Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - Matematik Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
Matematik Öğretmenliği - Lisans MAT426 Geometri Öğretimi Seçmeli 8 5,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, geometri genel araştırma eğilimleri öğretme ve öğretim üyesi tarafından seçilen bildiri bağlamında öğrenme bulmaktır. Bundan sonra, öğrenciler, bir konu seçmek kendi deneyimleri ışığında bir araştırma tasarım ve akıl hocalarının işbirliği ile bunu yapmak için istenir. Öğrenciler ayrıca bir araştırma raporu yazma ve sınıfta sunmak için davet edilir.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Geometrinin tanımı, yapısı ve gerçek hayatta kullanımı. Aksiyom, tanımsız kavram, teoremin açıklanması. Euclid ve euclide dışı geometriler, Euclid geometrisinin temel aksiyomları. Nokta, doğru ve düzlem kavramları arasındaki ilişkiler. Açı kavramı, çeşitleri, açıların eşliği ve eşlik aksiyomları, açılar ile ilgili uygulamalar. Çokgen kavramının tanımı. Üçgen kavramının tanımı, üçgen çeşitleri, üçgenin temel ve yardımcı elemanları, üçgenler ile ilgili eşlik aksiyom ve teoremleri, üçgenlerde eşlik ile ilgili uygulamalar, üçgenler ile ilgili benzerlik teoremleri, üçgenlerde benzerlik ile ilgili uygulamalar. Yamuk, paralelkenar, eşkenar dörtgen, dikdörtgen, kare, deltoit gibi geometrik kavramlara dönük teoremlerin ispatlanması. Dörtgenler ile ilgili uygulamalar. Çember ve daire kavramları, çember ve dairede açı ve uzunluk ile ilgili teorem ve ispatları, çember ve dairede açı ve uzunluk ile ilgili uygulamalar. Uzayda cisimlerin özellikleri, katı cisimlerin alan ve hacimleri ilgili uygulamalar.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Düz anlatım, sınıf içi tartışma, grup çalışması, Sunum

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Geometry by discovery ( David Gay) İlköğretim Matematik Öğretimi, Yök-Dünya Bankası, Ankara, 1997. Matematik Öğretimi. Altun, M. Aktüel Yayıncılık, Bursa, 2005. MEB İlköğretim Programı, Ankara, 2013.

Dersin Web Sayfası

Yok

Öğrenme Çıktıları

  • Geometriyi tanımlayabilme, Geometrinin tarihçesi ve türleri hakkında bilgi sahibi olma
  • Geometrik kavramları öğretmeye dönük etkinlik hazırlayabilme
  • Geometri öğretiminin ilköğretim matematik programındaki yerini değerlendirebilme
  • Geometri dersini planlayabilme ve sunabilme
  • Geometri öğretiminin dayandığı öğrenme teorilerini karşılaştırabilme

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Geometri nedir? Geometrinin tarihçesi ve türleri
2 Geometri öğretiminin dayandığı öğrenme teoriler
3 Geometri dersi için etkinlik hazırlama
4 Doğru,doğru parçası, ışın,açılar
5 Çokgenler, eşlik ve benzerlik
6 Dönüşüm geometrisi, izdüşüm
7 Örüntü ve süslemeler, fraktallar
8 Ara Sınav Haftası
9 Öğrenci ders sunumları ve değerlendirilmesi
10 Öğrenci ders sunumları ve değerlendirilmesi
11 Öğrenci ders sunumları ve değerlendirilmesi
12 Öğrenci ders sunumları ve değerlendirilmesi
13 Öğrenci ders sunumları ve değerlendirilmesi
14 Öğrenci ders sunumları ve değerlendirilmesi
15 Öğrenci ders sunumları ve değerlendirilmesi
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 14 3 42
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 1 25 25
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 1 10 10
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 1 20 20
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 1 25 25
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5