Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Fen-Edebiyat Fakültesi - Tarih

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
Tarih - Lisans - 2014 TAR4180 Genel Türk Tarihi Kaynakları Seçmeli 6 3,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Genel Türk tarihinin temel kaynaklarını anlatır ve değerlendirir.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

1-Müracaat eserleri (kaynakları bildiren eserler, ansiklopediler, sözlükler) 2-Kütüphaneler, enstitüler, süreli Yayınlar 3-İslam oncesi Türk tarihinin kaynakları 4-Türk destanlarına dair eserler, seyahat kitapları 5-İslam tarihi vakanüvislerinin eserleri 6-Moğollar dönemine ait eserler 7-Timur ve oğulları dönemine ait eserler 8-Zahir Bigi ve Ayaz İshaki 9-Harezm, Altın Orda, Kazak, Başkurt, Kazan ve Kırım Tatarlarına ait eserler 10-Kaşgar Hanları ve Doğu Türkistan hakkındaki eserler 11-Özbek Hanlıkları dönemine ait eserler 12-Türk dünyasında yenileşme hareketlerine dair eserler 13-Sovyet dönemine dair eserler 14-Çağdaş Türk dünyası hakkındaki eserler 15-Biyografi, otobiyografi ve hatıralar

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Dersler, Öğrencilerin dersten önce haftalık içeriğe uygun olarak hazırlanmaları; öğretim üyesinin dersi anlatması, tartışma ve soru-cevap şeklinde dersin değerlendirilmesi şeklinde işlenecektir.

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Togan, Z. V., Umumi Türk Tarihine Giriş, İstanbul 1946. Togan, Z.V. Tarihte Usul, İstanbul 1981

Dersin Web Sayfası

.

Öğrenme Çıktıları

  • Mezunlar, bu alana/disipline ilişkin yeterli bilgiye sahip olur, bunları kavrarlar. (PÇ 1)
  • Mezunlar, bu disiplini/disiplin kısmını profesyonel olarak eğitim-öğretim kuruluşlarında öğretebilirler (PÇ 2
  • Mezunlar, Tarih ve araştırmalarının problemlerini tanımlayabilir ve anlatabilirler (PÇ 3)
  • Mezunlar, bilgiyi kullanabilir ve mukayeseli çalışmalar yapabilirler (PÇ 8)
  • Mezunlar, eleştirel düşünceyi yapıcı bir şekilde ifade etme, öncelik kullanma ve kendi görüşünü ortaya koyma becerisine sahip olurlar (PÇ 11)

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Müracaat eserleri (kaynakları bildiren eserler, ansiklopediler, sözlükler)
2 Kütüphaneler, enstitüler, süreli Yayınlar
3 İslam oncesi Türk tarihinin kaynakları
4 Türk destanlarına dair eserler, seyahat kitapları
5 İslam tarihi vakanüvislerinin eserleri
6 Moğollar dönemine ait eserler
7 Timur ve oğulları dönemine ait eserler
8 Ara Sınav Haftası
9 Zahir Bigi ve Ayaz İshaki
10 Harezm, Altın Orda, Kazak, Başkurt, Kazan ve Kırım Tatarlarına ait eserler
11 Özbek Hanlıkları dönemine ait eserler
12 Kaşgar Hanları ve Doğu Türkistan hakkındaki eserler
13 Türk dünyasında yenileşme hareketlerine dair eserler
14 Sovyet dönemine dair eserler
15 Çağdaş Türk dünyası hakkındaki eserler
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 2 10 20
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 1 3 3
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 0 0 0
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 2 12 24
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 2 14 28
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5