Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2022 - Fizik - Lisans %30 | TDE4115 | Geleneksel Türk Halk Tiyatrosu | Zorunlu | 5 | 3,00 | 2 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2022 - Fizik - Lisans %30 | TDE4115 | Geleneksel Türk Halk Tiyatrosu | Zorunlu | 5 | 3,00 | 2 | 0 |
Öğrenciye genelde tiyatro sanatının oluşumu ve gelişimi hakkında bilgi vermek, özelde ise Türk tiyatrosunun kökenleri, türleri, konuları ve tipleri hakkında temel bilgileri aktarmak
-
geleneksel Türk tiyatrosu
anlatma, tartışma
-
Türkçe
And, Metin, Geleneksel Türk Tiyatrosu, İnkılap Kitabevi, İstanbul, 1985. Nutku, Özdemir, Meddahlık ve Meddah Hikayeleri, İş Bankası Yay., Ankara, 1997. And, Metin, Oyun ve Büyü, Türk Kültüründe Oyun Kavramı, Yapı Kredi Yay., İstanbul 2003.
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Tiyatro nedir? |
2 | Tiyatronun tarihsel gelişimi |
3 | Türk tiyatrosunun kaynakları, gelişim evreleri |
4 | Anadolu'da tiyatronun ve tiyatral türlerin gelişimi |
5 | mit, ritüel,oyun, büyü, tiyatro |
6 | Köy seyirlik oyunları |
7 | genel değerlendirme |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | Gölge oyunu, dünyadaki örnekleri ve Türk gölge oyunu |
10 | Gölge oyunu, dünyadaki örnekleri ve Türk gölge oyunu |
11 | Karagöz, tipleri, oyunları, işlevleri |
12 | Karagöz, örnek oyun incelemesi |
13 | geleneksel Türk tiyatrosunun beslediği diğer alanlar |
14 | Karagöz'ün modern türlere yansıması, çağdaş gösterimler, sanatçılar |
15 | Genel değerlendirme |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 8 | 2 | 16 |
Ödev ve Hazırlığı | 3 | 5 | 15 |
Sunum ve Hazırlığı | 1 | 5 | 5 |
Araştırma ve Hazırlığı | 6 | 2 | 12 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 7 | 7 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 8 | 8 |