Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - Tarih Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2014 - Tarih Öğretmenliği EGT1004 Gelişim Psikolojisi Zorunlu 2 3,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Gelişimle ilgili temel kavram ve ilkeler, gelişim kuramları, gelişim dönemleri, çocukluk döneminin bedensel, bilişsel, kişilik ve ahlak gelişimi, gelişim dönemlerinde görülen davranış ve uyum sorunları

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

öğrencilere gelişim psikoloji ile ilişkisini, gelişim psikolojisinin temel kavramlarını, amaçlarını ve farklı bakış açılarını kazandırmaktır. Dersin sonunda, öğrencilerden beklenen gelişim psikolojisi kuramlarını, ilke ve tekniklerini karşılaştırmalı olar

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

ders verme, sunum, ödev, düz anlatım, soru cevap

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Educational Psychology Y.Yavuzer, Z.Demir ve M.Çalışkan, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, 2006 Educational Psychology , Editör: B. Yeşilırmak, Pegema Yayıncılık, Ankara, 2007. Educational Psychology , İ.E.Başaran, Nobel Yayım Dağıtım, Ankara, 2005. Educational Psychology , Z.Selçuk, Nobel Yayım Dağıtım, Ankara, 2007

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Eğitim ve psikoloji ilişkisini kavrar
  • Zihinsel, sosyal, fiziksel ve ahlaki gelişim açısından ilköğretim düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur
  • Nasıl öğrenildiği ve öğrenmede bireysel farklılıklar konusunda temel bilgi ve anlayışa sahip olur
  • Öğrenme teorilerini uygulama yeterliliğine sahip olur
  • Kişilik gelişimi ile ilgili teme bilgi ve anlayışa sahip olur
  • Explain knowledge about psychology theories.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Gelişimle ilgili temel kavramlar
2 Gelişim düzeyleri ve işlevleri
3 Fiziksel gelişim
4 Bilişsel gelişim
5 Kişilik gelişimi
6 Ahlak gelişimi
7 Öğrenme teorileri ve ilgili kavramlar
8 Çalışma haftası
9 Ara sınav
10 Öğrenme teorilerine giriş
11 Davranışçı Öğrenme Kuramı
12 Soysal Öğrenme Kuramı
13 Gestaltçı Teori ve Hümanistik yaklaşım
14 Bilgi İşleme Kuramı
15 Öğretme ve öğrenme
16 Genel değerlendirme
17 Çalışma haftası

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 14 1 14
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 0 0 0
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 0 0 0
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 14 1 14
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 14 1 14
Teorik Ders Saati 14 2 28
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5
ÖÇ6