Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2017 - Tıbbi Genetik | TGEN7012 | Genetik Danışmanlık | Seçmeli | 1 | 8,00 | 3 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2017 - Tıbbi Genetik | TGEN7012 | Genetik Danışmanlık | Seçmeli | 1 | 8,00 | 3 | 0 |
Genetik, genomik temel ilkeleri anlamak ve kullanmak. Başvuran bireylerin kapsamlı kişisel ve aile öykülerini almak ve soyağacı oluşturmak. Genetik danışma uygulamasında genetik test seçeneklerini belirlemek, değerlendirmek ve yorumlamak. Soyağacı, test sonuçları ve diğer genetik bilgilere dayanarak, bireyleri ve yakınlarını bilgilendirerek, genetik danışma vermek.
-
Genetik danışma uygulamasında genetik test seçeneklerini belirlemek, değerlendirmek ve yorumlamak. Soyağacı, test sonuçları ve diğer genetik bilgilere dayanarak, bireyleri ve yakınlarını bilgilendirerek, genetik danışma vermek
DERS ANLATIMI; SORU CEVAP ŞEKLİNDE İNTERAKTİF ÖĞRENME AKTİVİTESİ; EV ÖDEVİ. HASTA ÖRNEKLEMESİ VE TANIYA YAKLAŞIM.
-Türkçe
Türkçe
-
yok
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | GENETİK DANIŞMA NEDİR ve GENETİK HASTASINA YAKLAŞIM |
2 | POSTNATAL GENETİK DANIŞMA NASIL VERİLİR VE ENDİKASYONLARI |
3 | PRENATAL GENETİK DANIŞMA NASIL VERİLİR VE ENDİKASYONLARI |
4 | TERATOJENİK ETKİ NEDİR VE GENETİK DANIŞMADAKİ ÖNEMİ |
5 | FETAL USG NİN GENETİK DANIŞMADAKİ ÖNEMİ |
6 | 2 Lİ VE 3 LÜ TESTİN PRENATAL GENETİK DANIŞMADAKİ ÖNEMİ |
7 | İNVAZİF PRENATAL TESTLER VE ENDİKASYONLARI |
8 | NIPT TESTİ VE GENETİK DANIŞMASI |
9 | GENETİK DANIŞMANLIĞIN TOPLUM SAĞLIĞINA BÜYÜK KATKISI |
10 | AİLE AĞACININ (PEDİGRİ'NİN) GENETİK DANIŞMADAKİ ÖNEMİ |
11 | GENETİK DANIŞMAN KİMLER OLABİLİR VE YETKİ ALANLARI |
12 | GENETİK DANIŞMADA ETİK YAKLAŞIMIN ÖNEMİ. |
13 | GENETİK DANIŞMA KLİNİK HASTA ÖRNEKLEMESİ |
14 | GENETİK DANIŞMA PRENETAL TEST ÖRNEKLEMESİ |
15 | GENETİK DANIŞMA POSTNATAL GENETİK TEST ÖRNEKLEMESİ |
16 | GENETİK DANIŞMA NIPT TEST HASTA ÖRNKELEMESİ |
17 | GENETİK DANIŞMANIN DÜNYADA Kİ ÖNEMİ VE ÜLKE YAKLAŞIMLARI |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 0 | 0 | 0 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 1 | 2 | 2 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 16 | 3 | 48 |
Seminer ve Hazırlığı | 17 | 3 | 51 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 16 | 3 | 48 |
Arasınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Teorik Ders Saati | 17 | 3 | 51 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |