Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği - Lisans | EGT252 | Gelişim Psikolojisi | Zorunlu | 4 | 3,00 | 2 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği - Lisans | EGT252 | Gelişim Psikolojisi | Zorunlu | 4 | 3,00 | 2 | 0 |
Gelişimle ilgili temel kavram ve ilkeler, gelişim kuramları, gelişim dönemleri, çocukluk döneminin bedensel, bilişsel, kişilik ve ahlak gelişimi, gelişim dönemlerinde görülen davranış ve uyum sorunları
-
öğrencilere gelişim psikoloji ile ilişkisini, gelişim psikolojisinin temel kavramlarını, amaçlarını ve farklı bakış açılarını kazandırmaktır. Dersin sonunda, öğrencilerden beklenen gelişim psikolojisi kuramlarını, ilke ve tekniklerini karşılaştırmalı olar
ders verme, sunum, ödev, düz anlatım, soru cevap
Yok
Türkçe
Kaya, A. (2007). Eğitim Psikolojisi. Ankara: PegemA Senemoğlu,N. (2005). Gelişim,Öğrenme ve Öğretim.Ankara: Gazi Yeşilyaprak,B. (2004). Gelişim ve Öğrenme Psikolojisi. Ankara: PegemA Gander,M.J.; Gardiner, H.W.(2001). Çocuk ve Ergen Gelişimi, (4. Baskı). Çev. Bekir Onur. Ankara: İmge Kitabevi,
Yok
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Gelişim Psikolojisine Giriş, Psikolojinin tanımı. Psikolojinin Tarihçesi ve alt dalları |
2 | Gelişimle ilgili temel kavramlar; Gelişim ilkeleri |
3 | Gelişim Dönemleri ve Özellikleri |
4 | Bedensel gelişim ve Devinsel gelişim |
5 | Bilişsel gelişim ve Bilişsel Gelişim kuramları |
6 | Bilişsel gelişim ve Gelişim Kuramları |
7 | Dil Gelişimi |
8 | Ara Sınav |
9 | Kişilik Gelişimi: Duygusal Sosyal Gelişim; Kişilik Gelişimi Kuramları |
10 | Kişilik Gelişimi: Duygusal Sosyal Gelişim; Kişilik Gelişimi Kuramları |
11 | Kişilik Gelişimi: Duygusal Sosyal Gelişim; Kişilik Gelişimi Kuramları |
12 | Ahlak Gelişimi ve Ahlaki Gelişim Kuramları |
13 | Ahlak Gelişimi ve Ahlaki Gelişim Kuramları |
14 | Cinsel Gelişim |
15 | Çocuk ve Ergenlerde Davranış Problemleri ve Uyum Sorunları |
16 | Çalışma Haftası |
17 | Final Haftası |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 0 | 0 | 0 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 13 | 1 | 13 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 14 | 1 | 14 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 10 | 2 | 20 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 10 | 2 | 20 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | |||||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||||
ÖÇ5 | |||||||||||||||
ÖÇ6 |