım tekniklerine göre sınıflandırılması; geleneksel dokuma (halı-kilim, kumaş vb.), baskı, örgü, keçe, cam (vitray, zücaciye, boncuk vb.) sanatları; metal (demir, bakır, gümüş ve altın vb.) sanatları; ağaç (kündekari, oy
14 eleneksel sanatların hammadde ve yapım tekniklerine göre sınıflandırılması; geleneksel dokuma (halı-kilim, kumaş vb.), baskı, örgü, keçe, cam (vitray, zücaciye, boncuk vb.) sanatları; metal (demir, bakır, gümüş ve altın vb.) sanatları; ağaç (kündekari, oy
15 Geleneksel Türk el sanatlarının eğitimi, üretimi ve pazarlanması
16 final
17

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 2 20 40
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 0 0 0
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 0 0 0
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 1 15 15
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 1 30 30
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5