Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - İnsan ve Toplum Bilimleri Fakültesi - Psikoloji

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2023 - Psikoloji - Lisans PSI3010 Gelişimsel Psikopatoloji Seçmeli 6 5,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Gelişimsel Psikopatoloji dersinin amacı, psikolojik bozuklukların gelişimini insan gelişimi bağlamında araştırmaktır. Bu ders, bebeklikten yetişkinliğe kadar yaşamın farklı aşamalarında çeşitli psikopatolojilerin nasıl ortaya çıktığını ve geliştiğini incelemektedir. Ruh sağlığı sorunlarının gelişiminde biyolojik, psikolojik ve çevresel faktörler arasındaki etkileşimi vurgular. Öğrenciler otizm spektrum bozuklukları, dikkat eksikliği/hiperaktivite bozukluğu (DEHB), duygudurum bozuklukları, anksiyete bozuklukları ve davranış bozuklukları dahil olmak üzere çeşitli bozukluklar hakkında bilgi sahibi olur ve bu koşulların çeşitli gelişim aşamalarında nasıl farklı şekilde ortaya çıktığına odaklanır. Kurs ayrıca risk ve koruyucu faktörleri, erken uyarı işaretlerini ve erken müdahalelerin gelişim gidişatını değiştirmedeki rolünü de kapsar. Ayrıca derste aile, kültür ve toplumsal etkilerin psikopatolojinin gelişimi üzerindeki etkisi de ele alınmaktadır. Gelişim psikolojisini klinik bakış açılarıyla bütünleştirerek ders, öğrencilere hem normal hem de atipik psikolojik gelişim konusunda kapsamlı bir anlayış sağlamayı ve onları psikoloji, psikiyatri, sosyal hizmet ve eğitim alanlarındaki kariyerlere hazırlamayı amaçlamaktadır.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Gelişimsel Psikopatoloji dersinin içeriği, insan yaşamı boyunca psikolojik bozuklukların kökenleri ve ilerlemesine ilişkin kapsamlı bir anlayış sağlamak üzere tasarlanmıştır. Ders genellikle gelişim psikolojisi ve psikopatolojideki temel kavramlarla başlar ve bu alanların nasıl kesiştiğini anlamak için bir çerçeve oluşturur. Temel konular arasında ruh sağlığı sorunlarının gelişimine katkıda bulunan genetik, biyolojik ve çevresel faktörlerin incelenmesi ve bu süreçte mizaç, bağlanma ve aile dinamiklerinin rolü yer almaktadır. Öğrenciler otizm spektrum bozuklukları, dikkat eksikliği/hiperaktivite bozukluğu (ADHD), öğrenme güçlüğü, depresyon ve bipolar bozukluk gibi duygudurum bozuklukları, anksiyete bozuklukları ve davranış bozukluğu ve karşıt olma karşı gelme bozukluğu gibi davranış bozuklukları gibi bir dizi gelişimsel bozukluğu keşfederler. Ders ayrıca ergenlik, okullaşma ve sosyal ilişkiler gibi yaşam geçişlerinin ve stres faktörlerinin bu bozuklukların ortaya çıkışı ve seyri üzerindeki etkisini de incelemektedir. Erken teşhis, önleme stratejileri ve müdahale yöntemlerine vurgu yapılmaktadır. Ayrıca derste kültürün ve sosyo-ekonomik faktörlerin psikopatolojinin gelişimi ve ifadesi üzerindeki etkisi de ele alınmaktadır. Dersler, vaka çalışmaları ve araştırma tartışmaları yoluyla ders, öğrencilere psikolojik bozuklukların zaman içinde nasıl geliştiğine ve değiştiğine dair incelikli bir anlayış sunmayı, onları ruh sağlığı ve gelişim psikolojisindeki klinik veya araştırma kariyerleri için kritik bilgilerle donatmayı amaçlamaktadır.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

-

Staj Durumu

-

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

-

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 0 0 0
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 0 0 0
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 0 0 0
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 0 0 0
Teorik Ders Saati 45 3 135
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi