Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2018- İlköğretim Matematik Öğretmenliği | IMAE302 | Geometri ve Ölçme Öğretimi | Zorunlu | 5 | 4,00 | 3 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2018- İlköğretim Matematik Öğretmenliği | IMAE302 | Geometri ve Ölçme Öğretimi | Zorunlu | 5 | 4,00 | 3 | 0 |
Geometri öğretiminde kullanılan yöntem, teknik, materyalleri kullanarak ortaokul matematik öğretim programındaki geometri öğrenme alanı ile ilgili ders planı ve etkinlik hazırlayabilme. Öklid Geometrisi'ndeki aksiyom, tanım ve teoremleri kullanarak geometrik şekil ve cisimleri analiz edebilme ve geometri problemlerini çözebilme.
-
Geometri ve tarihsel gelişimi. geometri öğretiminde kullanılan temel öğrenme teoremleri. geometri etkinlikleri hazırlama düzlem geometri analitik geometri dönüşüm geometrisi uzay geometri Mikro öğretim uygulamaları ve öğretimin değerlendirilmesi
Düz anlatım, Problem Çözme, Anlamlı öğrenme,
Yok
Türkçe
Geometry by discovery ( David Gay) İlköğretim Matematik Öğretimi, Yök-Dünya Bankası, Ankara, 1997. Matematik Öğretimi. Altun, M. Aktüel Yayıncılık, Bursa, 2005. MEB İlköğretim Programı, Ankara, 2013.
Yok
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Geometri nedir? Geometrinin tarihçesi ve türleri |
2 | Geometri öğretiminin dayandığı öğrenme teoriler |
3 | Geometri dersi için etkinlik hazırlama |
4 | Doğru,doğru parçası, ışın,açılar |
5 | Çokgenler, eşlik ve benzerlik |
6 | Dönüşüm geometrisi, izdüşüm |
7 | Örüntü ve süslemeler, fraktallar |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | Öğrenci ders sunumları ve değerlendirilmesi |
10 | Öğrenci ders sunumları ve değerlendirilmesi |
11 | Öğrenci ders sunumları ve değerlendirilmesi |
12 | Öğrenci ders sunumları ve değerlendirilmesi |
13 | Öğrenci ders sunumları ve değerlendirilmesi |
14 | Öğrenci ders sunumları ve değerlendirilmesi |
15 | Öğrenci ders sunumları ve değerlendirilmesi |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 24 | 24 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 24 | 24 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | |||||||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||||||
ÖÇ5 |