Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Matematik Öğretmenliği - Lisans | MAT426 | Geometri Öğretimi | Seçmeli | 8 | 5,00 | 2 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Matematik Öğretmenliği - Lisans | MAT426 | Geometri Öğretimi | Seçmeli | 8 | 5,00 | 2 | 0 |
Bu dersin amacı, geometri genel araştırma eğilimleri öğretme ve öğretim üyesi tarafından seçilen bildiri bağlamında öğrenme bulmaktır. Bundan sonra, öğrenciler, bir konu seçmek kendi deneyimleri ışığında bir araştırma tasarım ve akıl hocalarının işbirliği ile bunu yapmak için istenir. Öğrenciler ayrıca bir araştırma raporu yazma ve sınıfta sunmak için davet edilir.
-
Geometrinin tanımı, yapısı ve gerçek hayatta kullanımı. Aksiyom, tanımsız kavram, teoremin açıklanması. Euclid ve euclide dışı geometriler, Euclid geometrisinin temel aksiyomları. Nokta, doğru ve düzlem kavramları arasındaki ilişkiler. Açı kavramı, çeşitleri, açıların eşliği ve eşlik aksiyomları, açılar ile ilgili uygulamalar. Çokgen kavramının tanımı. Üçgen kavramının tanımı, üçgen çeşitleri, üçgenin temel ve yardımcı elemanları, üçgenler ile ilgili eşlik aksiyom ve teoremleri, üçgenlerde eşlik ile ilgili uygulamalar, üçgenler ile ilgili benzerlik teoremleri, üçgenlerde benzerlik ile ilgili uygulamalar. Yamuk, paralelkenar, eşkenar dörtgen, dikdörtgen, kare, deltoit gibi geometrik kavramlara dönük teoremlerin ispatlanması. Dörtgenler ile ilgili uygulamalar. Çember ve daire kavramları, çember ve dairede açı ve uzunluk ile ilgili teorem ve ispatları, çember ve dairede açı ve uzunluk ile ilgili uygulamalar. Uzayda cisimlerin özellikleri, katı cisimlerin alan ve hacimleri ilgili uygulamalar.
Düz anlatım, sınıf içi tartışma, grup çalışması, Sunum
Yok
Türkçe
Geometry by discovery ( David Gay) İlköğretim Matematik Öğretimi, Yök-Dünya Bankası, Ankara, 1997. Matematik Öğretimi. Altun, M. Aktüel Yayıncılık, Bursa, 2005. MEB İlköğretim Programı, Ankara, 2013.
Yok
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Geometri nedir? Geometrinin tarihçesi ve türleri |
2 | Geometri öğretiminin dayandığı öğrenme teoriler |
3 | Geometri dersi için etkinlik hazırlama |
4 | Doğru,doğru parçası, ışın,açılar |
5 | Çokgenler, eşlik ve benzerlik |
6 | Dönüşüm geometrisi, izdüşüm |
7 | Örüntü ve süslemeler, fraktallar |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | Öğrenci ders sunumları ve değerlendirilmesi |
10 | Öğrenci ders sunumları ve değerlendirilmesi |
11 | Öğrenci ders sunumları ve değerlendirilmesi |
12 | Öğrenci ders sunumları ve değerlendirilmesi |
13 | Öğrenci ders sunumları ve değerlendirilmesi |
14 | Öğrenci ders sunumları ve değerlendirilmesi |
15 | Öğrenci ders sunumları ve değerlendirilmesi |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 1 | 25 | 25 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 25 | 25 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | |||||||||||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||||||||||
ÖÇ5 |